Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Michael Schumacher
2
Rozpoczęcie kariery Michael Schumacher rozpoczął karierę w Formule Konig w 1987 roku, którą błyskawicznie zdominował, wygrał mistrzostwo i przeniósł się do Formuły Ford, gdzie w tym samym roku został wicemistrzem. W Michael przeniósł się do niemieckiej Formuły3, którą ukończył na trzecim miejscu. Rok później Schumacher był już najlepszy - wygrał w dominującym stylu pięć wyścigów w Niemczech i dwa międzynarodowe klasyki - w Macau i Fuji.
3
Początek W związku z sukcesami został zwerbowany przez Mercedesa dla którego ścigał się w wyścigach klasy GT aż do 1991 roku, gdy zadebiutował w Formule Również w tym roku Michael Schumacher zadebiutował w zespole Jordan podczas Grand Prix Belgii. Zakwalifikował się na siódmym miejscu, jednak z powodu problemów ze sprzęgłem nie zdołał ukończyć nawet pierwszego okrążenia. Już po pierwszym wyścigu w Formule 1 został jednak zwerbowany przez zespół Benetton i tak rozpoczęła się jego rekordowa pod względem sukcesów kariera w Formule
4
Czwarte miejsce W pierwszym pełnym sezonie stał na podium aż osiem razy, w tym raz na najwyższym stopniu - podczas Grand Prix Belgii. W całym sezonie młody Niemiec zdobył pięćdziesiąt trzy punkty i zajął trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców. Również w 1993 roku Michael ścigał się w zespole Benetton, wygrał fantastyczny wyścig w Portugalii i ostatecznie uplasował się na czwarty miejscu.
5
Zdominował wszystkich przeciwników
W 1994 roku Schumacher już dominował. Jedynym, który był w stanie dotrzymać mu kroku był legendarny Ayrton Senna, jednak po śmierci Brazylijczyka Schumacher był nie do pokonania. Ostatecznie Niemiec zdobył tytuł mistrzowski różnicą tylko jednego punktu, po tym jak w wyścigu o Grand Prix Australii doszło do kolizji między nim, a ostatecznie drugim Damonem Hillem. Również w roku następnym Schumacher był najlepszy, a w 1996 roku przeniósł się do Ferrari.
6
Ferrari Schumacher wykorzystywał bardzo zawodne Ferrari do granic możliwości i wygrał w pierwszym roku trzy wyścigi. W 1997 rok bolid był już trochę lepszy i Niemiec wygrał w Monaco, Francji, Kanadzie, Belgii i Japonii. Przed finałem na torze Jerez miał jednopunktową przewagę nad Jacquesem Villeneuvem w Williamsie. Schumacher prowadził przez pół wyścigu, jednak problemy z oponami sprawiły, że Kanadyjczyk szybko odrabiał straty. Podobnie jak w 1994 roku, doszło do kolizji między pretendentami do tytułu, tym razem jednak okazało się to pechowe dla Schumachera i Villeneuve został mistrzem. Ostatecznie Niemiec stracił tytuł wicemistrzowski po dyskwalifikacji przez FIA.
7
Pechowy koniec W 1998 roku Ferrari w końcu stało się niezawodne, jednak przewaga technologiczna McLarena był ogromna. Schumacher zdołał jednak wygrać sześć wyścigów i walka o mistrzostwo toczyła się do ostatniego wyścigu. Jednak problem ze sprzęgłem i wadliwa opona odebrały Michaelowi nadzieję na trzeci tytuł mistrzowski.
8
Nie do pokonania Sezon 1999 zaczął się dla Michaela źle. Po problemach w pierwszym wyścigu, w następnych było lepiej i Niemiec wysunął się na prowadzenie w klasyfikacji kierowców. Musiał jednak jeszcze poczekać na pierwszy tytuł dla Ferrari po tym jak na pierwszym okrążeniu Grand Prix Wielkiej Brytanii uległ ciężkiemu wypadkowi, po którym przez wiele miesięcy musiał leczyć złamaną nogę. Po latach Schumacher wyznał dziennikarzom, że o mało nie zginął wtedy na torze: „Słyszałem bicie mojego serca, coraz słabsze z uderzenia na uderzenie…”. Pomimo tego, że jak najszybciej chciał wrócić na tor, zdrowie pozwoliło mu na to dopiero na dwa wyścigi przed końcem sezonu, w których głównie wspomagał Eddiego Irvine’a w walce o mistrzostwo.
9
Najlepszy Rok 2000 był jednym z najlepszych w karierze Niemca - wygrał pierwsze trzy wyścigi i pomimo problemów w środkowej części sezonu nie dał szans rywalom i na dwa wyścigi przed końcem zdobył historyczny tytuł dla Ferrari - pierwszy od 21 lat
10
Nie na niego mocnych Pomiędzy 2001 a 2005 na Schumachera nie było mocnych. Niemiec bił rekord za rekordem i zdobywał kolejne tytuły mistrzowskie. Został legendą. Dominacja Schumiego trwała aż do 2005, gdy zmiana przepisów sprawiła, że pakiet Ferrari-Bridgestone znacznie ustępował konkurencji. Ostatecznie Schumacher wygrał tylko raz i to w pamiętnym Grand Prix USA, gdy w wyścigu wzięło udział tylko sześć bolidów…
11
Bohater formuły Sezon 2006 to ostatni w karierze Schumachera. Niemiec ostatni raz pokazał światu dlaczego jest najlepszym kierowcą w historii. Do ostatniego wyścigu walczył o tytuł mistrzowski z Fernando Alonso i pomimo, że Hiszpan ostatecznie okazał się lepszy, to Schumacher został prawdziwym bohaterem. Swoją nieustępliwością, heroiczną walką wymazał z pamięci kibiców wszystkie grzechy przeszłości.
12
Prezentacje przygotował :
Wojciech Sczawiński Dziękuje za uwagę !!!!!!!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.