Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Znaczenie nowoczesnej edukacji w sektorze SPA

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Znaczenie nowoczesnej edukacji w sektorze SPA"— Zapis prezentacji:

1 Znaczenie nowoczesnej edukacji w sektorze SPA
Katarzyna Pytkowska Wyższa Szkoła Zawodowa Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia W Warszawie

2 Co decyduje o zadowoleniu klienta SPA
Bezpieczeństwo (brak efektów ubocznych stosowanych kosmetyków, zabiegów itp.) Jakość obsługi i wrażenia odbierane podczas zabiegów Krótkoterminowe efekty zabiegów Długoterminowe efekty zabiegów XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

3 Co decyduje o zadowoleniu klienta SPA
Kluczowe elementy: Jakość kosmetyków Jakość aparatury Jakość obsługi W tym również: umiejętność zaproponowania produktów i zabiegów odpowiednich dla danego klienta znajomość zasad działania, możliwości i ograniczeń aparatury XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

4 Zróżnicowanie i dynamiczny rozwój kosmetologii w zakresie SPA & Wellness powoduje, że kluczowa staje się edukacja

5 Historia kosmetologii
Równie stara jak historia cywilizacji Uniwersalne, ponadkulturowe wyznaczniki zachowań Wzloty i upadki Egipt – plemiona koczownicze Rzym - Germanie Średniowiecze arabskie - europejskie Odrodzenie – barok – oświecenie - purytanizm Przełom stuleci – Wielka Wojna – Okres międzywojenny Współczesność Kosmetologia staje się nauką interdyscyplinarną bazującą na medycynie, chemii, biologii, fizyce… Ciągły rozwój, XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

6 Rozwój kosmetologii Metody Środki
Warunkowane rozwojem wiedzy o człowieku Organizm jako całość (anatomia, fizjologia, dietetyka, geriatria itp.) Warunkowane rozwojem techniki Mechanika, elektryka, elektronika, informatyka itp. Środki Warunkowane rozwojem chemii Chemia surowców Fizykochemia form Fizjologia i biochemia skóry Fizykochemia warstwy rogowej Inne XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

7 R.M.Gattefosse, Produkty kosmetyczne, Kraków 1938 „Liczba środków kosmetycznych radioaktywnych wzrasta z każdym dniem. Należy stwierdzić, że publiczność przyjęła z dużym zainteresowaniem wprowadzenie tego nowego i tajemniczego poniekąd czynnika, do środków kosmetycznych celem zachowania młodości i piękna”

8 R.M.Gattefosse, Produkty kosmetyczne, Kraków 1938 „I tak hormony płciowe, dodane do kremów kosmetycznych, działają bardzo szybko na organy ciała ludzkiego. Kremy o zawartości hormonów, uzyskanych z jąder, działają nie tylko odmładzająco na naskórek, lecz również pobudzająco na organy płciowe mężczyzny”

9 Gdzie jesteśmy? Metody Środki Wykonawstwo Mechatronika
Systemy transportu transepidemalnego Metody oceny skuteczności i bezpieczeństwa Psychologia odbioru kosmetyku przez konsumenta Środki Substancje czynne Formy i substancje modyfikujące Urządzenia mechatroniczne Wykonawstwo Kosmetyczka, masażysta, specjalista SPA, wizażystka, dermatolog kosmetyczny, chemik technolog, toksykolog, towaroznawca, specjalista ds. marketingu, reklamy, sprzedaży, kontroli sanitarnej itp. XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

10 Postęp Fizjologia starzenia się skóry, biochemia i farmakologia
Ochrona przed promieniowaniem UV Filtry wielkocząsteczkowe Mikronizowane pigmenty Ochrona przed wolnymi rodnikami Regulacja procesów fizjologicznych Retinoidy Niskocząsteczkowe peptydy XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

11 Postęp Fizykochemia stratum corneum
Mechanizmy przenikania przez naskórek Liposomy Lipofilowe formy substancji czynnych Pary jonowe Inne układy dozujące Funkcje wody Nowoczesne kosmetyki nawilżające Zmniejszenie okluzyjności XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

