Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKatarzyna Lipski Został zmieniony 11 lat temu
1
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
Wykonała Krystyna Piecha gdansk-orle-gniazdo.mojeosiedle.pl
2
Spis treści Wprowadzenie Zadania Proces Ewaluacja Konkluzja Źródła
3
Wprowadzenie Spis treści Zamknij oczy i wyobraź sobie niebieską toń rzeki, tęcze malowaną na niebie, sarenkę biegającą w lesie. Jesteś młodym człowiekiem, który pragnie żyć w pięknym świecie, jednocześnie nie rezygnując ze swojego standardu życia. Zdajesz sobie sprawę z tego, że odpady to poważny problem naszych czasów? Wraz z rozwojem urbanizacji i wzrostem standardu życia ludzi rośnie ich ilość. W Polsce człowiek przeciętnie produkuje w gospodarstwie domowym około 300 kg śmieci rocznie. Chcesz żyć ekologicznie, a więc zastanów się co zrobić z odpadami, w jaki sposób zmniejszyć ich ilość, jak zachęcić innych do ich segregacji.
4
Zadanie Co to jest recyklig i jak wygląda jego symbol?
Spis treści Co to jest recyklig i jak wygląda jego symbol? Jak wygląda sytuacja ekologiczna Twojego miasta? Jakie zagrożenia wynikają z zaśmiecania naszej planety. Jakie rozwiązania zastosować w celu zmniejszenia ilości odpadów w codziennym życiu? Na czym polega utylizacja odpadów? Co to są produkty biodegradowalne?
5
Zadanie Waszym zadaniem będzie znalezienie odpowiedzi na te pytania
Spis treści Waszym zadaniem będzie znalezienie odpowiedzi na te pytania i wiele innych ciekawych. W tym celu podzielcie się na 4 grupy. Proszę aby każda grupa wybrała lidera, który będzie informował mnie o postępach w pracy i za jego pośrednictwem będę przekazywać Wam wskazówki i uwagi. Na wykonanie zadania każda grupa ma dwa tygodnie czasu. Wyniki swojej pracy proszę przedstawić w formie prezentacji multimedialnej w Power Point. Czas prezentacji nie powinien przekroczyć 7 minut i nie być krótszy niż 5 minut. Ocena pracy zależy od kryteriów zawartych w tabeli ewaluacji.
6
Proces Spis treści
7
Ewaluacja Skala ocen: 12 pkt. Bdb 10-11 pkt. Db. Spis treści
8-9 pkt. Dst. 6-7 pkt. Dop. 0-5 pkt. Ndst. Spis treści Ewaluacja 1 pkt. 2 pkt. 3 pkt. Zawartość merytoryczna Informacje niepełne, często nie na temat. Opracowano wszystkie zagadnienia zgodnie z tematem. Wyczerpujące opracowanie tematu. Brak błędów merytorycznych. Wrażenia wizualne Złe rozplanowanie elementów na slajdzie. Prezentacja nie zgodna z zasadami: złe kolory i rozmiar czcionki, brak elementów graficznych. Treści poprawnie rozmieszczone. Odpowiednia ilość slajdów, kolory dobrze dobrane, skąpa ilość grafiki. Przejrzysty układ elementów na slajdzie. Konsekwencja w stosowaniu animacji i kolorystyki. Zaangażowanie grupy i umiejętność współpracy Brak zaangażowania w pracę wszystkich członków grupy. Zaangażowanie w pracę całej grupy. Drobne nieporozumienia. Bardzo dobra współpraca całej grupy. Prezentacja Prezentacja raczej przeczytana a nie wygłoszona. Brak dobrej znajomości tematu. Brak odpowiedzi na zadawane pytania. Prezentacja wygłoszona. Brak jednak dobrego przygotowania uczniów. Słabe odpowiedzi na pytania. Prezentacja ciekawie prawidłowo wygłoszona. W sposób wyczerpujący odpowiedzi na pytania.
8
Konkluzja Celem naszego projektu było:
Spis treści Celem naszego projektu było: 1.Wyszukanie informacji o odpadach i ich możliwościach ograniczania i przetwarzania. Promowanie ekologicznego stylu życia. 2. Kształtowanie świadomości jakie zagrożenia dla środowiska stanowią odpady. 3. Nabycie umiejętności zdobywania informacji w oparciu min. o Internet i przetwarzania ich. 4.Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie. 5.Doskonalenie umiejętności wykorzystania nowoczesnych narzędzi i metod technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Mam nadzieję, że temat został wyczerpany i stanie się źródłem dla Was do kolejnych przemyśleń i działań na rzecz ochrony środowiska.
9
Źródła Podczas realizacji Web Questu uczniowie mogą korzystać
Spis treści Podczas realizacji Web Questu uczniowie mogą korzystać z materiałów udostępnionych przez Urząd Miasta, pakietów edukacyjnych” Jak postępować z odpadami”, ulotek” Zanim posegregujesz”, publikacji” Śmieci mniej Ziemi lżej”, podręcznika Małgorzaty Kłyś „Biologia dla gimnazjum” część trzecia. W opracowaniu niniejszego WebQuestu wykorzystaj strony internetowe:
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.