Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBerta Łosiński Został zmieniony 10 lat temu
1
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
PREZENTACJA CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH MY I ŚWIAT PRACY
2
CEL ZAJĘĆ ZAPOZNANIE Z PRAWAMI I WYMAGANIAMI RYNKU PRACY BĘDĄCYMI WARUNKAMI NIEZBĘDNYMI DLA ODNIESIENIA SUKCESU ZAWODOWEGO
3
ZADANIA ZAPOZNANIE Z WARTOŚCIAMI I PRAWAMI RZĄDZĄCYMI RYNKIEM PRACY
ZAPOZNANIE Z WYMAGANIAMI OSOBOWOŚCIOWYMI I KWALIFIKACYJNYMI OBOWIĄZUJĄCYMI W PROCEDURZE ZATRUDNIANIA
4
ZADANIA CIĄG DALSZY NABYCIE SKUTECZNYCH UMIEJĘTNOŚCI UMOŻLIWIAJĄCYCH ZNALEZIENIE ZATRUDNIENIA
5
FORMY REALIZACJI ZAJĘĆ
MINIWYKŁADY WPROWADZAJĄCE W TEMATYKĘ SPOTKANIA ĆWICZENIA INDYWIDUALNE PRACA W MAŁYCH GRUPACH
6
FORMY REALIZACJI SPOTKAŃ
SPOTKANIA Z MŁODZIEŻĄ NA TERENIE SZKOŁY - 7 SPOTKAŃ PO 45 MINUT SPOTKANIA Z MŁODZIEŻĄ NA TERENIE PORADNI - 2 SPOTKANIA PO 3 GODZINY
7
RODZAJE UŻYTYCH POMOCY
SCHEMATY TEMATYCZNE DO ĆWICZEŃ TESTY KWESTIONARIUSZE ANKIETY
8
PRZEWIDYWANE POZYTYWNE SKUTKI BEZPOŚREDNIE
POZNANIE PRAW RZĄDZĄCYCH RYNKIEM PRACY NABYCIE UMIEJĘTNOŚCI POSZUKIWANIA PRACY
9
PRZEWIDYWANE POZYTYWNE SKUTKI BEZPOŚREDNIE
DOKONANIE BEZPOŚREDNIEJ OCENY SWOICH CECH OSOBOWOŚCI I PREDYSPOZYCJI ZAWODOWYCH POD KĄTEM WYMAGAŃ ZATRUDNIANIA
10
PRZEWIDYWANE POZYTYWNE SKUTKI ODROCZONE
PLANOWE I EFEKTYWNE WDRAŻANIE METOD POSZUKIWANIA PRACY STAŁY ROZWÓJ I DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH
11
PRZEWIDYWANE POZYTYWNE SKUTKI ODROCZONE
WYELIMINOWANIE NIEKORZYSTNYCH NAWYKÓW W ZACHOWANIU ORAZ CECH OSOBOWOŚCI UTRUDNIAJĄCYCH ZNALEZIENIE PRACY
12
ZAJĘCIA I TEMAT: RYNEK PRACY I ZASADY JEGO FUNKCJONOWANIA
CZAS TRWANIA ZAJĘĆ 1 X 45 MINUT
13
SCHEMAT ZAJĘĆ I WPROWADZENIE W TEMATYKĘ CYKLU ZAJĘĆ
PRZEPROWADZENIE ANKIETY NA TEMAT TRAFNOŚCI WYBORU AKTUALNEJ SZKOŁY I POZNANIA DALSZYCH PLANÓW EDUKACYJNO – ZAWODOWYCH „ANKIETA DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH”
14
SCHEMAT ZAJĘĆ I CIĄG DALSZY
ZAPOZNANIE UCZNIÓW Z ZASADAMI DZIAŁANIA PRAW POPYTU I PODAŻY NA RYNKU PRACY – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY „POPYT I PODAŻ GŁÓWNE MECHANIZMY DZIAŁANIA RYNKU PRACY”
