Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
POLITYKA ZRÓWNOWAŻONEJ MOBILNOŚCI
URZĄD MIEJSKI W GDAŃSKU POLITYKA ZRÓWNOWAŻONEJ MOBILNOŚCI NA PRZYKŁADZIE MIASTA GDAŃSKA MACIEJ LISICKI ZASTĘPCA PREZYDENTA MIASTA GDAŃSKA PREZES ZARZĄDU POLSKIEJ UNII MOBILNOŚCI AKTYWNEJ Warszawa , 18 czerwca 2013r.
2
AGENDA INSPIRACJE TRANSPORT PUBLICZNY POLITYKA PARKINGOWA
POLITYKA ROWEROWA PODSUMOWANIE
3
INSPIRACJE
4
SĄ TRZY FAZY UJAWNIANIA SIĘ PRAWDY
ARTUR SCHOPENHAUER SĄ TRZY FAZY UJAWNIANIA SIĘ PRAWDY NAJPIERW PRAWDA JEST OŚMIESZANA POTEM SPOTYKA SIĘ Z GWAŁTOWNYM OPOREM A NA KOŃCU TRAKOWANA JEST JAKO OCZYWISTOŚĆ fot: schopenhauer.net
5
TRANSPORT PUBLICZNY
6
LICZBA AUT NA 1000 MIESZKAŃCÓW
INFORMACJE PODSTAWOWE POWIERZCHNIA 261,96 km2 LICZBA LUDNOŚCI POLSKA GĘSTOŚĆ ZALUDNIENIA os./km2 1758 LICZBA AUT NA 1000 MIESZKAŃCÓW 496
7
SKM – SZYBKA KOLEJ MIEJSKA
fot: schopenhauer.net
8
INTERMODALNOŚĆ fot: schopenhauer.net
9
TRAMWAJE – STAN TABORU 3.
10
ILOŚĆ WOZO-KILOMETRÓW W LATACH 2006 - 2012
fot: schopenhauer.net
11
DŁUGOŚĆ LINII TRAMWAJOWYCH
TRAMWAJE ILOŚĆ TRAMWAJÓW 122 Z NISKĄ PODŁOGĄ 74% DŁUGOŚĆ LINII TRAMWAJOWYCH 116,7 km fot: schopenhauer.net
12
DŁUGOŚĆ LINII AUTOBUSOWYCH
AUTOBUSY ILOŚĆ AUTOBUSÓW 225 Z NISKĄ PODŁOGĄ 100% DŁUGOŚĆ LINII AUTOBUSOWYCH 803 km fot: schopenhauer.net
13
CENY BILETÓW 1/2 LICZBA BILETÓW JEDNORAZOWYCH, KTÓRE MOŻNA NABYĆ ZA RÓWNOWARTOŚĆ CENY BILETU MIESIĘCZNEGO W 2006
14
CENY BILETÓW 2/2 34,0 Gdańsk LICZBA BILETÓW JEDNORAZOWYCH, KTÓRE MOŻNA NABYĆ ZA RÓWNOWARTOŚĆ CENY BILETU MIESIĘCZNEGO W 2012
15
RELACJA CENY NAJDROŻSZEGO I NAJTAŃSZEGO BILETU ZTM GDAŃSK
POLITYKA BILETOWA 94 34 RELACJA CENY NAJDROŻSZEGO I NAJTAŃSZEGO BILETU ZTM GDAŃSK fot: schopenhauer.net
16
CENY BILETÓW – AKCEPTACJA ZMIANY
STRUKTURA SPRZEDAŻY BILETÓW WG WARTOŚCI NOMINALNEJ Z UWZGLĘDNIENIEM PROWIZJI MZKZG Z PODZIAŁEM NA BILETY JEDNORAZOWE I OKRESOWE ZA OKRES OD 2007 DO ( I– XI ) 2011 fot: schopenhauer.net
17
BADANIE JAKOŚCI ŻYCIA W 75 EUROPEJSKICH MIASTACH
ZADOWOLENIE Z TRANSPORTU PUBLICZNEGO 2006 BADANIE JAKOŚCI ŻYCIA W EUROPEJSKICH MIASTACH raczej niezadowolony nie niezadowolony raczej zadowolony bardzo zadowolony
18
ZADOWOLENIA Z TRANSPORTU PUBLICZNEGO
ZADOWOLENIE Z TRANSPORTU PUBLICZNEGO ZADOWOLENIA Z TRANSPORTU PUBLICZNEGO 6% WZROST fot: schopenhauer.net
19
OCENA DZIAŁALNOŚCI WŁADZ MIASTA
Źródło : RAPORT Z BADAŃ SOCJOLOGICZNYCH PRZEPROWADZONYCH W GDAŃSKU W 2011 ROKU NA TEMAT OCENY DZIAŁALNOŚCI WŁADZ MIASTA ORAZ NIEKTÓRYCH ASPEKTÓW ŻYCIA MIASTA; PRACOWNIA REALIZACJI BADAŃ SOCJOLOGICZNYCH UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO; GDAŃSK 2012 R. fot: schopenhauer.net
20
WYDATKI, DOCHODY ORAZ POKRYCIE KOSZTÓW WPŁYWAMI W LATACH 2005-2010
WYDATKI I DOCHODY WYDATKI, DOCHODY ORAZ POKRYCIE KOSZTÓW WPŁYWAMI W LATACH fot: schopenhauer.net
21
