Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Promocja Turystyki Medycznej.
Magdalena Rutkowska, AMEDS Centrum Jerzy Kwieciński, EUCP Projekt realizowany w ramach Poddziałania i 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” Projekt Promocji Turystyki Medycznej
2
SKŁAD KONSORCJUM Europejskie Centrum Przedsiębiorczości (EuCP)
firma doradcza od 2003 roku wspieranie rozwoju polskich przedsiębiorstw, organizacji pozarządowych i regionów w procesie integracji z UE doradztwo finansowe, strategiczne, pozyskiwanie zewnętrznych źródeł finansowania Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) agencja rządowa promocja gospodarcza Polski na rynkach międzynarodowych zwiększanie napływu inwestycji zagranicznych do Polski organizacja misji gospodarczych, targów, kongresów, szkoleń AMEDS multidyscyplinarny niepubliczny zakład opieki zdrowotnej świadczenie usług medycznych dla pacjentów z Polski i z zagranicy doświadczenie w organizacji pobytów w Polsce dla pacjentów z całego świata zdobyte poprzez Medical Travel Europe
3
KONSORCJUM realizujące projekt
EuCP - lider konsorcjum, odpowiada za kontakty z Ministerstwem Gospodarki, wsparcie przy rozliczeniu w ramach projektu PAIiIZ organizacja udziału polskich przedsiębiorców z branży medycznej w zagranicznych imprezach oraz wizyt studyjnych dziennikarzy zagranicznych w Polsce AMEDS nabór kandydatów do udziału w targach, misjach gospodarczych, szkoleniach, przygotowanie materiałów promocyjnych dla całej branży
4
Potencjał rynku turystyki medycznej w Polsce
W 2012 roku Polskę odwiedzi pół miliona zagranicznych pacjentów Wzrost rynku szacuje się na ponad 15-20% rocznie. Polska ma potencjał w Europie aby stać się jednym z trzech najbardziej perspektywicznych kierunków dla zagranicznych pacjentów. (wg. raportu Grail Research, 2009) Dyrektywa o prawach pacjenta w transgranicznej opiece zdrowotnej, wejdzie w życie w październiku 2013 roku. – dotyczy obywateli korzystających z prawa do usług zdrowotnych świadczonych w krajach członkowskich i prawa do refundacji kosztów tych usług przez narodowego płatnika lub ubezpieczyciela.
5
Porównanie cen wybranych procedur medycznych
Procedura USA Indie Tajlandia Singapur Malezja Meksyk Kuba Polska Węgry Wielka Brytania Pomosty wieńcowe 10 000 13 000 20 000 9 000 3 250 7 140 13 921 Angioplastyka wieńcowa 47 000 11 000 15 000 7 300 8 000 Wymiana stawu biodrowego 12 000 17 300 6 120 7 500 Wymiana stawu kolanowego 48 000 8 500 14 650 6 375 10 162 Plastyka przegrody nosowej 4 500 2 000 2 500 4 375 2 083 3 200 1 535 1 700 2 858 3 500 Plastyka brzucha 6 400 2 900 6 250 3 903 3 000 1 831 3 136 4 810 Implanty dentystyczne 1 188 1 100 1 429 1 500 2 636 950 953 650 1 600 Tabela 1. Porównanie cen wybranych procedur zabiegowych w różnych krajach świata[1] (ceny w USD) Źródło: Opracowanie branżowe w ramach projektu „Promocja Turystyki medycznej” na podstawie OECD 2011, Medical Tourism: Treatments, Markets and Health System Implications: A scoping review.
6
PROGRAM PROMOCJI BRANŻY TURYSTYKI MEDYCZNEJ
Jeden z 15 wybranych sektorów, które otrzymują dotacje na wsparcie promocji zagranicznej w wybranych krajach. Cele: Prezentacja polskich placówek medycznych za granicą (pośrednikom w turystyce medycznej, ubezpieczycielom oraz indywidualnym pacjentom) – z myślą o pozyskaniu zagranicznych pacjentów Pokazanie Polski jako kraju, który ma znakomitych lekarzy, specjalistów z różnych dziedzin, chirurgów, dentystów, fizjoterapeutów oraz innych specjalistów zajmujących się poprawą kondycji fizycznej pacjentów, a także placówki, dysponujące odpowiednim sprzętem, personelem pomocniczym, mogące zaoferować wysokiej jakości usługi. Okres trwania - 36 miesięcy (do marca 2015) Rynki docelowe: Dania, Szwecja, Norwegia, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, USA.
7
W jakich krajach promujemy polskie placówki medyczne, kliniki, sanatoria, ośrodki wellness i spa
© Andreas Haertle-Fotolia.com
8
Promocja turystyki medycznej
Przedsiębiorcy biorą udział w następujących działaniach (odpłatnie, koszty refinansowane w 75 proc): imprezy targowo-wystawiennicze (najbliższe targi: w Monako i w Moskwie - marzec 2013 r., ponadto w 2013 r.: targi w Londynie, w Las Vegas) szkolenia (najbliższe szkolenie – czerwiec r.) misje gospodarcze (najbliższa misja - Niemcy, lipiec r.) materiały promocyjno-informacyjne dostosowane do potrzeb konkretnej placówki, uczestnika programu . Organizatorzy zapewniają: Spotkanie z partnerami biznesowymi podczas targów i misji gospodarczych, Szkolenia - program przygotowany specjalnie dla placówek medycznych, sanatoriów, zorientowanych na zagranicznych pacjentów.