15
SCHEMAT ZAJĘĆ I CIĄG DALSZY
WPROWADZENIE W PODSTAWOWE WARTOŚCI RZĄDZĄCE RYNKIEM PRACY – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY „WARTOŚCI ŚWIATA PRACY DAWNIEJ A OBECNIE”
16
SCHEMAT ZAJĘĆ I CIĄG DALSZY
ĆWICZENIE DLA UCZNIOW OKREŚLAJĄCE PREFERENCJE W UZNAWANYCH WARTOŚCIACH KIERUJĄCYCH POSZUKIWANIEM PRACY – DO WYBORU „LISTA WARTOŚCI” LUB ANKIETA „CO CIĘ ZACHĘCA DO PODJĘCIA PRACY” PODSUMOWANIE ZAJĘĆ – ROZMOWA Z UCZNIAMI
17
ZAJECIA II TEMAT: WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE I OSOBOWOŚCIOWE UŁATWIAJĄCE ZNALEZIENIE PRACY CZAS TRWANIA ZAJĘĆ X 45 MINUT
18
SCHEMAT ZAJĘĆ II PRAWIDŁOWA SAMOOCENA I ODPORNOŚĆ NA STRES - CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE POZYTYWNY WIZERUNEK PRACOWNIKA MINIWYKŁAD TEMATYCZNY „POZNAJ SIEBIE”
19
CIĄG DALSZY SCHEMATU ZAJĘĆ DRUGICH
ĆWICZENIE INDYWIDUALNE DLA UCZNIÓW W POSTACI ANKIET SAMOOCENIAJĄCYCH „JAKI JESTEŚ „NIEBRZYDOWSKIEGO” STRES” J.RENAUD
20
CIĄG DALSZY SCHEMATU ZAJĘĆ II
ŚWIADOMOŚĆ SWOICH PREDYSPOZYCJI ZAWODOWYCH I STAŁEGO ROZWOJU ZAWODOWEGO JAKO NIEZBĘDNY WARUNEK ODNIESIENIA SUKCESU NA RYNKU PRACY – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY”STAŁY ROZWÓJ ZAWODOWY WARUNKIEM SUKCESU”
21
SCHEMAT ZAJĘĆ II CIĄG DALSZY
ĆWICZENIE SAMOOCENIAJĄCE DLA UCZNIÓW – ANKIETA DR. J. HOLLANDA „CECHY OSOBOWOŚCI A PREDYSPOZYCJE ZAWODOWE” LUB „ZAWODY A UMIEJĘTNOŚCI” PODSUMOWANIE ZAJĘĆ – ROZMOWA Z UCZNIAMI
22
ZAJĘCIA III TEMAT: SPOSOBY POSZUKIWANIA PRACY CZAS TRWANIA ZAJĘĆ 1 X 45 MINUT
23
SCHEMAT ZAJĘĆ III ZAPOZNANIE UCZNIÓW Z WYBRANYMI METODAMI UMOŻLIWIAJĄCYMI ZNALEZIENIE PRACY – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY „SPOSOBY POSZUKIWANIA PRACY”
24
SCHEMAT ZAJĘĆ III CIĄG DALSZY
ŹRÓDŁA POSZUKIWANIA PRACY „MAPA POSZUKIWANIA PRACY”
25
SCHEMAT ZAJĘĆ III CIĄG DALSZY
Ćwiczenie dla uczniów w małych grupach – układanie map poszukiwania pracy według schematu Podsumowanie zajęć – rozmowa z uczniami
26
ZAJĘCIA IV TEMAT ZAJĘĆ: ROZMOWA TELEFONICZNA I OFERTA PRACY PIERWSZĄ SZANSĄ NA UZYSKANIE ZATRUDNIENIA CZAS TRWANIA ZAJĘĆ X 45 MINUT
27