SPECJALNE REZERWY TERENU
MYŚLĄC O PRZYSZŁOŚCI 1/2 SPECJALNE REZERWY TERENU NA ROZWÓJ INFRASTRUKTURY ZWIĄZANEJ Z TRANSPORTEM PUBLICZNYM W PRZYSZŁOŚCI
22
ŁATWIEJSZY, BARDZIEJ EFEKTYWNY ROZWÓJ TRANSPORTU PUBLICZNEGO
MYŚLĄC O PRZYSZŁOŚCI 2/2 ŁATWIEJSZY, BARDZIEJ EFEKTYWNY ROZWÓJ TRANSPORTU PUBLICZNEGO
23
INTELIGENTNY SYSTEM ZARZĄDZANIA RUCHEM
ZIELONA FALA- TRISTAR PROJEKT TRZECH MIAST: GDAŃSK, SOPOT, GDYNIA INTELIGENTNY SYSTEM ZARZĄDZANIA RUCHEM POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH
24
POLITYKA PARKINGOWA
25
STAWKI OPŁAT ZA PARKOWANIE
MAKSYMALNE DOZWOLONE PRAWEM STAWKI 2007 1h – 1,00 2h – 1,10 3h – 1,15 4h – 1,50 2008+ STAWKI OPŁAT ZA PARKOWANIE 1h – 1,50 2h – 1,63 3h – 1,87 wzrost za 1h – 50% za 2h – 63% za 3h – 87% za 4h+ – 0%
26
STREFA A STREFA B STREFA C
MAKSYMALNE DOZWOLONE PRAWEM STAWKI OGRANICZONEGO I KONTROLOWANEGO PARKOWANIA STREFA A OGRANICZONEGO PARKOWANIA STREFA B NIEOGRANICZONEGO PARKOWANIA STREFA C
27
LIBERALIZACJA POLITYKI TAKSÓWKOWKEJ
2008 –UWOLNIENIE CEN I LIMITÓW LICENCJI 2006 1693 2007 LICZBA TAKSÓWEK 1690 2008 2011 2100 2295 2012 2393
28
POWIERZCHNIA ULIC WYŁĄCZONYCH Z RUCHU KOŁOWEGO W ŚRÓDMIEŚCIU
CIĄGI PIESZE POWIERZCHNIA ULIC WYŁĄCZONYCH Z RUCHU KOŁOWEGO W ŚRÓDMIEŚCIU 2007 20 380m2 2012 22 750m2 czerwiec 2013 32 969m2
29
POLITYKA ROWEROWA
30
ŚRODKI TWARDE (INFRASTRUKTURALNE) ŚRODKI MIĘKKIE (PROMOCYJNE)
ŚRODKI ZEWNĘTRZNE ŚRODKI TWARDE (INFRASTRUKTURALNE) W LATACH PLN PLN ŚRODKI MIĘKKIE (PROMOCYJNE) W LATACH
31
DROGI ROWEROWE I STREFY USPOKOJONEGO RUCHU
32
DŁUGOŚĆ ODCINKÓW USPOKOJONEGO RUCHU
STREFY USPOKOJONEGO RUCHU 2006 2,02 2007 DŁUGOŚĆ ODCINKÓW USPOKOJONEGO RUCHU 2,10 2008 2012 0,10 365 2013 63 + 432 km 30,9% CAŁKOWITEJ DŁUGOŚCI DRÓG
33
107 km 13,6 km 0,43 km TRASY I DROGI ROWEROWE 1/2 DROGI ROWEROWE
KONTRAPASY 13,6 km PASY ROWEROWE W JEZDNI 0,43 km
34
71,9 km 15,9 km 10,6 km 8,6 km 0,75 km TRASY I DROGI ROWEROWE 2/2
DROGI GRUNTOWE 71,9 km CIĄGI PIESZO-ROWEROWE 15,9 km CHODNIKI Z DOPUSZCZONYM RUCHEM ROWEROWYM 10,6 km CIĄGI PIESZO-JEZDNE 8,6 km PASY AUTOBUSOWO-ROWEROWE 0,75 km
35
945 LICZBA MIEJSC PARKINGOWYCH
PARKINGI ROWEROWE 945 LICZBA MIEJSC PARKINGOWYCH
36
PODSUMOWANIE
37
IZOLOWANYCH DZIAŁAŃ DO PODEJŚCIA SYSTEMOWEGO
PODSUMOWANIE1/5 OD IZOLOWANYCH DZIAŁAŃ DO PODEJŚCIA SYSTEMOWEGO
38
PODSUMOWANIE2/5 POPRAWA JAKOŚCI DIALOGU Z MIESZKAŃCAMI WYNIKAJĄCA Z ABSORBCJI DOŚWIADCZEŃ SPRAWDZONYCH ZA GRANICĄ
39
JAKOŚCI PRZESTRZENI PUBLICZNEJ
PODSUMOWANIE 3/5 UWAGA SKUPIONA NA POPRAWIE JAKOŚCI PRZESTRZENI PUBLICZNEJ A NIE TYLKO NA TWORZENIU NOWYCH ELEMENTÓW INFRASTRUKTURY
40
AKTYWNEJ MOBILNOŚCI PODSUMOWANIE 4/5 PROMOCJA
SKUTKUJE POPRAWĄ ZDROWIA FIZYCZNEGO I KONDYCJI FINANSOWEJ MIESZKAŃCÓW I SAMEGO MIASTA
41
PODSUMOWANIE 5/5 POTRZEBA KONTYNUACJI DZIAŁAŃ
42
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.