12 Postęp Fizykochemia form Hydrożele Emulsje wielokrotne Lipożele
Różne układy micelarne Układy ciekłokrystaliczne XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

13 Postęp Fizyczne metody wspomagania transportu
Badania nad mechanizmem jontoforezy Sonoforeza niskiej częstotliwości (kawitacyjna) Elektroporacja Fale detonacyjne Indukowane laserowo Indukowane materiałami wybuchowymi Metody „mieszane”

14 Charakterystyka branży kosmetycznej

15 Branża kosmetyczna Wytwarzanie kosmetyków Stosowanie kosmetyków
Produkcja surowców Zaplecze badawcze Produkcja Ocena Marketing, promocja i sprzedaż Kontrola Stosowanie kosmetyków Gabinety kosmetyczne Salony fryzjerskie SPA & Wellness Medycyna estetyczna XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

16 Branża kosmetyczna Dane przybliżone 400 producentów kosmetyków
100 liczących się dystrybutorów gabinetów kosmetycznych salonów fryzjerskich 800 centrów SPA & Wellness XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

17 Wartość branży Obrót produktami - 9,189 mld zł w 2005 r (bez OTC i profesjonalnych) W tym: Pielęgnacja skóry 2,170 mld Pielęgnacja włosów 1,717 mld Perfumeria 1,416 mld Kolorowe 0,957 mld Polski rynek kosmetyczny to ok. 3% rynku europejskiego Szacunkowa wartość obrotu całej branży ok. 30 mld zł XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

18 Branża kosmetyczna Rynek rozwijający się Prognozowane kierunki zmian:
W kategorii zamożności społeczeństwa Zwiększa się grupa osób zamożnych, dla których wygląd staje się elementem szeroko pojmowanego sukcesu W kategorii penetracji (ok. 2,5% zarobków przeznaczamy na pielęgnację urody) Wymiana pokoleń, zmiana zachowań Prognozowane kierunki zmian: Intensyfikacja wykorzystania usług sektora beauty business przez osoby korzystające do tej pory z kosmetyków wyłącznie w domu Bardziej świadome podejście do zabiegów kosmetycznych i kosmetyków jako takich XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

19 Edukacja

20 Kosmetologia Dziedzina interdyscyplinarna
Elementy medycyny, fizjologii i biochemii, farmakologii, farmakognozji i toksykologii Chemia ogólna, nieorganiczna, organiczna, fizyczna Materiałoznawstwo specjalistyczne Psychologia, marketing i ekonomia Kosmetologia estetyczna – zabiegi, fryzjerstwo, wizaż, wellness, fizjoterapia itp. Elementy technologii, mechaniki i innych nauk technicznych XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

21 Nawet najlepszy uczony, dermatolog lub chemik nie może stać się kosmetologiem bez: ogromnego wkładu pracy związanego z otwarciem na wielodyscyplinarny świat kosmetologii

22 Zaplecze edukacyjne Policealne szkoły kosmetyczne Szkoły fryzjerskie
Wyższe uczelnie: kierunek kosmetologia lub pokrewne Rozwój specjalności w ramach kierunku Studia podyplomowe chemia kosmetyczna kosmetologia SPA&Wellness medycyna estetyczna Kursy, seminaria itp. XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

23 Nasza sytuacja - pozytywy
Unikalność w skali Unii Europejskiej Kosmetologia na liście kierunków kształcenia Liczne uczelnie kształcące na kierunku Uczelnie kształcące w dziedzinach pokrewnych Studia podyplomowe Akademicka działalność naukowa uznawana w skali międzynarodowej Otwarte na kosmetologię środowisko lekarzy XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

24 Nasza sytuacja - negatywy
Brak uznania ze strony innych środowisk akademickich i ośrodków naukowych Brak szerokiego zainteresowania ze strony przemysłu Brak dobrze przygotowanej kadry dydaktycznej Brak pieniędzy na badania naukowe XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009


Pobierz ppt "Znaczenie nowoczesnej edukacji w sektorze SPA"

Podobne prezentacje


Reklamy Google