Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałFranciszka Caputa Został zmieniony 11 lat temu
1
PROJEKT COMENIUS PARTNERZY : Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących nr 1, Chorzów Lycée professionnel JULES VERNE, Grandvilliers Iskitler Teknik ve Endüstri Meslek, Ankara
2
Zadania szkół partnerskich Partner z Francji zajął się tematem cyfrowych elektronicznych usług konsumpcyjnych, tj. alarmy pożarowe i alarmy przeciw włamaniowe, pralka, telewizor; kino domowe; telewizja satelitarna. Partner z Polski zajął się tematem przetwarzania danych i technologii cyfrowej, tj. komputery, router, przełącznik; koncentrator; sieci; Internet. Partner z Turcji zajął się elektroniką, tj. czujniki ruchu; sensory; protokoły komunikacji w automatyce, zdalne sterowanie przez telefon komórkowy. Każdy z partnerów nauczył się czegoś od innych, więc poprzez wspólną pracę mogliśmy wzajemnie wzbogacić swój warsztat pracy.
3
W trakcie przygotowań do wymian uczniów miały miejsce szkolenia z zakresu elektroniki i informatyki. Zdobyta w ten sposób wiedza pomogła uczniom lepiej zrozumieć przygotowaną przez zagranicznych partnerów tematykę warsztatów, w których brali udział.
4
Szkolenie z zakresu elektroniki dla uczniów biorących udział w projekcie Socrates Comenius Elektronika Służąca Ludziom. Szkolenie poprowadził p. Sławomir Nowak.
5
Szkolenie z zakresu informatyki dla uczniów biorących udział w projekcie Socrates Comenius Elektronika Służąca Ludziom. Szkolenie poprowadził p. Jakub Wojtasz
6
Wizyta partnera z Turcji w ZSTiO nr 1
7
Wizyta partnera z Francji w ZSTiO nr 1
8
Wizyta w Turcji - w Ankarze
9
Wizyta we Francji – w Grandvilliers
10
Co nam dał projekt? Dzięki projektowi zarówno nauczyciele jak i uczniowie mogli poznać różne metody prowadzenia zajęć praktycznych-warsztatowych, przez co nauczyciele mogli zaczerpnąć pomysły do przyszłej pracy zawodowej, a uczniowie poszerzyli swoją wiedzę z zakresu zagadnień nierealizowanych w ich szkołach. Ponadto, przez to, że przebywali za granicą byli "zmuszeni" do używania języka angielskiego w sytuacjach codziennych oraz w czasie warsztatów- do stosowania języka technicznego. Posługując się językiem angielskim uzmysłowili sobie, że jest to żywy język, a nie tylko kolejny przedmiot nauczany w szkole. Także środowisko lokalne poprzez bieżące przekazywanie informacji o realizacji projektu na łamach zostało poinformowane o możliwościach i korzyściach jakie niosą z sobą projekty takie jak Comenius
11
PODSUMOWANIE Udzia ł w wymianie m ł odzie ż y w ramach Programu Socrates Comenius by ł do ś wiadczeniem wyj ą tkowym. Kilkudniowe pobyty w Turcji i Francji pozwoli ł y przede wszystkim na integracj ę uczniów, nauczycieli oraz Dyrektora Szko ł y. Ró ż nice kulturowe, odmienne zwyczaje i inne spojrzenie na sprawy edukacji i wychowania sta ł y si ę ź ród ł em przemy ś le ń, wniosków i porówna ń. Na szczególny podziw zas ł u ż yli jednak uczniowie naszej szko ł y, pos ł uguj ą cy si ę biegle j ę zykiem angielskim, którzy byli otwarci na nowych przyjació ł, mieszka ń ców Wspólnej Europy. mgr Sylwia Tkocz – Dyrektor ZSTiO nr 1
12
SERDECZNIE DZI Ę KUJEMY ZA UWAG Ę UCZESTNICY I SZKOLNI ORGANIZATORZY PROJEKTU
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.