SCHEMAT ZAJĘĆ IV ZAPOZNANIE UCZNIÓW Z ZASADAMI I WYMAGANIAMI PRAWIDŁOWO PRZEPROWADZONEJ ROZMOWY TELEFONICZNEJ W SPRAWIE ZATRUDNIENIA – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY „ZASADY PRZEPROWADZANIA ROZMÓW TELEFONICZNYCH Z PRZYSZŁYM PRACODAWCĄ
28
SCHEMAT ZAJĘĆ IV CIĄG DALSZY
ĆWICZENIE INDYWIDUALNE DLA UCZNIÓW Z WYKORZYSTANIEM SCHEMATU ROZMOWY TELEFONICZNEJ „MOJA ROZMOWA TELEFONICZNA W SPRAWIE ZATRUDNIENIA”
29
CIĄG DALSZY SCHEMATU ZAJĘĆ IV
RODZAJE OFERT PRACY I ZASADY ICH PISANIA – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY „ZASADY PISANIA DOBRYCH OFERT PRACY
30
SCHEMAT ZAJĘĆ IV CIĄG DALSZY
ĆWICZENIE INDYWIDUALNE DLA UCZNIÓW Z WYKORZYSTANIEM SCHEMATU OFERTY PRACY „MOJA OFERTA PRACY” PODSUMOWANIE ZAJĘĆ – ROZMOWA Z UCZNIAMI
31
ZAJĘCIA V TEMAT ZAJĘĆ: ŻYCIORYS PREZENTACJĄ NASZYCH KWALIFIKACJI I OSIĄGNIĘĆ CZAS TRWANIA ZAJĘĆ X 45 MINUT
32
SCHEMAT ZAJĘĆ V ZAPOZNANIE UCZNIÓW Z RODZAJAMI ŻYCIORYSÓW I OGÓLNYMI ZASADAMI ICH PISANIA - MINIWYKŁADY TEMATYCZNE „ RODZAJE ŻYCIORYSÓW „ I „ ZASADY PISANIA ŻYCIORYSÓW”
33
SCHEMAT ZAJĘĆ V CIĄG DALSZY
ĆWICZENIE INDYWIDUALNE DLA UCZNIÓW – UŁOŻENIE INDYWIDUALNEGO ŻYCIORYSU WEDŁUG SCHEMATU
34
ZAJĘCIA VI TEMAT ZAJĘĆ : ROZMOWA KWALIFIKACYJNA – WAŻNY KONTAKT Z PRACODAWCĄ CZAS TRWANIA ZAJĘĆ 1 X 45 MINUT
35
SCHEMAT ZAJĘĆ VI PRZYGOTOWANIE SIĘ DO ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY
36
CIĄ DALSZY CHEMATU ZAJĘĆ VI
ZASADY ZACHOWANIA SIĘ W TRAKCIE ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ- MINIWYKŁAD TEMATYCZNY
37
CIĄG DALSZY SCHEMATU ZAJĘĆ VI
ĆWICZENIA GRUPOWE – SCENKI W WYKONANIU UCZNIÓW DOTYCZĄCE PRZEPROWADZANIA ROZMÓW KWALIFIKACYJNYCH Z WYKORZYSTANIEM WCZEŚNIEJ UTWORZONYCH ŻYCIORYSÓW I SCHEMATU PYTAŃ NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANYCH PRZEZ PRACODAWCĘ W TRAKCIE ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ
38
ZAJĘCIA VII TEMAT ZAJĘĆ: SPOTKANIE Z MŁODZIEŻĄ PODSUMOWUJĄCE PRZEPROWADZONE ZAJĘCIA CZAS TRWANIA ZAJĘĆ 1 X 45 MINUT
39
SCHEMAT ZAJĘĆ VII PODSUMOWANIE ZAJĘĆ ODPOWIEDZI NA PYTANIA UCZNIÓW
PRZEPROWADZENIE ANKIETY OCENIAJĄCEJ ZAJĘCIA„MY I ŚWIAT PRACY”
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.