Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDominik Mydlarz Został zmieniony 10 lat temu
2
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE
3
Strategia rozwoju biblioteki w oparciu o zasady zarządzania przez jakość Analiza funkcjonowania bibliotek Badania potrzeb użytkowników
4
Etapy planowania strategicznego (1) Analiza sytuacyjna i analiza otoczenia Określenie misji i wizji organizacji Sformułowanie planu strategicznego (cele ogólne i podrzędne)
5
Etapy planowania strategicznego (2) Opracowanie i zatwierdzenie harmonogramu wdrożenia strategii Wdrożenie strategii (w tym: opracowanie strategii funkcjonalnych) Kontrola strategiczna, sprzężenie zwrotne, ocena
6
Strategie funkcjonalne Strategia zarządzania zbiorami Strategia rozwoju usług informacyjnych Strategia rozwoju personelu Strategia szkoleń użytkowników informacji
7
Misja Biblioteki (1) centrum życia akademickiego Uczelni miejsce spotkań o charakterze kształceniowym i naukowym studentów oraz pracowników naukowych miejsce udostępniania książki i innych źródeł informacji (zwłaszcza na elektronicznych nośnikach informacji)
8
Misja Biblioteki (2) miejsce prezentacji o charakterze artystycznym i promocyjnym – wystaw, wernisaży miejsce spotkań elit intelektualnych i artystycznych
9
Wizja (1) zaangażowanie w proces edukacji prowadzenie własnej działalności dydaktycznej, np. kursów z zakresu podstaw informatyki i komunikacji interpersonalnej udostępnianie i zarządzanie informacją
10
Wizja (2) gromadzenie i udostępnianie zbiorów zarządzanie w szerokim jego znaczeniu (zarządzanie projektem, zarządzanie przez jakość, itp.) tworzenie bibliotek elektronicznych
11
Wizja (3) współpraca ze społecznością akademicką Łodzi oraz wspólne wykorzystanie zasobów wspomaganie badań naukowych działalność społeczno-kulturalna
12
Realizacja zadań samokształcenie prowadzenie aktywnych metod kształcenia z zastosowaniem wsparcia nowoczesnych technologii informacyjnych doradzanie i informowanie pomoc w selekcjonowaniu informacji o charakterze zarówno regionalnym, krajowym, jak i globalnym
13
Funkcje planu strategicznego (1) Dostarczanie użytkownikom aktualnych i efektywnych usług i źródeł biblioteczno- informacyjnych wysokiej jakości Zapewnienie użytkownikom (klientom) Biblioteki warunków do pracy własnej Gromadzenie i utrzymywanie wysokiej jakości zbiorów
14
Funkcje planu strategicznego (2) Stworzenie z Biblioteki elastycznej organizacji Organizowanie własnej działalności dydaktycznej Kształcenie studentów i pracowników Uczelni
15
Funkcje planu strategicznego (3) Rozwój współpartnerstwa ze studentami i pracownikami Uczelni Rozwój współpracy z innymi bibliotekami Tworzenie najlepszego wizerunku i prestiżu biblioteki
16
Funkcje planu strategicznego (4) Monitorowanie dostarczania i wykorzystania zbiorów i usług bibliotecznych Efektywne zarządzanie środkami finansowymi
17
Prace do wykonania Opracowanie (samodzielne lub na bazie istniejących wzorów) schematu funkcjonalnego biblioteki Opracowanie schematu organizacyjnego biblioteki Określenie ilości koniecznych etatów i kwalifikacji pracowników Przygotowanie dokładnego opisu poszczególnych pomieszczeń z uwzględnieniem funkcji
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.