Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kreacja nowatorskich usług jako odpowiedź na rosnące potrzeby rynku

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kreacja nowatorskich usług jako odpowiedź na rosnące potrzeby rynku"— Zapis prezentacji:

1 Kreacja nowatorskich usług jako odpowiedź na rosnące potrzeby rynku
Kreacja nowatorskich usług jako odpowiedź na rosnące potrzeby rynku. Tendencje rozwoju usług agencji zatrudnienia Tomasz Szpikowski Prezes Zarządu Work Service S.A.

2 Europa bliżej USA Europa zbliża się do USA
Porównanie wybranych regionów (rzeczywisty wzrost PKB) Europa zbliża się do USA W 2006 r. Japonia została prześcignięta przez Europę i wciąż pozostaje w tyle USA Japonia Unia Europejska Źródło: EUROSTAT

3 Polska – najszybszy napływ inwestycji
Europa Środkowo-Wschodnia: Kierunek inwestycji zagranicznych netto (w miliardach USD) w latach 2000 – 2006 Według rankingu Federacji Europejskich Pracodawców, Polska jest najbardziej atrakcyjnym krajem Europy dla potencjalnych inwestorów. Źródło: EUROSTAT

4 Polski rynek mocno szybuje w górę
Europa Wschodnia: Obroty wybranych krajów, 2006 Słowacja Czechy Polska Węgry Słowenia Obrót w 2006 r. w tysiącach EURO Zmiana obrotu w latach 2005 – 2006 w % Całkowity wzrost rynku: 16,2% Źródło: EUROSTAT

5 Główne tendencje rynku zatrudnienia
Zmienia się rynek pracy w Europie Wysokie zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników przy jednoczesnych coraz mniejszych zasobach kadrowych Szukanie elastycznych rozwiązań we wszystkich aspektach pracy Wzrastające zapotrzebowanie na wielozadaniowość (zdobywanie dodatkowych umiejętności, szkolenie ustawiczne) Zachowanie równowagi pomiędzy aktywnością zawodową i sferą prywatną, szczególnie w kwestii rodzicielstwa Coraz większa rola pracy w niepełnym wymiarze czasu, pracy w domu (telepracy)

6 Główne tendencje rynku zatrudnienia
Zmienia się rynek pracy w Europie W krajach Unii Europejskiej 7 mln osób rocznie podejmuje pracę tymczasową stanowi to ok. 3% osób aktywnych zawodowo Średnio 2,8 mln osób dziennie wykonuje taki rodzaj pracy Normą unijną jest fakt, że 10-15% zatrudnionych w danej firmie to pracownicy tymczasowi Roczny wzrost wartości rynku pracy tymczasowej w UE ocenia się na ok. 10%

7 Polski rynek przyspiesza
Według wskaźników unijnych potencjał naszego rynku to ok. 480 tys. pracowników tymczasowych każdego roku W Polsce pracownicy tymczasowi stanowią obecnie 0,5% wszystkich zatrudnionych (średnia europejska stanowi około 2,5%) Liczba pracowników tymczasowych rośnie rocznie średnio o 20% Zmienia się struktura zatrudnionych - - z pracowników fizycznych na pracowników umysłowych W 2006 roku pracownicy umysłowi stanowili 35-40% wszystkich skierowanych do prac tymczasowych

8 Rynek pracy tymczasowej – trendy na przyszłość
Stan obecny: Problem z dostępem do wykwalifikowanej kadry roboczej pojawia się w całej Europie Firmy odnoszące sukcesy stale szkolą swoich pracowników i zapewniają ich rozwój oraz możliwość ciągłego nabywania nowej wiedzy. Aktualnie, dalsze etapy doszkalania zazwyczaj odbywają się w ramach doświadczeń na stanowisku pracy, a podnoszenie kwalifikacji wynika z nagłych potrzeb w okresie przestoju. Rozwiązania: Dostosowane moduły szkoleń, które mogą być przeprowadzane indywidualnie. Współpraca z organizacjami, które proponują szkolenia na zaawansowanym poziomie.

9 Rynek pracy tymczasowej – trendy na przyszłość
Praca tymczasowa może być widziana jako brama prowadząca do zapewnienia dalszych usług. Aby się rozwijać, ktoś musi mieć wiedzę na temat siły napędowej, która tę ekspansję zapewnia. Jeśli siła napędowa jest sklasyfikowana niewłaściwie, ekspansja nie nastąpi; jeśli właściwie – istniejący system może zostać pomnożony. Według nas: siłą napędową ekspansji jest i będzie outsourcing

10 Outsourcing to wiele zalet
Najważniejsze powody dla których warto stosować Outsourcing: oszczędność w kosztach nawet do 20% Ustalone koszty stałe dzięki Outsourcingowi zostają przeobrażone w koszty zmienne

11 Co daje nam outsourcing.. ?
…oraz jakich tematów nie należy podejmować samodzielnie? Jeżeli firma jest zdolna do zarządzania wieloma usługami na wysokim poziomie, to nie znaczy, że jest ekspertem w zakresie HR Agencja zatrudnienia może dostarczyć siłę roboczą o wymaganych kwalifikacjach na czas, dzięki czemu ciągły proces produkcyjny jest zagwarantowany. Agencja oferuje konkurencyjne ceny na rynku na pracę tymczasową i jednocześnie może zaoferować klientowi inne usługi „pod jednym dachem”.

12 Lider rynku pracoserwisu
Jesteśmy Numerem 1 w Polsce, staliśmy się liderem polskiego rynku pracoserwisu, czyli wszystkich usług związanych z pracą Współpracujemy z ponad 500 Klientami W Polsce i Europie działamy przez sieć nowocześnie zarządzanych placówek w Polsce: 25 oddziałów, 150 konsultantów w Europie: obecność w ponad 10 krajach Każdego roku dzięki nam pracę znajduje blisko osób Włocławek Bielsko- Biała Krosno Dębica Ostrołęka Sulęcin Radom Siedlce Nowy Dwór Mazowiecki

13 Rynki zagraniczne Oddziały zagraniczne: Pozostałe rynki zagraniczne:
Czechy, Słowacja Wielka Brytania Ukraina Pozostałe rynki zagraniczne: Niemcy, Holandia, Belgia, Rosja, Bułgaria Kierunki rozwoju: Rumunia

14 Dwa obszary biznesu Worka
LUDZIE ROZWIĄZANIA praca tymczasowa outsourcing PRODUKTY doradztwo personalne usługa standardowa usługa zaawansowana

15 Giełda Papierów Wartościowych
Następny krok Rok 2008 Giełda Papierów Wartościowych


Pobierz ppt "Kreacja nowatorskich usług jako odpowiedź na rosnące potrzeby rynku"

Podobne prezentacje


Reklamy Google