Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Zarządzanie kredytami i należnościami
Praktyka transakcji transgranicznych w UE
2
Wprowadzenie Unia Europejska (UE) jest jednym z największych rynków na całym świecie, gdzie małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) mogą znaleźć wiele możliwości. Jednakże, z różnych powodów, małe firmy czasami nie radzą sobie w operacjach transgranicznych. Jedną z największych przeszkód dla wielu przedsiębiorców jest brak wiedzy, czy klient w innym państwie członkowskim UE będzie płacić rachunki na czas, jak najlepiej postępować w przypadku, gdy to nastąpi oraz konsekwencje nieotrzymywania należnych płatności.
3
Cele Wspieranie MŚP i przyszłych i/lub młodych przedsiębiorców w zarządzaniu kredytami oraz ewentualne egzekwowanie roszczeń transgranicznych . poprzez opisanie środków, jakie przedsiębiorca może podjąć od momentu złożenia oferty cenowej do momentu odzyskania niezapłaconych kwot poprzez opisanie środków dostępnych przedsiębiorcy, kiedy już dojdzie do powstania złych długów.
4
Potwierdzenie zamówienia B. Dowód dostawy
3. Inne dokumenty umowne
5
Potwierdzenie zamówienia
B. Dowód dostawy 3. Inne dokumenty umowne
6
Potwierdzenie zamówienia
Zwykle nie jest to obowiązkowa, lecz pomocna Dyrektywa w sprawie umów zawieranych na odległość - konsument musi otrzymać potwierdzenie w formie pisemnej tożsamość dostawcy; główne właściwości towarów lub usług; cena ze wszystkimi podatkami; koszty przesyłki; uzgodnienia dotyczące sposobu płatności, dostawy lub wykonania; istnienie prawa odstawienia + warunki; okres, w którym oferta / cena pozostają wiążące; miejsce prowadzenia działalności dostawcy (na potrzeby reklamacji); informacje na temat usług posprzedażowych / gwarancji; wniosek o anulowanie, jeżeli czas umowy jest nieokreślony lub przekracza 1 rok.
7
Potwierdzenie zamówienia
B. Dowód dostawy 3. Inne dokumenty umowne
8
B. Dowód dostawy Dokument towarzyszący przesyłce towarów, zawierający opis i ilość dostarczonych towarów. Kopia dowodu dostawy podpisanego przez nabywcę zostanie zwrócona sprzedawcy jako dowód doręczenia. Bez szczególnego formalizmu. Zaleca się, aby był możliwie najbardziej konkretny (nazwa klienta i/lub odbiorcy, data dostawy, ilość i rodzaj dostarczonych towarów, itp.).
9
B. Dowód dostawy Międzynarodowy transport towarów na mocy Konwencji branży drogowej w sprawie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR) (Genewa 1956). List przewozowy Dokument stosowany w przewozach drogowych towarów, zawierający instrukcje podane do przewoźnika i stanowiący dowód umowy przewozu.
10
B. Dowód dostawy CMR określa podstawowe wymagania:
- 3 egzemplarze; - Prawo nadawcy lub przewoźnika do wymagania oddzielnego listu przewozowego dla każdego użytego pojazdu lub dla każdego rodzaju lub partii towarów w przypadku, gdy dostarczane towary mają być załadowane na różne pojazdy, są innego rodzaju lub zostały podzielone na różne partie Bez określonego formatu, lecz z obowiązkowymi adnotacjami.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.