Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Temat: Zrodlo: Trube, A. (2001): Organisation der örtlichen Sozialverwaltung, Frankfurt, S. 172 Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Temat: Zrodlo: Trube, A. (2001): Organisation der örtlichen Sozialverwaltung, Frankfurt, S. 172 Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej."— Zapis prezentacji:

1 Temat: Zrodlo: Trube, A. (2001): Organisation der örtlichen Sozialverwaltung, Frankfurt, S. 172 Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej Zasadnicze braki w kierowaniu administracja lokalna: Tzw. luka strategiczna: polityce samorzadowej brakuje orientacji na realizacje dlugoterminowach celow – co np. ogranicza mozliwosc administracji samorzadowej dzialania w zakresie uzdrowienia budzetu. Braki w managemencie: oznacza wzrost srodkow i biurokracji bez proby optymalizacji efektywnosci i skutecznosci Brak atrakcyjnosci: silna hierarchia, brak samodzielnosci w podejmowaniu decyzji, brak mozliwosci decydowania o uzyciu srodkow, rozdzielanie stanowisk wg. partyjnej przynaleznosci – demotywuja zaangazowanie i ograniczaja inicjatywe wspolpracownikow Braki legitimacyjne: administracja samorzadowa nie jest stanie przekonywujaco przekazac obywatelom, co jest jej zasadniczym celem, jakimi kieruje sie wartosciami i na czym polega jakosc jej dzialania, jak rowniez brak informacji o rezultatach, czy uzasadnienia kosztow powoduje powstawanie przepasci miedy administracja a obywatelami.

2 Temat: Zrodlo: Trube, A. (2001): Organisation der örtlichen Sozialverwaltung, Frankfurt, S.169 -170 Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej Nowa orientacja w pomocy spolecznej – np. Niemiec: Miasto widziane jako nowoczesne przedsiebiorstwo uslugowe – New Public Management/ Neue Steuerung: Kierujace sie potrzebami odbiorcow i prawami rynku/popytu/podazy/konkurencji Charakteryzujace sie kultura zarzadzania i organizacji typowej dla przedsiebiorstwa komercyjnego

3 Temat: Zrodlo: Trube, A. (2001): Organisation der örtlichen Sozialverwaltung, Frankfurt, S. 173 Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej 5 elementow reformy administracyjnej: Zarzadzanie na bazie kontraktu (Kontraktmanagement) odnosi sie do prozumien w zakresie swiadczen i umow Decentralizacja i delegacja odpowiedzialnosci jako kombinacja w zarzadzaniu odnosnie zadan i pieniedzy Budzetowanie (Budgetierung) – jako instrument techniczny w zakresie zarzadzania budzetem Definicja i opis produktow – zarzadzania zorientowane na out-put Controlling i sprawozdawczosc – jako instrumenty kierowania finansami i rozliczenia sie z wykonanych zadan

4 Temat: Zrodlo: Trube, A. (2001): Organisation der örtlichen Sozialverwaltung, Frankfurt, S.176 Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej Zarzadzanie na bazie kontraktu: Polityka (Rada Miejska) – Przewodniczacy Komisji Jako Rada Nadzorcza Zadania: 1.Ustalenie profilu swiadczen 2.Strategiczne budzetowanie 3.Zlecanie swiadczen w drodze umow Prezydent miasta, burmistrz Jako Zarzad Zadania: 1. Definicja listy produktow 2. Wyliczenie kosztow 3. Zlecenie albo realizacja Obywatele jako odbiorcy i zleceniodawcy Prywatni przedsiebiorcy Administracja wewnetrzny koncern obywatele

5 Temat: Zrodlo: Schedler,K./Proeller,I. (2000): New Public Management, Bern, et al. 65 Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej Rozne wymiary jakosci – w gospodarce/administracji Jakosc produktu: Jakosc w odniesieniu do klienta Jakosc w odniesieniu do procesu Jakosc w odniesieniu do wartosci Jakosc w odniesieniu do polityki

6 Temat: Zrodlo:Burmeister, J et al. (1998): Ergebnisse des Qualitatssicherungsprozesses im Jugendhaus Düsseldorf e.V., in: QS 16 Bundesministerium für FSFJ, s. 50 Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej Standarty uslug centrali Domu mlodziezy w Düsseldorf, Stow. Oczekiwanie: Dokumentowac, czego moga oczekiwac korzystajacy jak wspierajacy centrale: Standarty jakosci – standarty uslug: Proposals, ktore pod wzgledem rzeczowym i formalnym odpowiadaja wymogom i zostaly przedlozone w terminie beda pozytywnie rozstrzygniete. Na zyczenie albo jezeli uzna sie za niezbedne, to kazdy skladajacy proporsals bedzie mogl skorzystac z indywidualnej porady W sferze miedzynarodowej propozycje proporsalu, jezeli odpowiadaja pod wzgledem tresciowym i formalnym, beda potwierdzone w ciagu tygodnia Kazde zapytanie ze strony realizujacych bedzie jak najszybciej rzeczowo i fachowo udzielona odpowiedz

7 Temat: Zrodlo: Trube, A. (2001): Organisation der örtlichen Sozialverwaltung, Frankfurt, S.226 Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej Wymiary sukcesu skutecznosc efektywnosc Wymiary jakosci Jakosc produktu, Np. porady prawne Jakosc procesu Np. nabycie pewnosci, Jakosc procedury Np. plan pomocy Jakosc struktury Np. fachowy personel Relacja miedzy stopniem osiagnietych celow a nakladami w sensie ekonomicznym

8 Temat: Zrodlo: Trube, A. (2001): Organisation der örtlichen Sozialverwaltung, Frankfurt, S.228 - 229 Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej Fazy we wprowadzaniu managementu jakosci 1. Informacja, Motywacja, Ocena 2. Faza eksploracji i poszukiwan 3. Faza sformulowania koncepcji 4. Faza operacjonalizacji 5. Faza rozwoju instrumentow 6. Faza standaryzacji 7. Faza realizacji 8. Faza ewaluacji 9. Faza feed – back 10. Faza optymalizacji


Pobierz ppt "Temat: Zrodlo: Trube, A. (2001): Organisation der örtlichen Sozialverwaltung, Frankfurt, S. 172 Efektywność, skuteczność i jakość działań w pomocy społecznej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google