Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ plan zajęć
dr Marian Krupa
2
Zarządzanie jakością Dlaczego warto?
Nie ma przedsiębiorstw efektywnych czy nieefektywnych, są tylko przedsiębiorstwa lepiej czy gorzej zarządzane [Drucker] Zarządzanie przez jakość to jeden z elementów kompleksowego spojrzenia na postęp [Bank] Nie lekceważcie drobiazgów, one decydują o doskonałości, a doskonałość to już nie drobiazg [Michał Anioł] Jakość jest gwarancją wolności. Brak jakości redukuje nas do masowego konsumenta, którym łatwo manipulować. dr Marian Krupa
3
Zarządzanie jakością Dlaczego warto? praca dr Marian Krupa
4
Zarządzanie jakością Autoprezentacja
Zarządzanie współczesną organizacją w perspektywie aksjologicznej. W kierunku doskonałości organizacyjnej – praca doktorska, Warszawa 2003. Kierownik jakości projektu wdrożenia systemu zintegrowanego zarządzania uczelnią – Uniwersytet Jagielloński Certyfikowany audytor wewnętrzny (ISO) – Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie dr Marian Krupa
5
Zarządzanie jakością Syllabus
Jakość, systemy zarządzania a sterowanie jakością, koszty jakości – wprowadzenie; Uniwersalne zasady zarządzania jakością: klient, przywództwo, partnerstwo, podejście procesowe i systemowe w zarządzaniu, ciągłe doskonalenie; Koncepcje zarządzania jakością (TQM, Six Sigma itd.); Systemy zarządzania jakością: ISO 9000 a normy zarządzania bezpieczeństwem i środowiskiem; Cykl życia produktu, organizacji a zarządzanie jakością; Metody i techniki zarządzania jakością (QFD, FMEA); Zarządzanie jakością a zintegrowane systemy informatyczne klasy ERP; QERP – plan jakości w zakresie wdrożenia systemu informatycznego klasy ERP; Rozwiązania typu Business Intelligence a zarządzanie jakością. dr Marian Krupa
6
Literatura podstawowa:
Zarządzanie jakością Literatura podstawowa: Adam Hamrol, Zarządzanie jakością z przykładami, WN PWN, Warszawa 2007. Polski Komitet Normalizacyjny, Norma ISO 9001:2008, Warszawa 2009. dr Marian Krupa
7
Literatura uzupełniająca:
Zarządzanie jakością Literatura uzupełniająca: A. Stabryła, Podstawy zarządzania firmą, rozdział 9-10, Antykwa, Kraków-Kluczbork H.H. Steinbeck, Total Quality Management, Placet, Warszawa 1998. Elżbieta Skrzypek, Jakość i efektywność, UMCS, Lublin 2000. Masaaki Imai, Gemba Kaizen. Zdroworozsądkowe, niskokosztowe podejście do zarządzania, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2006. dr Marian Krupa
8
Narzędzia analityczne:
Zarządzanie jakością Narzędzia analityczne: Arkusz kalkulacyjny – MS Excel SAP Business Objects – BIonDemand / Xcelsius Kalkulator dr Marian Krupa
9
Zarządzanie jakością Konsultacje:
W każdy czwartek w godz. 15:20-16:20 (sala 2.17) Tel. 33/ (sekretariat Instytut Zarządzania/PWSZ) Prezentacje z wykładów: dr Marian Krupa
10
Zarządzanie jakością dr Marian Krupa
11
Zarządzanie jakością ZALICZENIE:
Praca projektowa (praca zespołowa – maksymalnie 3 osoby!). Część I: Zestaw pytań – zagadnienia teoretyczne z zakresu zarządzania jakością. Część II: Studium przypadku – Przeprowadź analizę SWOT w zakresie wdrożenia systemu zarządzania jakością w wybranym przedsiębiorstwie (dane do zadania zostaną przekazane przez egzaminatora). Część III: Projekt – Zastosowanie wybranej metody, techniki zarządzania jakością w firmie (dane do zadania zostaną przekazane przez egzaminatora). dr Marian Krupa
12
Zarządzanie jakością ZALICZENIE Termin zaliczenia:
Stacjonarne – 31 maja 2012 Niestacjonarne – 13 maja 2012 dr Marian Krupa
13
Zarządzanie jakością PYTANIA ? dr Marian Krupa
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.