10
Hasło: Poland. Your Health Destination. Polska. Polska Twój kierunek na zdrowie. Polen. Deine Richtung zur Gesundheit! Wizualizacje: Portal:
11
W RAMACH TARGÓW I MISJI ZAPEWNIAMY
Najem wspólnej powierzchni wystawienniczej dla przedsiębiorcy Sprawy organizacyjne: Wizy Opłaty rejestracyjne Wpis do katalogu targowego Ubezpieczenie stoiska Sale konferencyjne (misje) Kompleksowa obsługa stoiska montaż/demontaż, obsługa techniczna Transport dla przedstawicieli przedsiębiorcy z Polski do kraju docelowego oraz lokalny dla max 2 osób od danego przedsiębiorcy Transport eksponatów i materiałów na miejsce imprezy Nocleg dla przedstawicieli przedsiębiorcy (max 2 os.) Spotkania z instytucjami i partnerami biznesowymi
12
2 000 uczestników 90 państw 140 wystawców i sponsorów indywidualnych spotkań 100 światowej klasy ekspertów na prezentacjach i seminariach
13
Warunki otrzymania dofinansowania:
Deklaracja uczestnictwa w minimum 50% imprez w całym projekcie (czyli w 11 działaniach) Wielkość pomocy na udział w branżowym programie promocji to maksimum75% poniesionych wydatków kwalifikowanych. Lista kosztów kwalifikowanych jest określona szczegółowo w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dn. 26 lipca 2011 r. Można brać udział w pojedynczych imprezach - jeżeli nie staramy się o dofinansowanie!
14
Inne korzyści z udziału w projekcie
BEZPŁATNE!!! Informacja o placówce zamieszczona w katalogach ( w trzech językach: angielski, rosyjski, niemiecki) - prezentowanych na stoisku narodowym podczas wszystkich imprez targowo-wystawienniczych przewidzianych w projekcie; podczas misji gospodarczych do 7 krajów oraz wizyt w Polsce dziennikarzy zagranicznych i podmiotów z branży Informacja o placówce zamieszczona w opracowaniu dot. branży turystyki medycznej i perspektyw jej rozwoju (w trzech językach: angielski, rosyjski, niemiecki) - prezentowanym na stoisku narodowym podczas wszystkich imprez targowo-wystawienniczych, podczas misji gospodarczych do 7 krajów oraz wizyt w Polsce dziennikarzy zagranicznych i podmiotów z branży Informacja o placówce zamieszczona na portalu Możliwość korzystania z materiałów marketingowych, promujących program: film o branży wspólne hasło dla projektu : Poland. Your Health Destination wspólne logo dla uczestników projektu.
15
Inne korzyści z udziału w projekcie
BEZPŁATNE!!! Możliwość uczestniczenia, w 2014 roku, w międzynarodowej konferencji, organizowanej w czasie trwania targów w Monako, poświęconej turystyce medycznej w Polsce. Reklamy, artykuły oraz informacje o projekcie publikowane w agencjach prasowych w wielu krajach, nie tylko objętych projektem – w celu stworzenia klimatu sprzyjającego rozwojowi turystyki medycznej do Polski. Możliwość uczestniczenia w spotkaniach z zagranicznymi dziennikarzami przyjeżdżającymi do Polski (najbliższa wizyta – maj 2013). Artykuły o polskich placówkach odwiedzanych przez dziennikarzy zagranicznych podczas wizyt w Polsce. Możliwość uczestniczenia w spotkaniach z zagranicznymi podmiotami z branży turystyki medycznej przyjeżdżającymi do Polski (najbliższa - wrzesień 2013), możliwość nawiązania kontaktu i rozpoczęcia rozmów o współpracy (trwają rozmowy z pośrednikami z USA, po ich wizycie w Polsce w grudniu 2012). Możliwość uczestniczenia w konferencjach prasowych w Polsce (najbliższa w listopadzie 2013).
16
Inne korzyści z udziału w projekcie
BEZPŁATNE!!! Oferujemy wszelką pomoc o charakterze konsultingowym, związaną z uczestnictwem placówki medycznej w projekcie. Pomagamy wypełnić przedsiębiorcy wniosek o dofinansowanie, składany do Ministerstwa Gospodarki. Udział w projekcie zapewni dostęp do analiz o potrzebach i oczekiwaniach pacjentów w 7 krajach będących celem promocji, przygotowanych na wniosek konsorcjum realizującego projekt, zleconych przez Ministerstwo Gospodarki. Projekt jest otwarty, wciąż można do niego przystąpić. Ministerstwo Gospodarki nadal dysponuje pieniędzmi na dofinansowanie przedsiębiorców.
17
Uczestnicy projektu: szpitale, specjalistyczne kliniki, sanatoria,
ośrodki wellness i spa pośrednicy w turystyce medycznej.
18
JAK ZDOBYĆ PACJENTA ZAGRANICZNEGO
Przygotować unikalną ofertę medyczną/pakiet Zdefiniować docelowego pacjenta i kraj Opracować plan promocyjny Dostosować narzędzia promocyjne Stworzyć dział koordynacji pacjenta zagranicznego albo korzystać z usług pośredników medycznych Zapewnić najwyższą jakość obsługi PRZED/W trakcie/PO
19
OBSŁUGA PACJENTA ZAGRANICZNEGO
Obsługa PRZED Przyjazdem Leczenie Obsługa PO leczeniu
20
KONTAKT Magdalena Rutkowska, AMEDS Centrum, m.rutkowska@ameds.pl
Jerzy Kwieciński, EUCP,
21
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.