Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKazimiera Brzezińska Został zmieniony 9 lat temu
2
„ S ą warto ś ci, których nikomu nie mo ż emy przekaza ć, bo ka ż dy musi dojrze ć do nich sam, i to nieraz bardzo ż mudn ą prac ą „ ( ks. JanTwardowski)
3
Przygotować dziecko na dorosłe życie, Nauczyć radzenia sobie w różnych sytuacjach życiowych, Poinformować, w jaki sposób i gdzie szukać pomocy.
4
Jest świadome czyhających zagrożeń, Nie boi się mówić o sytuacjach, w których czuło się zagrożone, Wie, że zawsze może liczyć na pomoc rodziców i nauczycieli.
5
Wzajemne zaufanie, zrozumienie, a przede wszystkim poszanowanie własnych praw są najlepszą bronią w walce przeciw pojawiającym się zagrożeniom.
6
Poszukiwanie nowych, przyjemnych wrażeń; Chęć uwolnienia się od stresu, napięć i problemów; Chęć bycia zaakceptowanym przez grupę.
7
Uzależnienia : alkohol, nikotyna, narkotyki, dopalacze; Agresja : przemoc fizyczna, przemoc psychiczna; Grupy nieformalne : sekty, subkultury, grupy przestępcze; Stres : stres domowy, stres szkolny; Media : telewizja, komputer/ Internet; Bezpośrednie zagrożenie zdrowia i życia : wypadki drogowe, choroby.
8
zaburzenia w funkcjonowaniu emocjonalno społecznym ( pogorszenie relacji społecznych w domu i w szkole); pogorszenie wyników w nauce; konflikty z prawem; pogorszenie stanu zdrowia; pogorszenie stanu zdrowia psychicznego (lęki, depresje, nadpobudliwość).
9
dostrzegać sytuacje zagrażające dziecku; nie bagatelizować sygnałów, które ono wysyła; w sytuacjach trudnych służyć mu radą i pomocą.
10
Pomoc specjalistyczna: Poradnie Zdrowia Psychicznego Ośrodki Profilaktyczne i Terapii Uzależnień Poradnie Leczenia Uzależnień Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne Ośrodki Terapii Rodzinnej Przychodnie lekarskie, itp.
11
1. Pełnej informacji na temat wyników w nauce oraz zachowania dziecka. 2. Rzetelnej pracy z dzieckiem. 3. Dobrej współpracy opartej na zrozumieniu. 4. Pomocy oraz wsparcia w sytuacjach trudnych. RODZICE OCZEKUJĄ:
12
1. Zainteresowania wynikami w nauce oraz zachowaniem dziecka. 2. Natychmiastowej reakcji w sytuacjach trudnych. 3. Aktywnego udziału w życiu klasy i szkoły. 4. Zrozumienia dla swojej pracy.
13
KONTRAKT 1. Wzajemne relacje między rodzicami i wychowawcą oparte są na bezpośrednich kontaktach (wywiadówki, konsultacje indywidualne, inne wg potrzeb). 2. Inicjatorami spotkania mogą być obydwie strony. 3. Wzajemne relacje oparte są na zaufaniu, szczerości i otwartości. 4. Nadrzędny cel współpracy stanowi dobro dziecka. 5. Wzajemnie przekazywane informacje mają charakter poufny, a ich wykorzystanie warunkowane jest zgodą rodzica.
14
„Droga prosta jest najkrótsza, ale na ogó ł wymaga najwi ę cej czasu, by doj ść ni ą do celu” (Georg Lichtenberg)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.