Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI"— Zapis prezentacji:

1 WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
POLITECHNIKA OPOLSKA WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI Marki własne dr inż. Katarzyna Hys

2 ŹRÓDŁO CEL KLIENCI Rodowód marki własnej – praktyczne ujęcie
Marki własne (private labels) powstały i rozwinęły się na rynku B2C (głównie w dyskontach, sieciach handlowych*) ŹRÓDŁO Marki własne to optymalizacja kosztów własnych CEL Marki własne to optymalizacja kosztów marketingu, w szczególności wsparcia sprzedaży Marki własne to wykorzystanie wolnych mocy produkcyjnych Marki własne to optymalizacja relacji ceny do jakości KLIENCI * Źródło: Nielsen, PMR

3 Marka to wartość produktu
to znak towarowy, rozumiany jako podstawowy wyróżnik firmy to idea, wyobrażenie na temat firmy to sposób komunikowania się z rynkiem to zespół wartości łatwo rozpoznawalnych, wywołujących trwałe skojarzenia i silne reakcje stanowi o atrakcyjności oferty to wartość produktu

4 Najlepsze marki globalne 2013 (według podziału sektorowego)
gdzie: ∑=100 Źródło:

5 Najlepsze marki globalne 2013 dla motoryzacji
Toyota Mercedes-Benz BMW Honda Volkswagen Ford Hyundai Audi Porsche Nissan Kia Chevrolet Harley-Davidson Ferrari Źródło:

6 ZNACZENIE MARKI WŁASNEJ UTRZYMANIE PRESTIŻU MARKI
wprowadzanie na rynek pod „parasolem marki” kolejnych produktów korzystanie z prestiżu wyższe marże osiąganie lepszych wyników sprzedaży UTRZYMANIE PRESTIŻU MARKI innowacje czuwanie nad sposobem postrzegania marki komunikacja z konsumentem realizacja przemyślanej strategii KOSZTY WYTWARZANIA CENY PRODUKTÓW

7 niski duży wysoki mały WZROST RYNKU WZGLĘDNY UDZIAŁ W RYNKU
Rys. Macierz BCG

8 Praktyka gospodarcza produkty spożywcze kosmetyki środki czystości ?
Źródło:

9 Praktyka gospodarcza Lipton Inspiracje Unilever
Źródło:

10 Źródło: Polski handel 2012 – trendy, analizy i prognozy

11 Zagrożenia marki własnej
kanibalizacja własnych marek (Coca-Cola, Cadbury, Colgate i Kellogs do strategii wpisały: „nie produkujemy private labels!”) spełnianie wymagań jakościowych, logistycznych, finansowych audytowanie zakładów produkcyjnych analiza preferencji klientów * Źródło: Nielsen, PMR

12 Wnioski: Zróżnicowany portfel marek stał się cennym źródłem pozycjonowania i przewagi konkurencyjnej. Pogłębiające się procesy koncentracyjne w handlu, silniejsza konkurencja rynkowa sprzyja zwiększeniu udziału marek własnych w sprzedaży. Spełnianie oczekiwań klientów wymaga bezprecedensowych zmian, realizowanych za pomocą nowych modeli kreatywności, współpracy i przywództwa. Modele te przynoszą nową rzeczywistość. Pojęcie marek prywatnych odblokowało szerszy potencjał organizacji – nastąpiło przesunięcie wyobraźni społeczeństwa i ożywienie organizacji. Dokonała się zmiana poczucia tego, co jest możliwe.

13 KLAROWNOŚĆ

14 MYŚL

15 POŁĄCZENIE

16 INSPIRACJA

17 DOŚWIADCZENIE

18 TWORZENIE PRZYSZŁOŚCI
Tapety:


Pobierz ppt "WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI"

Podobne prezentacje


Reklamy Google