Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

STRATEGIE LOGISTYCZNE

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "STRATEGIE LOGISTYCZNE"— Zapis prezentacji:

1 STRATEGIE LOGISTYCZNE

2 STRATEGICZNE DECYZJE LOGISTYCZNE
określenie standardów obsługi klienta określenie liczby i lokalizacji miejsc produkcji i magazynowania wraz z decyzjami odnośnie do wyposażenia ustalenie zakresu własnej obsługi logistycznej w stosunku z dostawcami i odbiorcami oraz ustalenie zasięgu, w jakim włączy się do obsługi firmy transportowe, składownicze itd. opracowanie generalnych zasad zarządzania zapasami opracowanie założeń systemu informatycznego

3 PODSTAWOWY LOGISTYCZNY „TRADE OFF” A STRATEGIA FIRMY

4 MODEL STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA

5 co logistyka może zrobić dla realizacji przyjętej strategii konkurencyjnej?
czy system logistyczny podoła zadaniom wynikającym z tej strategii? czy logistyka nie stanie się kulą u nogi firmy, dążącej do realizacji ambitnych celów?

6 STRATEGIA ŁAŃCUCHA DOSTAW W STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA
Źródło: C. Bozarth, R. B. Handfield, Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, Helion, Gliwice 2007, s. 54.

7 Każda strategia logistyczna musi spełniać dwa warunki:
winna być spójna z pozostałymi strategiami funkcjonalnymi i razem z nimi tworzyć optymalną kombinację działań dla wprowadzenia w życie strategii konkurencyjnej firmy i tym samym dla realizacji jej celu, musi obejmować wszystkie zakresy działalności przedsiębiorstwa (zaopatrzenie, produkcję, itd.) i harmonizować je w aspektach logistycznych.

8 PODSTAWOWY MODEL STRATEGII PORTERA

9 LOGISTYKA W STRATEGII NISKIEGO KOSZTU
obniżka kosztów logistycznych jest w danym okresie podstawowym sposobem utrzymania pozycji najtańszego producenta pozycja lidera cenowego jest uzyskiwana poprzez kombinację strategii logistycznej i innej strategii funkcjonalnej logistyka stanowi istotę niskiego kosztu w długim okresie

10 LOGISTYKA W STRATEGII RÓŻNICOWANIA
poziom obsługi rynku jest głównym elementem tworzenia unikatowej użyteczności dla klienta poziom obsługi rynku wspomaga konkurowanie za pomocą jakości wyboru poziom obsługi rynku jest ustalony w taki sposób, by konkurenci nie zdobyli na tym polu trwałej przewagi

11 Warto podkreślić, że już w modelach strategii odnoszących się do autonomicznej firmy pojawiała się idea strategii łańcucha dostaw. I tak J. Kay w swym modelu strategii wskazuje, że przewaga konkurencyjna (strategiczna) może powstawać z relacji z dostawcami.

12 STRATEGIA Stworzenie wyjątkowej i cennej pozycji Dostosowanie

13 EFEKTYWNOŚĆ OPERACYJNA A POZYCJA STRATEGICZNA

14 KONCEPCJA I NARZĘDZIA ZWIĄZANE Z RELACJĄ ,,LOGISTYCZNA OBSŁUGA KLIENTA – STRATEGIA PRZEDSIĘBIORSTWA”

15 STRATEGIE LOGISTYCZNE I°
standaryzacja konsolidacja zmniejszanie/eliminacja zapasów skracanie cykli opóźnianie różnicowanie obsługi klienta kooperacja (dostawca-odbiorca) outsourcing logistyczny

16 STRATEGIE LOGISTYCZNE II °
JIT elastyczność inwestycje logistyczne u odbiorców zwiększanie kosztów przestawienia odbiorców partnerstwo szczupłość partnerstwo koncepcyjne sprzedaż usług logistycznych zintegrowany łańcuch dostaw innowacje

17 STRATEGIE LOGISTYCZNE A STRATEGIE PRODUKCYJNE

18 KRZYWE KOSZTÓW W TRADYCYJNYM I ELASTYCZNYM SYSTEMIE WYTWARZANIA

19 ŁAŃCUCH WARTOŚCI (PRZYKŁAD)

20 ANALIZA SWOT DLA SYSTEMU LOGISTYCZNEGO FIRMY

21 PRZYCZYNY NIEPRAWIDŁOWOŚCI
DIAGRAM RYBY PRZYCZYNY NIEPRAWIDŁOWOŚCI W OBSŁUDZE RYNKU

22 PROFILE LOGISTYCZNE


Pobierz ppt "STRATEGIE LOGISTYCZNE"

Podobne prezentacje


Reklamy Google