Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
STRATEGIE LOGISTYCZNE
2
STRATEGICZNE DECYZJE LOGISTYCZNE
określenie standardów obsługi klienta określenie liczby i lokalizacji miejsc produkcji i magazynowania wraz z decyzjami odnośnie do wyposażenia ustalenie zakresu własnej obsługi logistycznej w stosunku z dostawcami i odbiorcami oraz ustalenie zasięgu, w jakim włączy się do obsługi firmy transportowe, składownicze itd. opracowanie generalnych zasad zarządzania zapasami opracowanie założeń systemu informatycznego
3
PODSTAWOWY LOGISTYCZNY „TRADE OFF” A STRATEGIA FIRMY
4
MODEL STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA
5
co logistyka może zrobić dla realizacji przyjętej strategii konkurencyjnej?
czy system logistyczny podoła zadaniom wynikającym z tej strategii? czy logistyka nie stanie się kulą u nogi firmy, dążącej do realizacji ambitnych celów?
6
STRATEGIA ŁAŃCUCHA DOSTAW W STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA
Źródło: C. Bozarth, R. B. Handfield, Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, Helion, Gliwice 2007, s. 54.
7
Każda strategia logistyczna musi spełniać dwa warunki:
winna być spójna z pozostałymi strategiami funkcjonalnymi i razem z nimi tworzyć optymalną kombinację działań dla wprowadzenia w życie strategii konkurencyjnej firmy i tym samym dla realizacji jej celu, musi obejmować wszystkie zakresy działalności przedsiębiorstwa (zaopatrzenie, produkcję, itd.) i harmonizować je w aspektach logistycznych.
8
PODSTAWOWY MODEL STRATEGII PORTERA
9
LOGISTYKA W STRATEGII NISKIEGO KOSZTU
obniżka kosztów logistycznych jest w danym okresie podstawowym sposobem utrzymania pozycji najtańszego producenta pozycja lidera cenowego jest uzyskiwana poprzez kombinację strategii logistycznej i innej strategii funkcjonalnej logistyka stanowi istotę niskiego kosztu w długim okresie
10
LOGISTYKA W STRATEGII RÓŻNICOWANIA
poziom obsługi rynku jest głównym elementem tworzenia unikatowej użyteczności dla klienta poziom obsługi rynku wspomaga konkurowanie za pomocą jakości wyboru poziom obsługi rynku jest ustalony w taki sposób, by konkurenci nie zdobyli na tym polu trwałej przewagi
11
Warto podkreślić, że już w modelach strategii odnoszących się do autonomicznej firmy pojawiała się idea strategii łańcucha dostaw. I tak J. Kay w swym modelu strategii wskazuje, że przewaga konkurencyjna (strategiczna) może powstawać z relacji z dostawcami.
12
STRATEGIA Stworzenie wyjątkowej i cennej pozycji Dostosowanie
13
EFEKTYWNOŚĆ OPERACYJNA A POZYCJA STRATEGICZNA
14
KONCEPCJA I NARZĘDZIA ZWIĄZANE Z RELACJĄ ,,LOGISTYCZNA OBSŁUGA KLIENTA – STRATEGIA PRZEDSIĘBIORSTWA”
15
STRATEGIE LOGISTYCZNE I°
standaryzacja konsolidacja zmniejszanie/eliminacja zapasów skracanie cykli opóźnianie różnicowanie obsługi klienta kooperacja (dostawca-odbiorca) outsourcing logistyczny
16
STRATEGIE LOGISTYCZNE II °
JIT elastyczność inwestycje logistyczne u odbiorców zwiększanie kosztów przestawienia odbiorców partnerstwo szczupłość partnerstwo koncepcyjne sprzedaż usług logistycznych zintegrowany łańcuch dostaw innowacje
17
STRATEGIE LOGISTYCZNE A STRATEGIE PRODUKCYJNE
18
KRZYWE KOSZTÓW W TRADYCYJNYM I ELASTYCZNYM SYSTEMIE WYTWARZANIA
19
ŁAŃCUCH WARTOŚCI (PRZYKŁAD)
20
ANALIZA SWOT DLA SYSTEMU LOGISTYCZNEGO FIRMY
21
PRZYCZYNY NIEPRAWIDŁOWOŚCI
DIAGRAM RYBY PRZYCZYNY NIEPRAWIDŁOWOŚCI W OBSŁUDZE RYNKU
22
PROFILE LOGISTYCZNE
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.