Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBerta Dziak Został zmieniony 10 lat temu
1
Paweł Majak Asc. Director Country Management Frogster Online Gaming GmbH Rynek MMO w Polsce z perspektywy Europy Zachodniej
3
© 2008 - 2011 Frogster Online Gaming GmbH.3 Krótka charakterystyka rynku o Pełna polska lokalizacja produktu jako aspekt kluczowy o Silna pozycja gier przeglądarkowych o Wciąż silna pozycja PC o Darmowy dostęp jako przeważający argument o Znaczące zmiany w 2010/2011 MMO w Polsce
4
© 2008 - 2011 Frogster Online Gaming GmbH.4 F2P vs. P2P
5
© 2008 - 2011 Frogster Online Gaming GmbH.5 Z perspektywy gracza F2P vs P2P F2P o Spróbuj zanim kupisz o Możliwość ciągłej gry bez opłat o Swoboda decyzji P2P o Pełna zawartość gry od początku o Przewidywalne koszty o Zaawansowanie w grze zależne od czasu i talentu o "Elitarność"
6
© 2008 - 2011 Frogster Online Gaming GmbH.6 Z perspektywy wydawcy F2P vs P2P F2P o Mniejsza bariera wejścia o Możliwość regulowania zysków z gry o Bardziej złożona ekonomia o Mniej przewidywalny zysk P2P o Przewidywalny zysk o Prostsza ekonomia o Ograniczone metody regulacji zysku o Bariera wejścia
7
© 2008 - 2011 Frogster Online Gaming GmbH.7 Tytuły na rynku polskim z pełną lokalizacją
8
© 2008 - 2011 Frogster Online Gaming GmbH.8 MMO z pełną lokalizacją, oparte na kliencie Tytuły na rynku Polskim
9
© 2008 - 2011 Frogster Online Gaming GmbH.9 MMO z pełną lokalizacją, przeglądarkowe Tytuły na rynku Polskim
10
© 2008 - 2011 Frogster Online Gaming GmbH.10 Analiza postrzegania i znaczenia polskiego rynku gier MMO dla europejskich wydawców
11
© 2008 - 2011 Frogster Online Gaming GmbH.11 Jak postrzegany jest Polski rynek MMO o Dla gier F2P – wysoki priorytet o Dla gier P2P – priorytet średni o Polska wersja językowa kluczowym aspektem dla gier F2P o Orientacja przeglądarkowa, ze znaczącą większością graczy w tym sektorze o Orientacja na płatności mobilne Polscy gracze i rynek
12
© 2008 - 2011 Frogster Online Gaming GmbH.12 Charakterystyka graczy o Lojalność i Długość życia użytkownika w grze porównywalna ze średnią europejską o Wciąż znacząca podatność na argument darmowości o Sobota najbardziej aktywnym dniem dla rejestracji Polscy gracze i rynek
13
© 2008 - 2011 Frogster Online Gaming GmbH.13 Charakterystyka graczy c.d. o Aktywność w grze zbliżona do średniej europejskiej Polscy gracze i rynek
14
© 2008 - 2011 Frogster Online Gaming GmbH.14 Monetyzacja o Mniejsza zamożność i gotowość inwestowania w gry Potrzeba ponad 2x więcej aktywnych graczy aby osiągnąć podobne wyniki finansowe co Francja i prawie 3x więcej co Niemcy o Koszty obsługi płatności średnio o 35% większe niż we Francji i o 40% większe niż w Niemczech. o Średnio 60% banowanych użytkowników to Polacy o Średnio 40 dni od założenia konta do pierwszego zakupu o Średnio 52% więcej transakcji aby osiągnąć wynik porównywalny z Francją i 57% z Niemcami Polscy gracze i rynek
15
© 2008 - 2011 Frogster Online Gaming GmbH.15 Współpraca biznesowa i kooperacja o Otwartość na niestandardowe modele współpracy o Akceptacja dla umów o podziale zysków i performance marketingu o Relatywna skuteczność umów o podziale zysków porównywalna z krajami Europy Zachodniej o Relatywnie niska świadomość gier MMO wśród mediów i firm poza branżą rozrywkową Polscy gracze i rynek
16
© 2008 - 2011 Frogster Online Gaming GmbH.16 Przyszłość MMO w Polsce i na świecie
17
© 2008 - 2011 Frogster Online Gaming GmbH.17 Kluczowe obszary o Polonizacje – dalszy rozwój o Nowi gracze na polskim rynku o Nowi odbiorcy o Zacieranie granic – klient vs przeglądarka o Przekształcenie rynku wschodzącego w rozwinięty Przyszłość MMO
18
© 2008 - 2011 Frogster Online Gaming GmbH.18 Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.