Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKassia Schab Został zmieniony 10 lat temu
1
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
„Największą mądrością jest jednoczyć a nie dzielić” KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
2
Co gwarantuje klasa integracyjna w naszej szkole?
Wspieranie indywidualnego rozwoju uczniów Tworzenie indywidualnych programów terapeutycznych dla osób niepełnosprawnych Dostosowanie treści programowych i pomocy dydaktycznych do potrzeb i możliwości każdego ucznia również uzdolnionego Zespół specjalistów – pedagog, nauczyciel zajęć rewalidacyjnych, logopeda, Wykorzystanie pomocy multimedialnych do wspierania uczniów zdolnych i o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Rozwijanie zainteresowań poprzez udział w zajęciach artystycznych tj. koło teatralne, zajęcia psychoedukacyjne, zajęcia z papieroplastyki
3
Dla kogo klasa integracyjna?
Dla uczniów o obniżonych możliwościach intelektualnych Dla uczniów niepełnosprawnych fizycznie Dla uczniów szczególnie zdolnych Dla uczniów pełnosprawnych kulturalnych, otwartych, tolerancyjnych, pogodnych, chętnych do nauki, nie bojących się wyzwań, chętnych do pomocy innym Dla uczniów chcących osiągnąć wyższe wyniki w nauce
4
Czym różni się klasa integracyjna od „zwykłej”?
To grupa, w której uczy się od 15 do 20 uczniów („zwykła klasa” to od 25 do 30 uczniów i jeden pedagog)! Dwóch pedagogów: nauczyciel prowadzący oraz nauczyciel wspomagający Program nauczania jest dostosowany do możliwości intelektualnych, psychofizycznych i zdrowotnych ucznia, zarówno dla tego o specjalnych potrzebach edukacyjnych jak i dla szczególnie zdolnych Miła niestresująca atmosfera na lekcjach
5
Jaki jest poziom nauczania w klasie integracyjnej?
Panuje stereotyp, że w klasach integracyjnych jest niski poziom nauczania ze względu na obecności dzieci niepełnosprawnych. Nic bardziej mylnego! Klasa integracyjne daje możliwość optymalnego rozwoju uczniom niepełnosprawnym jak i szczególnie uzdolnionym. Ze względu na specyfikę prowadzenia zajęć maja oni możliwość dokładniejszej i głębszej analizy treści programu ponad podstawowe wymagania jak również rozwijanie swoich zdolności i zainteresowań. Dzieci zdrowe realizują obowiązujący program (uczeń zdolny znacznie go poszerza). Dzieci niepełnosprawne natomiast maja treści dostosowane do ich aktualnych możliwości psychyfizycznych. Doświadczenie pokazuje, iż odpowiednio dobrane klasy integracyjne przodują w wynikach nauczania i reprezentują wysoki poziom zachowania.
6
Obustronne korzyści Uczniowie zdolni, posiadają wysoką kulturę osobistą i wrażliwość na potrzeby innych. Służą pomocą uczniom niepełnosprawnym a reprezentowaną postawą dają przykład do naśladowania. W klasie integracyjnej panuje atmosfera zaufania, życzliwości i szacunku dla każdego jej członka.
7
W ramach projektu „To lubię…” rozpoczęło działalność Szkolne Koło Integracyjne
8
Osiągnięcia edukacyjne uczniów klas integracyjnych
Międzyszkolny Konkurs Matematyczny "Mały Cybermatematyk" III Powiatowy Konkurs "Mazury sercem malowane" Szkolne i międzyszkolne konkursy plastyczne Szkolny i międzyszkolny konkurs ekologiczny Szkolne konkursy recytatorskie W wyżej wymienionych konkursach, uczniowie klasy integracyjnej zostali laureatami zajmując wysokie miejsca i zdobyli wyróżnienia.
9
Rozwój uczniów klas integracyjnych realizowany jest ponadto na trzech płaszczyznach:
działalność plastyczna, działalność teatralna, działalność muzyczno – taneczna.
10
Działalność plastyczna
11
Zajęcia plastyczne są ulubioną formą wypowiedzi twórczych przez dzieci
Zajęcia plastyczne są ulubioną formą wypowiedzi twórczych przez dzieci. Jedną z nich jest glina.
13
Uczniowie uwielbiają też pracę z masą solną.
14
Dzieci poznają różne techniki plastyczne. Oto efekty ich działań:
18
Prace wykonane przez starsze klasy
w ramach projektu „Nasze pasje”
19
Cykliczny konkurs plastyczny „Cztery pory roku”
20
Działalność teatralna
21
Przedstawienie „Prawo jazdy”
22
Przedstawienie „Calineczka”
23
Przedstawienie - Przyjedź do mnie św. Mikołaju
24
Cykliczny udział w Przeglądach Małych Form Teatralnych dla klas integracyjnych w Suwałkach
- klasy młodsze
25
Cykliczny udział w Przeglądach Małych Form Teatralnych dla klas integracyjnych w Suwałkach
- klasy starsze
26
Międzyszkolny Konkurs Kukiełek
27
Klasy integrują się na różnych poziomach
i przygotowują wspólne uroczystości i apele szkolne
29
Działalność muzyczno - taneczna
30
Twórczość uczniów przejawia się przez muzykę i taniec.
Dzieci uczestniczą w różnych konkursach, festiwalach, pokazach czy festynach.
31
Cykliczny udział w Festiwalu Kolęd i Pastorałek Klas Integracyjnych „Wśród nocnej ciszy” w Suwałkach – klasy młodsze
32
Cykliczny udział w Festiwalu Kolęd i Pastorałek Klas Integracyjnych „Wśród nocnej ciszy” w Suwałkach – klasy starsze
33
Konkurs w Ełckim Centrum Kultury „Śpiewajmy Chrystusowi”
34
Dziękuję za uwagę Opracowanie: Sylwia DOMINIK
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.