Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWawrzyniec Polewski Został zmieniony 10 lat temu
1
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Media relations Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
2
Media relations - współpraca z mediami (radio, prasa, telewizja)
3
Media relations każda informacja przesłana do mediów powinna zawierać informację wspierającą wizerunek firmy wszystkie dokumenty firmy to nośnik jej kultury placówki administracyjno – państwowe mają obowiązek przesyłania regularnie informacji do mediów
4
Media relations Słowo jako środek komunikowania: słowo drukowane słowo pisane słowo mówione
5
Media relations Słowo drukowane:
foldery, broszurki, ulotki, informatory wydawnictwa jubileuszowe, księgi pamiątkowe, albumy plakaty ogłoszenia, druki okolicznościowe gazetki, biuletyny bilety wizytowe
6
Media relations Słowo pisane: listy, poczta elektroniczna tablice, gabloty sprawozdania , raporty ogłoszenia
7
Media relations Słowo mówione: przemówienia, prezentacje, wystapienia konferencje, szkolenia, radiowęzeł, punkty konsultacyjne spotkania, rozmowy telefoniczne
8
kto? kogo? kiedy? gdzie? po co?
Media relations Z A P R O S Z E N I E kto? kogo? kiedy? gdzie? po co?
9
Niezbędne dla osób aktywnych zawodowo!
Media relations Bilety wizytowe (wizytówki) prywatne służbowe kombinowane wspólne Niezbędne dla osób aktywnych zawodowo!
10
Wizytówka powinna robić dobre wrażenie!
Media relations Bilety wizytowe papier biały, szary, beżowy matowy, pół-błyszczący gładki lub delikatna faktura druk prosty, czytelny, w jednym kolorze Wizytówka powinna robić dobre wrażenie!
11
Wizytówkę obowiązuje zasada towarzyskiego uprzywilejowania!
Media relations Przydatne informacje dotyczące wizytówki: wręczane bilety wizytowe powinny być czyste, nieuszkodzone wymieniamy je na zakończenie rozmowy, w sposób dyskretny inicjatywa powinna wyjść od osoby starszej rangą nie wymieniamy wizytówek podczas jedzenia wizytówki powinny być zawsze aktualne Wizytówkę obowiązuje zasada towarzyskiego uprzywilejowania!
12
Media relations Zestawy materiałów dla prasy: ogólne informacje o szkole zdjęcia broszura informacyjna o szkole raport z mierzenia jakości inne istotne dokumenty
13
Media relations przykładowy materiał dla prasy w związku z wynikami uczniów w konkursach przedmiotowych: informacja o wynikach konkursu folder szkoły biogramy laureatów i finalistów konkursu biogramy nauczycieli prowadzących wzór dyplomu
14
Media relations Współpraca z mediami: wyznaczenie osoby do kontaktów
nawiązanie współpracy baza danych (lista dziennikarzy) regularny kontakt (zapraszanie do szkoły, przesyłanie informacji) przygotowanie zestawu materiałów dla prasy systematyczne przekazywanie komunikatów dotyczących życia szkoły
15
Media relations Opracowanie informacji (notatki) prasowej:
zawiera najnowsze informacje (intrygujący tytuł) pierwszy akapit zawiera najistotniejsze informacje Charakteryzuje się zwięzłością i precyzją Przykłady tytułów informacji prasowej: Siedmiu zdolnych ludzi. Olimpijczycy naszego liceum. Prześliczne skrzypaczki – niezwykły koncert w szkole. Rodzice jako aktorzy.
16
Media relations Listy z podziękowaniem podtrzymują i pielęgnują komunikację między partnerami: wysyłamy natychmiast po spotkaniu wysyłamy sponsorom, rodzicom, mediom, instytucjom lepiej o jeden list za dużo niż za mało
17
Media relations Zasady pisania listu z podziękowaniem:
wymogi formalne (data i miejscowość, nagłówek, formy grzecznościowe, podpis, pisownia zaimków wielką literą) tekst max jedna strona A – 4 informacje o znaczeniu udzielonej pomocy przedstawienie efektów współpracy/pomocy ewentualne zaproszenie do spotkania i obejrzenia efektów współpracy/pomocy
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.