Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Metoda projektu a kompetencje kluczowe w społeczeństwie opartym na wiedzy Koprzywnica, 6 czerwca 2013 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Metoda projektu a kompetencje kluczowe w społeczeństwie opartym na wiedzy Koprzywnica, 6 czerwca 2013 r."— Zapis prezentacji:

1 Metoda projektu a kompetencje kluczowe w społeczeństwie opartym na wiedzy Koprzywnica, 6 czerwca 2013 r.

2 Plan prezentacji 1. Wyzwania szkoły XXI wieku 2. Dlaczego metoda projektu? 3. Metoda projektu w trzech odsłonach 4. Uczeń i nauczyciel a metoda projektu 5. I jeszcze …

3 Człowiek w społeczeństwie opartym na wiedzy Jeżeli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że największą jest radość pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy. Radość triumfu i szczęście samodzielności, opanowania, władania… Janusz Korczak

4 Wyzwania szkoły XXI wieku Szkoła przygotowuje dzieci do życia w świecie, który nie istnieje (Albert Camus) WYZWANIE Przygotowywać do życia w świecie, którego nie znamy

5 Szkoła XXI wieku – czyli jaka?

6 Dlaczego metoda projektu? Interdyscyplinarność Nauczanie i wychowanie Kompetencje kluczowe IndywidualizmPolisensoryczność Ujęcie holistyczne Myślenie dywergencyjne Metapoznanie Konstruktywizm Kompetencje społeczne Samodzielność i zespołowość Wiedza szkolna i pozaszkolna

7 Metoda projektu w trzech odsłonach Sukces to maksymalne wykorzystanie możliwości, jakie masz. Zig Ziglar Zig Ziglar

8 I. Projektowanie/Planowanie Co? Po co? Jak? Gdzie? Z kim? Jakie kryteria? Jaka ocena? Jaka dokumentacja?

9 II. Realizacja proces uczenia się w kulturze zaufania i współpracy kończący się prezentacją efektu projektu

10 III. Ocena i ewaluacja Ocena sumatywna a Ewaluacja Ewaluacja - oszacowanie wartości podjętych działań - kierunki zmian

11 Uczeń w projekcie Uczy się planowania i organizowania Rozwija świadomość własnego procesu uczenia się Uczy się skutecznego współdziałania w zespole Uczy się autorefleksji i samooceny Uczy się inicjowania i prowadzenia procesu decyzyjnego w grupie Uczy się podejmowania odpowiedzialności za pracę własną i grupy

12 Nauczyciel w projekcie – czyli kto? Krytycznyprzyjaciel Mentor Couch wprowadza przybliża pomaga stwarza dopinguje wspiera wskazuje doradza wycofuje się, gdy … udziela informacji zwrotnej organizuje samoocenę i ocenę koleżeńską dokonuje oceny projektu zgodnie z przyjętymi kryteriami

13 I jeszcze … Autonomia / uczeń Prezentacja / projekt Promocja / środowisko Celebrowanie / sukces

14 Największą oznaką sukcesu dla nauczyciela... jest bycie zdolnym, by powiedzieć: Te dzieci pracują, jak gdybym nie istniała. Największą oznaką sukcesu dla nauczyciela... jest bycie zdolnym, by powiedzieć: Te dzieci pracują, jak gdybym nie istniała. Maria Montessori

15 Dziękuję za uwagę Ewa Furche


Pobierz ppt "Metoda projektu a kompetencje kluczowe w społeczeństwie opartym na wiedzy Koprzywnica, 6 czerwca 2013 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google