Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałIdzi Tyrała Został zmieniony 10 lat temu
1
WYDZIAŁ TURYSTYKI I NAUK O ZDROWIU Kierunek: TURYSTYKA I REKREACJA Specjalność: Zarządzanie turystyką
2
MIĘDZYNARODOWE ORGANIZACJE TURYSTYCZNE
Autorzy: Maria Matusik Paulina Stawiarska Kamil Borzęcki
3
Amerykańskie Stowarzyszenie Agentów Podróży
4
Historia Amerykańskie Stowarzyszenie Agentów Podróży powstało w 1931 roku. Początkowo nosiło nazwę Amerykańskie Stowarzyszenie Statków Parowych i Agentów Turystycznych. Obecną nazwę przyjęło w 1946 roku. Większość członków ASTA stanowią firmy sektora turystycznego z Kanady i Stanów Zjednoczonych.
5
Misja Chronić i promować wzajemne interesy członków, działać zgodnie z kodeksem etycznym, stymulować popyt na usługi turystyczne oraz promować korzystanie z usług członków Stowarzyszenia
6
Cele •Promowanie aktywności turystycznej ludzi wszystkich narodów,
•Polepszanie wizerunku swych członków i zachęcanie do korzystania z ich usług, •Reprezentowanie poglądów i interesów agentów podróży na wszystkich szczeblach administracji rządowej i przemysłu turystycznego, •Promowanie profesjonalnych i etycznych wzorców zachowań w przemyśle turystycznym, •Stanowić źródło informacji dla przedstawicieli sektora turystycznego na całym świecie, •Działanie na rzecz ochrony konsumenta i bezpieczeństwa podróży, •Prowadzenie programów edukacyjnych dla członków i podmiotów związanych z przemysłem turystycznym, •Zwracanie uwagi na wpływ, jaki ma turystyka na środowisko naturalne.
7
Członkostwo Wbrew swej nazwie, która sugeruje, iż ASTA grupuje wyłącznie biura amerykańskie, nie jest to organizacja regionalna. Wśród członków Stowarzyszenia zawsze przeważały firmy z USA i Kanady, jednak zrzesza ono wiele tysięcy firm turystycznych z całego świata. Członkami ASTA są przedstawiciele wszystkich branż związanych z przemysłem turystycznym i hotelarskim, a mianowicie: biura i agencje turystyczne, touroperatorzy, hotele i sieci hotelowe, linie lotnicze, przewoźnicy promowi, wypożyczalnie samochodów i inni usługodawcy związani z turystyką344. Liczba członków Stowarzyszenia przekracza , a ponad tysiąc związanych jest z nim co najmniej od 25 lat.
8
Członkostwo w ASTA istnieje wyjątkowo duża liczba kategorii członkostwa: •TravelAgency Company. Członkowie tej kategorii muszą pochodzić z USA lub innych terytoriów od nich zależnych, •International Travel Agency Company. Członkowie tej kategorii pochodzą spoza terenu USA •TravelProfessional- pracownicy lub przedstawiciele handlowi agencji akredytowanych przy ARC i IATAN •Allied Company - instytucje zaangażowane w dostarczanie usług oraz in¬ formacji dla agencji turystycznych •Senior - emerytowani członkowie ASTA lub reprezentanci swoich przedsiębiorstw, pracujący w turystyce co najmniej 12 lat. •Honorary - osoby, którym tytuł honorowego członka nadaje Zarząd ASTA. Tytuł ten przyznawany jest przeważnie za wybitne zasługi dla przemysłu turystycznego.
9
Władze i Struktura organizacyjna
Struktura zarządu składa się z 24 osób oraz powoływanego komitetu wykonawczego Zarząd(24 osoby) Komitet wykonawczy(wiceprezydent, Sekretarz oraz Skarbnik
10
Bibliografia Międzynarodowe Organizacje Turystyczne Wiesław Alejziak, Tomasz Marciniec www. asta.org
11
Dziękujemy za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.