Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
POLITECHNIKA OPOLSKA WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI Marki własne dr inż. Katarzyna Hys
2
ŹRÓDŁO CEL KLIENCI Rodowód marki własnej – praktyczne ujęcie
Marki własne (private labels) powstały i rozwinęły się na rynku B2C (głównie w dyskontach, sieciach handlowych*) ŹRÓDŁO Marki własne to optymalizacja kosztów własnych CEL Marki własne to optymalizacja kosztów marketingu, w szczególności wsparcia sprzedaży Marki własne to wykorzystanie wolnych mocy produkcyjnych Marki własne to optymalizacja relacji ceny do jakości KLIENCI * Źródło: Nielsen, PMR
3
Marka to wartość produktu
to znak towarowy, rozumiany jako podstawowy wyróżnik firmy to idea, wyobrażenie na temat firmy to sposób komunikowania się z rynkiem to zespół wartości łatwo rozpoznawalnych, wywołujących trwałe skojarzenia i silne reakcje stanowi o atrakcyjności oferty to wartość produktu
4
Najlepsze marki globalne 2013 (według podziału sektorowego)
gdzie: ∑=100 Źródło:
5
Najlepsze marki globalne 2013 dla motoryzacji
Toyota Mercedes-Benz BMW Honda Volkswagen Ford Hyundai Audi Porsche Nissan Kia Chevrolet Harley-Davidson Ferrari Źródło:
6
ZNACZENIE MARKI WŁASNEJ UTRZYMANIE PRESTIŻU MARKI
wprowadzanie na rynek pod „parasolem marki” kolejnych produktów korzystanie z prestiżu wyższe marże osiąganie lepszych wyników sprzedaży UTRZYMANIE PRESTIŻU MARKI innowacje czuwanie nad sposobem postrzegania marki komunikacja z konsumentem realizacja przemyślanej strategii KOSZTY WYTWARZANIA CENY PRODUKTÓW
7
niski duży wysoki mały WZROST RYNKU WZGLĘDNY UDZIAŁ W RYNKU
Rys. Macierz BCG
8
Praktyka gospodarcza produkty spożywcze kosmetyki środki czystości ?
Źródło:
9
Praktyka gospodarcza Lipton Inspiracje Unilever
Źródło:
10
Źródło: Polski handel 2012 – trendy, analizy i prognozy
11
Zagrożenia marki własnej
kanibalizacja własnych marek (Coca-Cola, Cadbury, Colgate i Kellogs do strategii wpisały: „nie produkujemy private labels!”) spełnianie wymagań jakościowych, logistycznych, finansowych audytowanie zakładów produkcyjnych analiza preferencji klientów * Źródło: Nielsen, PMR
12
Wnioski: Zróżnicowany portfel marek stał się cennym źródłem pozycjonowania i przewagi konkurencyjnej. Pogłębiające się procesy koncentracyjne w handlu, silniejsza konkurencja rynkowa sprzyja zwiększeniu udziału marek własnych w sprzedaży. Spełnianie oczekiwań klientów wymaga bezprecedensowych zmian, realizowanych za pomocą nowych modeli kreatywności, współpracy i przywództwa. Modele te przynoszą nową rzeczywistość. Pojęcie marek prywatnych odblokowało szerszy potencjał organizacji – nastąpiło przesunięcie wyobraźni społeczeństwa i ożywienie organizacji. Dokonała się zmiana poczucia tego, co jest możliwe.
13
KLAROWNOŚĆ
14
MYŚL
15
POŁĄCZENIE
16
INSPIRACJA
17
DOŚWIADCZENIE
18
TWORZENIE PRZYSZŁOŚCI
Tapety:
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.