Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
2
Realizacja programu rozwojowego
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY im. Janusza Korczaka w Strzelcach Krajeńskich
3
Głównym celem projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży poprzez:
Założone cele prowadzenie zajęć wyrównawczych i dodatkowych, które organizowane są w blokach: matematyczno – przyrodniczych, humanistycznych, języków obcych i informatycznych, zakup pomocy dydaktycznych i edukacyjnych, dzięki którym nauka będzie prowadzona w sposób atrakcyjny dla uczniów,
4
Założone cele udział w wycieczkach dydaktycznych
jedno- i kilkudniowych, w czasie których uczniowie poznają zabytki polskiej kultury, zwiedzają muzea, kina, teatry, poznają polskie miasta. zapewnienie uczniom posiłków regeneracyjnych w czasie wszystkich zajęć,
5
Założone cele udział w zajęciach w ramach Szkolnego Ośrodka Kariery, w tym doradztwo zawodowe dla uczniów gimnazjum, wspomaganie rozwoju dzieci z wadami wymowy w ramach specjalistycznych zajęć logopedycznych, rozwijanie zainteresowań na zajęciach sportowych, artystycznych i kształtujących kreatywność.
6
Liczba uczestników projektu
w zajęciach projektowych wzięło udział w sumie 86 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum
7
Zajęcia w ramach projektu
zrealizowano w sumie 2080 godzin zajęć z uczestnikami, z czego:
8
Zajęcia w ramach projektu
1728 godzin zajęć wyrównawczych: Zajęcia w ramach projektu język polski – 432 godziny język angielski – 216 godzin matematyka – 432 godziny przyroda – 108 godzin biologia i chemia – 108 godzin fizyka – 108 godzin historia – 108 godzin „komputer dla początkujących” – 216 godzin
9
Zajęcia w ramach projektu
84 godziny zajęć dla gimnazjalistów: Zajęcia w ramach projektu spotkania w ramach Szkolnego Ośrodka Kariery – 28 godzin spotkania w ramach doradztwa zawodowego – 56 godzin
10
Zajęcia w ramach projektu
160 godzin zajęć indywidualnych: Zajęcia w ramach projektu zajęcia specjalistyczne z logopedą – 160 godzin pomocą logopedyczną objęto 15 uczestników projektu
11
Zajęcia w ramach projektu
108 godzin zajęć w okresie wakacji: Zajęcia w ramach projektu zajęcia sportowe „W zdrowym ciele zdrowy duch” – 40 godzin zajęcia artystyczne „W zdrowym ciele zdrowy duch” – 40 godzin zajęcia kształtujące kreatywność „Skrzydła na start” – 28 godzin
12
Zajęcia w ramach projektu
10 wycieczek: Zajęcia w ramach projektu 6 jednodniowych wycieczek dydaktyczno-rekreacyjnych 2 jednodniowe wycieczki zawodoznawcze 2 wycieczki czterodniowe
13
zajęcia z języka angielskiego
zajęcia z języka polskiego
14
zajęcia z biologii i chemii
zajęcia z matematyki zajęcia z biologii i chemii
15
komputer dla początkujących
zajęcia logopedyczne komputer dla początkujących
16
W zdrowym ciele zdrowy duch
zajęcia sportowe zajęcia artystyczne
17
Wycieczki jednodniowe
Muzeum „Zagroda Młyńska” w Bogdańcu i Gorzów Wlkp. Centrum Edukacji Regionalnej i Przyrodniczej w Mniszkach (2 wizyty) Park Dinozaurów w Nowinach Wielkich Poznań (ogród zoologiczny) Toruń (m.in. Planetarium i Muzeum Piernika) Mierzęcin (2 wizyty) Wycieczki jednodniowe
18
Wycieczki jednodniowe
Centrum Edukacji Regionalnej i Przyrodniczej w Mniszkach
19
Wycieczki jednodniowe
Park Dinozaurów w Nowinach Wielkich
20
Wycieczki jednodniowe
Ogród zoologiczny w Poznaniu
21
Wycieczki jednodniowe
Toruń
22
Wycieczki jednodniowe
Mierzęcin
23
Wycieczka czterodniowa do…..
Krakowa i Wieliczki
24
Wycieczka czterodniowa do…..
Trójmiasta
25
Zakup innego wyposażenia/ materiałów
Zestawy dla uczniów: teczki, komplet zeszytów, przybory do pisania Materiały do ćwiczeń logopedycznych (baloniki, słomki, piłeczki pingpongowe itp.) Materiały biurowe (papier, zeszyty, zszywacze, teczki itp.) Materiały do zajęć plastycznych (bloki rysunkowe, techniczne, farby, pędzelki, kredki, mazaki, brystol itp.)
26
Zakupy w ramach cross-financingu – wartością dodaną projektu
2 laptopy 4571,91 zł
27
Zakupy w ramach cross-financingu – wartością dodaną projektu
2 projektory multimedialne 3254,58 zł
28
Zakupy w ramach cross-financingu – wartością dodaną projektu
tablica interaktywna 3631,70 zł
29
Zakupy w ramach cross-financingu – wartością dodaną projektu
mikroskop projekcyjny 2706,00 zł
30
Zakupy w ramach cross-financingu – wartością dodaną projektu
kserokopiarka 6774,47 zł
31
Zakupy w ramach cross-financingu – wartością dodaną projektu
2 termosy z grzałką (zaparzacze) 616,38 zł
32
Najważniejsze osiągnięcia
Realizacja zajęć projektowych miała wpływ na: poprawę wyników egzaminu gimnazjalnego średnia szkoły wyniosła 60,58 (w roku ubiegłym 59,10) przy średniej z arkusza 58,05 zmniejszenie liczby uczniów niepromowanych poprawę wyników nauczania (wzrost średniej ocen)
33
Zespół projektu koordynator – Marek Płachta
finanse – Grażyna Wierzbicka – Iwona Kucharska przetargi, oferty – Dorota Jankowska
34
Zajęcia prowadzili: język polski - Aleksandra Drozdowska
- Anna Drewniak język angielski - Emilia Dzioch - Piotr Tokarczyk matematyka - Małgorzata Zielińska - Zbigniew Wróbel fizyka - Bożena Bojba biologia i chemia - Magdalena Adamczak przyroda - Aleksandra Choińska
35
Zajęcia prowadzili: historia - Roman Cisowski
komputer dla początkujących - Jacek Kielar zajęcia logopedyczne - Teresa Kaczmarek doradztwo zawodowe - Gabriela Demczur Szkolny Ośrodek Kariery i zajęcia kształtujące kreatywność - Bogumiła Gławdel zajęcia artystyczne - Agnieszka Chaberko zajęcia sportowe - Katarzyna Halasz
36
Opiekunowie na wycieczkach:
Agnieszka Chaberko Aleksandra Choińska Gabriela Demczur Jacek Kielar Agnieszka Gierłowska Monika Rogulska Agnieszka Suchto Jolanta Cichocka-Konikowska Aleksandra Drozdowska Maria Łabuda Małgorzata Zielińska Ewelina Roćko Zbigniew Wróbel Władysław Kram Bożena Bojba Dariusz Kamzelski
37
Dziękujemy za uwagę Człowiek – najlepsza inwestycja
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.