Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Szkoła z klasą 2.0 2013/2014
2
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od września 2010 roku w ramach Szkoły z Klasą 2.0, skupiamy się na mądrym wprowadzaniu i wykorzystywaniu nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w codziennej pracy szkolnej. Szkoła z Klasą 2.0 jest skierowana jest do nauczycieli i dyrektorów wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski. Upowszechnia wśród uczniów wiedzę i postawy potrzebne we współczesnym świecie, pomaga rozwijać umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, stosować nowe technologie do uczenia się a nie tylko rozrywki, odpowiedzialnie korzystać ze źródeł, stosować szkolną wiedzę w praktyce, bezpiecznie korzystać z internetu.
3
Jak pracujemy Spotkanie otwierające Kodeksy 2.0 Zadania TIK
Cała szkoła w Szkole z klasą 2.0 W programie bierze udział cała szkoła – dyrektor, szkolny koordynator (wybrany spośród nauczycieli), wszyscy chętni nauczyciele oraz uczniowie. Zaangażowanie tylu osób owocuje – nauczyciele czują się wspierani przez dyrektora, dyrektor ma rzeczywisty wpływ na zmiany w sposobie pracy szkoły i sankcjonuje je swoim autorytetem, a uczniowie korzystają z nowych technologii w celach edukacyjnych (a nie tylko rozrywkowych), uczą się współpracować ze szkołą i między sobą. Spotkanie otwierające Pracę rozpoczyna spotkanie całego Zespołu 2.0, na którym grono nauczycielek i nauczycieli wypracowuje wstępny całoroczny plan działania szkoły. Za jego zorganizowanie i przebieg odpowiada szkolny koordynator. Kodeksy 2.0 Szkoły przyjmują lub aktualizują własne kodeksy, czyli zasady stosowania TIK w szkole, wypracowane wspólnie z uczniami podczas zajęć w klasach oraz w trakcie ogólnoszkolnych debat. Zadania TIK Od momentu przystąpienia do programu nauczyciele sprawdzają ze swoimi uczennicami i uczniami zasady Kodeksu 2.0 w praktyce, realizując na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych zadania TIK (są to ćwiczenia, zadania i inne krótkie formy pracy z wykorzystaniem nowych technologii, poświęcone np. szukaniu wiarygodnych informacji na zadany temat, tworzeniu własnych tekstów lub materiałów multimedialnych, bezpieczeństwu w sieci, prawom autorskim).
4
Jak pracujemy – c.d. Projekty Festiwale 2.0 Blogi
Planowanie, realizacja i prezentacja projektów edukacyjnych 2.0 to zadanie dla uczniów i nauczycieli na drugi semestr. Festiwale 2.0 Na zakończenie programu we wszystkich naszych szkołach odbywają się Szkolne Festiwale 2.0, czyli podsumowanie i publiczna prezentacja zrealizowanych w szkole projektów. Blogi Blogi uczniowskie i nauczycielskie na tematy związane z edukacją, nowymi technologiami i projektami prowadzone w każdej szkole, przez przynajmniej jedną grupę uczniów. Certyfikaty 2.0 mogą uzyskać szkoły, w których wszystkie zadania wykonają dyrektor, szkolny koordynator, przynajmniej trzech nauczycieli, oraz w których prowadzony jest przynajmniej jeden blog uczniowski. Opisy Nauczyciele, koordynator oraz dyrektor opisują swoje działania na platformie internetowej
5
I edycja programu Szkoła z klasą 2.0
