Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Wyzwania przedsiębiorczości
Wprowadzenie i definiowanie pojęć Klasyfikacja potrzeb Osobowość Role społeczne Komunikacja społeczna Konflikty i sposoby ich rozwiązywania
2
Ekonomia to nauka zajmująca się procesami gospodarowania
Ekonomia to nauka zajmująca się procesami gospodarowania. Próbuje odpowiedzieć na pytania, co i w jaki sposób wytwarzać oraz kto ma być odbiorcą tych wytworzonych dóbr i usług mikroekonomia makroekonomia to dział ekonomii, który zajmuje się badaniem rynków poszczególnych dóbr oraz gospodarstwami domowymi i przedsiębiorstwami to dział ekonomii, który zajmuje się gospodarką jako całością i analizuje zatrudnienie, inflację, deficyt budżetowy, dług publiczny i prowadzoną przez państwo politykę gospodarczą.
3
1. To umiejętność pokonywania trudności, radzenia sobie oraz wykorzystywania pojawiających się szans. 2. To cecha charakteru, która wyróżnia człowieka odznaczającego się:
4
przedsiębiorca przedsiębiorstwo
Osoba organizująca i prowadząca działalność gospodarczą , przyjmująca na siebie odpowiedzialność i ryzyko kierowania przedsiębiorstwem. Wyodrębniona organizacja, której zadaniem jest prowadzenie zarobkowej działalności wytwórczej, budowlanej, usługowej itp. w celu zaspokajania potrzeb konsumentów.
6
Przedsiębiorczość wpływa na : - aktywizację i integrację ludzi - tworzenie nowych miejsc pracy oraz ograniczenie bezrobocia - poszerzanie własnych umiejętności, kompetencji zawodowych
7
Potrzeba to odczuwalny brak czegoś , co zdaniem człowieka niezbędne mu w danej sytuacji do prawidłowego funkcjonowania psychicznego, fizycznego lub społecznego Potrzeby zaspokajamy za pomocą dóbr i usług
8
Zasoby ograniczone nieograniczone
9
Piramida potrzeb wg. Abrahama Maslowa
10
Osobowość to zbiór charakterystycznych dla danej jednostki cech psychofizycznych, które wyznaczają zachowanie człowieka. Należą do nich min: inteligencja i temperament czy motywacja.
11
Typy temperamentu wg Hipokratesa
12
Role społeczne Pracownik: Odpowiedzialny, Uczciwy Asertywny
Szanujący dobro wspólne Przedsiębiorca: Szanujący godność człowieka Sprawiedliwy Kreatywny odpowiedzialny
13
Zachowania społeczne - postawy
Osoby asertywne Osoby przedsiębiorcze obiektywnie oceniają siebie, są śmiałe są aktywne i otwarte potrafią powiedzieć „nie” akceptują swoja niezależność szanują odrębność innych Samoakceptacja Asertywność Inicjatywność i kreatywność Zdolność do ryzyka Postępowanie zgodne z zasadami i wartościami etycznymi
14
Komunikacja społeczna
15
Schemat przekazywania komunikatu
16
Rodzaje komunikacji: werbalna : słowna niewerbalna : mowa ciała i parajęzyk
17
komunikat
19
Zakłócenia nadawcy i odbiorcy: wartościowanie - ocenianie – manipulacja - obojętność krytykowanie - wywyższanie się - postawa pewności
20
Konflikt - to spór wynikający ze sprzecznych celów, różnic, odmiennych wartości, poglądów bądź osobowości, lub dotyczący podziału deficytowych zasobów .
21
Sposoby rozwiązywania konfliktów
22
Sprawdź się
23
Sprawdź się
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.