Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałApolinary Załuski Został zmieniony 10 lat temu
1
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 38 SERDECZNIE WITA RODZICÓW PRZYSZŁYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH.
2
KALENDARZ WPROWADZANIA ZMIAN Rok szkolny 2009/2010, 2010/2011, 2011/2012 Wprowadzenie obniżonego wieku rozpoczęcia nauki w szkole ma być rozłożone na trzy lata, będzie to tzw. okres przejściowy, w którym 6-latek może rozpocząć naukę w szkole. od 1 września 2011 Obowiązkowa nauka przedszkolna dla dzieci 5-letnich. od 1 września 2012 Obowiązkowa edukacja szkolna dla dzieci 6-letnich.
4
DZIECKO KOŃCZĄCE EDUKACJĘ PRZEDSZKOLNĄ POWINNO: brać udział w zabawach ruchowych wykonywać zadania ruchowe oraz ćwiczenia fizyczne korygujące postawę ciała lepić z plasteliny, ciąć nożyczkami według wytyczonej linii prostej i krzywej prawidłowo wymawiać wszystkie głoski prawidłowo różnicować dźwięki z otoczenia- nazywać jakie zwierzęta lub przedmioty wydają dany dźwięk
5
wyróżniać głoskę na początku wyrazu, np. nazywać głoskę, którą słyszy na początku swojego imienia różnicować dźwięki podobne rozwiązywać proste zagadki umieć słuchać baśni, opowiadań, legend, w tym własnego regionu, jako inspiracji do słownego i pozasłownego wyrażania treści i przeżyć uczestniczyć w grach zespołowych, teatralnych
6
wyrażać się poprawnie pod względem gramatycznym orientować się w przestrzeni odróżniać lewą stronę swego ciała od prawej posługiwać się zawsze jedną ręką w pracach wymagających wyboru kolorować obrazek, nie wykraczając poza linie prawidłowo posługiwać się przyborami do pisania, rysowania narysować postać ludzką, która jest kompletna a części ciała są rozmieszczone właściwie
7
śpiewać i tworzyć prosty akompaniament do piosenek, zabaw ruchowych grupować klocki według barwy, kształtu, wielkości znaleźć kilka różnic w dwóch obrazkach pozornie identycznych grupować przedmioty i obrazki według określonych kryteriów kojarzyć przedmioty lub obrazki pasujące do siebie dobrać do wzoru takie same obrazki,takie same litery
8
odtworzyć wzór z klocków-ułożyć tak samo jak na rysunku skupiać się na wykonanej czynności około 30 minut wysłuchać 4-5 poleceń,następnie zastosować się do nich po skończonej zabawie posprzątać po sobie zgodnie bawić się z rówieśnikami podporządkować się poleceniom dorosłych- stosować się do ustalonych zasad
9
CZEGO I W JAKI SPOSÓB BĘDZIEMY SIĘ UCZYĆ W PIERWSZEJ KLASIE?
10
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA ZMIAN PROGRAMOWYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ Dzieci w pierwszej klasie, zamiast powtarzać to czego uczyły się rok wcześniej, będą kontynuować naukę w sposób dostosowany do wieku Szkoła dostosuje ofertę do potrzeb edukacyjnych uczniów, zarówno tych wymagających wyrównania szans, jak i tych o ponadprzeciętnych uzdolnieniach
11
Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym rozwijają się w bardzo różnym tempie Szkoła zindywidualizuje swoją pracę z uczniami- zarówno słabymi, jak i bardzo zdolnymi-oraz będzie przeplatać naukę małych dzieci odpoczynkiem i zabawą.
12
W pierwszym etapie edukacyjnym (klasy I-III szkoły podstawowej) edukacja wczesnoszkolna w dalszym ciągu będzie realizowana w formie kształcenia zintegrowanego a w skład jej wchodzą: ORGANIZACJA EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
13
edukacja polonistyczna język obcy nowożytny edukacja muzyczna edukacja plastyczna edukacja społeczna edukacja przyrodnicza edukacja matematyczna zajęcia komputerowe zajęcia techniczne wychowanie fizyczne religia/etyka
14
EDUKACJA POLONISTYCZNA polegać będzie na: wspomaganiu rozwoju umysłowego w zakresie wypowiadania się dbałości o kulturę języka początkowej nauce czytania i pisania kształtowaniu umiejętności wypowiadania się w małych formach teatralnych
15
JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY wspomaganie dzieci w porozumiewaniu się z osobami, które mówią innym językiem.
16
EDUKACJA MUZYCZNA wychowanie do odbioru i tworzenia muzyki: śpiewanie, muzykowanie, słuchanie i rozumienie
17
EDUKACJA PLASTYCZNA poznawanie architektury, malarstwa i rzeźby wyrażanie własnych myśli i uczuć w różnorodnych formach plastycznych przygotowanie do korzystania z medialnych środków przekazu
18
EDUKACJA SPOŁECZNA wychowanie do zgodnego współdziałania z rówieśnikami i dorosłymi
19
EDUKACJA PRZYRODNICZA wychowanie do rozumienia i poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej
20
EDUKACJA MATEMATYCZNA wspomaganie rozwoju umysłowego oraz kształtowanie wiadomości i umiejętności matematycznych
21
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE posługiwanie się komputerem w podstawowym zakresie
22
ZAJĘCIA TECHNICZNE wychowanie do techniki (poznawanie urządzeń, obsługiwanie i szanowanie ich) działalność konstrukcyjna dzieci
23
WYCHOWANIE FIZYCZNE kształtowanie sprawności fizycznej i wychowanie zdrowotne
24
RELIGIA kształtowanie umiejętności odnajdywania śladów Boga w otaczającym świecie. ETYKA przybliżenie dzieciom ważnych wartości etycznych na podstawie baśni, bajek i opowiadań, a także obserwacja życia codziennego
25
WARUNKI I SPOSOBY REALIZACJI w pierwszej klasie czas przeznaczony na edukację, to zarówno zajęcia przy stolikach jak i zorganizowane działania dziecka poza miejscem siedzącym kształtowanie wiedzy odbywać się będzie nie tylko w oparciu o pakiet edukacyjny, ale również w naturalnym środowisku
26
Na początku nauki w szkole będą dominować: zabawy, gry i sytuacje zadaniowe
27
RODZICE - NAJWAŻNIEJSZE OGNIWO WSPÓŁPRACY DZIECKO NAUCZYCIEL RODZIC
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.