Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGaweł Panfil Został zmieniony 10 lat temu
1
Podsumowanie I etapu projektu przebieg prac i rezultaty
Departament Współpracy Międzynarodowej Podsumowanie I etapu projektu przebieg prac i rezultaty Projekt: Opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów i materiałów nauczania dla uczniów polskich przebywających za granicą
2
Nasze zadanie w latach 2008 – 2010
Podstawa Programy Podręcznik ? podstawa programowa i ramy programowe Programy (6) szkolenia (162 nauczycieli) poradniki (3) podręcznik (ok.600 atomów)
3
Najważniejsze cele Ułatwienie uczniom – dzieciom obywateli polskich przebywających za granicą – podtrzymania kontaktów z ojczyzną, nauki języka ojczystego, historii, kultury i geografii Polski oraz ułatwienie ewentualnego powrotu do polskiego systemu edukacji
4
Opublikowany dokument
5
Opracowanie podstawy programowej
wymagania językowe dla grup wiekowych od poziomu podstawowego języka polskiego, jako języka obcego, po biegłą znajomość polskiego zgodną z wymaganiami krajowymi wymagania kulturowe – wiedza o kulturze, historii, geografii, współczesnej Polsce
6
od przedszkolaka do trzecioklasisty (5-9)
Podstawa - trzy etapy: od przedszkolaka do trzecioklasisty (5-9) od czwartoklasisty do gimnazjalisty (10-13) od gimnazjalisty do maturzysty (14+)
7
Jak pracowaliśmy? zespół odpowiedzialny za projekt
zespół piszący podstawę zespół piszący programy zespół piszący podręcznik zespół recenzentów, konsultantów
8
Programy Polski Rok - program edukacji wczesnoszkolnej dla uczniów 5–9 lat Własną drogą - program dla uczniów lat Wakacyjne wędrówki po Polsce - program nauczania geografii w grupie wiekowej lat. Moja polska kulturoteka - pogram nauczania języka polskiego dla uczniów w wieku powyżej 14 lat Cztery pokolenia Polaków - program nauczania historii dla uczniów w wieku powyżej 14 lat Na mapie Polski - program nauczania geografii w grupie powyżej 14 roku życia
9
Wydana broszura informacyjna
11
Na stronie www.polska-szkola.pl
- użytkowników w listopadzie (większość nauczycieli i dyrektorów szkół) 150 – średnia dzienna liczba odwiedzin na stronie nowych użytkowników bez logowania się – maksymalna liczba odsłon strony głównej (koniec sierpnia 2010)
12
Na stronie wykonano operacji Strona była odwiedzana z każdego kontynentu na świecie. Został też zapis o odwiedzinach z Grenlandii oraz z Antarktyki (Stacja Arctowski) Bardzo wiele odwiedzin jest z: Australii, Japonii, Nowej Zelandii oraz z Hawajów
13
Najwięcej szkół zarejestrowanych jest w: Wielkiej Brytanii - 79
14
Najdalej położone od Polski szkoły Comodoro Rivadavia (Argentyna)
Szkoła Języka i Kultury Polskiej w Comodoro Rivadavia Huergo 831 9000 Comodoro Rivadavia, Argentyna telefon: szkoła uzupełniająca działająca przy polskich stowarzyszeniach, parafiach itp.
15
Szkoły w Australii (wschodnie wybrzeże oraz Nowej Zelandii – Welligton)
16
Odwiedziliśmy szkoły w:
Wielkiej Brytanii (Szkocji, Irlandii Pół.) Szwecji Holandii Niemczech Francji USA Irlandii
17
Broszury i ulotki: poradnik metodyczny dla nauczycieli (5-9)
poradnik: jak pracować z dzieckiem w domu poradnik dla organizatorów ulotka dla wyjeżdżających ulotka promująca podręcznik Włącz Polskę
19
Realizacja założeń programowych wymaga sporego zaangażowania nauczyciela, który musi dogłębnie przemyśleć plan każdej lekcji, rodzaj zadawanych pytań i aktywności uczniów. Lekcje zaproponowane przez autorów wymagają stosowania aktywnych metod nauczania
20
Materiał przedstawiony do recenzji zapowiada dzieło oryginalne i nowoczesne, które może stanowić silny impuls dla podjęcia podobnej inicjatywy w humanistycznej edukacji uczniów szkół w Polsce.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.