Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Uczyłem się na lekcjach
Czego i Jak Uczyłem się na lekcjach Języka niemieckiego? Patryk Starak ID
2
ZADANIA W DOMU Na początek wymienię zadania domowe.
Były one zadane w sposób dość nietypowy, ponieważ nie było narzucane, o czym mamy napisać. Zostawały podane pomysły na różne typy zadań, o różnej obszerności, wykonane różnymi metodami, wykorzystujące różne źródła.
3
SPRAWDZIANY Następnie sprawdziany.
Spodziewałem się kilku kartek A4 z różnymi zadaniami z gramatyki i rzeczywiście! Dostałem kartkę A4, ale jedną i pustą na dodatek. Mieliśmy napisać krótkie wypracowanie (ok.150 słów) o danym temacie w miesiącu, np. ja i moja rodzina, jedzenie. Wydawało się to trudne, ale wykorzystując wiedzę z jednego miesiąca (później z poprzednich również) okazało się to do zrobienia.
4
NOTATKI Robimy je na każdy temat.
Zwykle piszemy w nich tłumaczenia, zwroty, zasady gramatyki i ciekawostki. W zeszytach/notatnikach zapisujemy także propozycje zadań. Sądzę, że to pomysł lepszy niż 80-kartkowy gruby zeszyt.
5
ŚPIEWNIK Dość oryginalny, z prostymi piosenkami, łatwymi do
zapamiętania, a zawierającymi różne struktury gramatyczne. Pobieraliśmy ze strony szkoły również wersję instrumental. Każdy z nas zakupił taki śpiewnik.
6
FILM Nie sądziłem że w tym roku będziemy oglądać film po niemiecku. Nawet jeśli to myślałem że będzie to jakiś nudny, 10-minutowy filmik z tekstami o sporcie, kulturze itp., czyli typowo gramatyczny. Nie spodziewałbym się filmu tak interesującego jak „Fußball ist unser Leben”, który opowiada o czterech kibicach Schalke04 i ich życiu. Nie wliczając wyjścia do kina i Panamy, to nasz trzeci film w tym roku szkolnym.
7
Cała grupa niemiecka ma jedną skrzynkę pocztową, gdzie są przesyłane obrobione teksty, piosenki itp. Bardzo wygodny sposób, lepszy niż wysyłanie do każdego z osobna.
8
STRONA SZKOŁY Mało kto na nią wchodzi, a nawet jeśli to rzadko.
Gdy wszedłem na nią pierwszy raz, nawet nie zauważyłem angielskiej, francuskiej i niemieckiej flagi na dole. Potem słyszę: pobierzcie piosenki ze strony szkoły. Wtedy zacząłem ją częściej odwiedzać, również żeby np. pooglądać zadanie domowe kolegów/koleżanek.
9
PRACA „W TERENIE” Śmiesznie i ciekawie było kręcić film np. o szkole na podwórku szkolnym. Była bardzo duża różnorodność pomysłów i miejsc w których filmy były nagrywane. Możemy takich filmów robić więcej.
10
ŚPIEWANIE Z PANIĄ KOMPOZYTOR
Osobiście te zajęcia nie przypadły mi do gustu, głównie dlatego że śpiewaliśmy w bardzo wysokiej tonacji, bardzo przeciągając sylaby, co było po prostu męczące. Poza tym, śpiewaliśmy tylko po niemiecku, a nie po angielsku i głównie pieśni kościelne. Mogliśmy śpiewać piosenki ze śpiewnika z panem Ochmanem. Ale mimo wszystko było to coś innego, więc i ciekawego.
11
Deutsch Wagen Tour Całkiem ciekawe zajęcia, ale poziom za niski. Było to bardziej zwykłe odświeżenie poprzez zabawy dla dzieci, niż dowiedzenie się czegoś nowego. Szkoda, że trzeba tak długo czekać na takie warsztaty. Możemy mieć podobne zajęcia z Niemcami po niemiecku.
12
TEKSTY SŁUCHANE Podobno na poziomie matury.
Słuchaliśmy ich w szkole i w domu. Uczyliśmy się ich na pamięć. Teksty opowiadające o prawie wszystkim: zakupach, rodzinie itp.
13
Oh, wie schön ist Panama Bajka Janoscha, którą wystawialiśmy w szkole w formie przedstawienia. Mieliśmy bardzo podobne rekwizyty, byliśmy podzieleni na role. Przedstawianie obejrzało kilka klas, nie tylko z naszej szkoły.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.