Spotkanie z programem zaczęliśmy w roku szkolnym 2012/2013. Wzięło w nim udział czterech nauczycieli z grupą uczniów. Było prowadzonych 5 blogów uczniowskich z czego 2, „Worek różnych treści” i „Guga-blog” otrzymały po dwie odznaki .„Uczymy się z TIK” i „Działamy z TIK”. Nauczyciele także prowadzili blogi (2), a blog „Śladami Koszałka Opałka otrzymał odznakę „Uczę z TIK” Wypracowaliśmy własny kodeks Prezentacja w PREZI), który jest dostępny w wersji drukowanej we wszystkich salach, a w elektronicznej na stronie szkoły. Wykonaliśmy zadanie projektowe i zorganizowaliśmy Festiwal nauki
6
Nasz Kodeks 2.0 Zanim wypracowaliśmy ostateczną wersję kodeksu odbyły się dwie debaty szkolne poświęcone bezpiecznemu poruszaniu się w sieci i korzystaniu z usług Internetu z poszanowaniem wszystkich użytkowników. Nasz kodeks wykonaliśmy w PREZI
7
Tikujemy Zadania z TIK realizowaliśmy na lekcjach i na zajęciach kółek zainteresowań
8
Projekt w roku szkolnym 2012/2013
Wybraliśmy temat "Jak w filmie – opowiastki rodzinne”, który był kontynuacją szkolnego projektu edukacyjnego pod hasłem "Są dwie rzeczy, które możemy dać naszym dzieciom. Pierwsza to korzenie, a druga to skrzydła". Został przedstawiony w postaci instalacji. Projekt miał charakter interdyscyplinarny i skierowany był do wszystkich uczniów. Wykonali oni następujące prace: Klasy I - Portret babci, dziadka... - prace plastyczne (płaskie) . Klasy II i III - Ciekawe historie rodzinne - opowiadanie, opis, wiersz Klasy IV - Projekt herbu mojego rodu - praca plastyczna, grafika komputerowa Klasy V - Moja rodzina wczoraj i dziś - prace fotograficzne (fotomontaż) Klasy VI - Film o mojej rodzinie - nakręcenie wywiadu, reportażu, rodzinnej historyjki.
9
Liderzy programu w roku szkolnym 2012/2013
Największą aktywność wykazali opiekunowie zadań projektowych: Klasy 4 – Zuzanna Górska z 4b Klasy 5 – Feliks Korzeniewski z 6a Klasy 6 – Kacper Ciacharowski z 6a
10
Festiwal nauki Przede wszystkim festiwal nauki udał się. Rodzice i dzieci z zainteresowaniem oglądali instalację, w której prezentowane były wyróżnione prace konkursowe. Największą uwagę przyciągały drzewa genealogiczne, przepisy z rodzinnej kuchni i książeczki napisane przez uczniów. Najwięcej czasu spędzono przy albumie z rodzinnymi historiami uczniów klasy 3 b i komiksie ucznia z klasy 6 a. Dzieci zatrzymywały się przed wystawą plakatów z drzewami genealogicznymi i herbami. Instalacja, w swojej części wystawowej broniła się sama. Uczniowie przygotowali ją w formie klatek na kliszy do zdjęć, na których przewijały się kolejne bloki tematyczne. Integralną częścią instalacji była prezentacja w Prezi materiałów multimedialnych i zajęć szkolnych z wykorzystaniem TIK, przygotowana przez uczniów i opiekuna. Podczas wyświetlania prezentacji uczniowie udzielali wywiadów i prowadzili miniwykłady o powstaniu prac i celach, które osiągnęli.
11
Co nas czeka w IV edycji Szkoły z klasą 2.0
W naszej szkole będzie to II edycja Programu. Ze strony nauczycieli aktywnie w programie działać będą: - Dyrektor - pani Katarzyna Głusek-Wojciechowicz, - koordynator – Mirosława Ciacharowska - nauczyciele – Iwona Balas, Mirosława Ciacharowska, ,Bogumił Filipiuk, Kamil Malicki, Beata Orlińska, Magdalena Przybyłek, Łukasz Trawczyński. Wszyscy uczestnicy mają przydzielone określone zadania. Ich realizacja będzie się odbywała zgodnie z zamieszczonym harmonogramem. Każde zadanie opisane zostanie przez uczestników na platformie i na blogach. Fantastycznego blogowania i TIKowania w roku szkolnym 2013/2014
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.