Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLesława Szulkowski Został zmieniony 11 lat temu
2
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej w regionie.
3
Cele standardów Edukacja firm szkoleniowych
Edukacja klientów (indywidualni, organizacje, podmioty dysponujące pieniędzmi unijnymi) Gwarancja dobrej jakości/Przejrzystość firm Promocja dobrych praktyk Promocja firm spełniających standard Środki publiczne dla firm gwarantujących jakość usług
4
Dla kogo ? Podaż Popyt Instytucje szkoleniowe Mieszkańcy Małopolski
Kadra szkoleniowa Instytucje zamawiające szkolenia Pracodawcy
5
Jak powstawały Małopolskie Standardy ?
1. Doświadczenia brytyjskie r. - badania ilościowe i jakościowe diagnozujące sytuację w obszarze kształcenia ustawicznego. r. - badanie analiza danych zastanych dotyczących jakości usług edukacyjno-szkoleniowych
6
2010 r. Kilkanaście spotkań i warsztatów w 2010 r. z:
Firmami szkoleniowymi Pracodawcami Trenerami Instytucjami publicznymi WRZ Ekspertami
7
Plany 2010 Badania – diagnoza i rekomendacje
Wypracowywanie projektu standardów – UJ 2010 Pilotaż weryfikujący – w kilkunastu firmach przy udziale konsultanta Konsultacje społeczne –upublicznienie standardów, zbieranie opinii, promocja 2011 sprawdzanie standardów w procedurach zamówień publicznych, w firmach szkoleniowych Promocja standardów wśród klientów – mieszkańcy i przedsiębiorcy 2011/2012 – ostateczna wersja standardów
8
Małopolskie Standardy - Struktura
Treść usługa szkoleniowa kadra zarządzanie jakością organizacja i infrastruktura Ocena instytucja oceniająca procedura oceny monitoring przestrzegania standardów Wdrażanie pilotaż korzyści dla firm promocja
9
Kryteria oceny modelu Realność Trafność, sensowność, użyteczność
Mierzalność – precyzja kryteriów i przyjazność procedury oceny Jasność, komunikatywność Uniwersalność
10
małopolskie standardy edukacyjno -szkoleniowej
USŁUGA małopolskie standardy usługi edukacyjno -szkoleniowej ORGANIZACJA KADRA ZARZĄDZANIE
11
Treść standardów Grupa tematyczna Standard Standard Standard Standard
Wskaźnik O Wskaźnik O Wskaźnik O Wskaźnik O Wskaźnik P Wskaźnik P Wskaźnik P Wskaźnik P
12
Standardy dotyczące usługi edukacyjno-szkoleniowej
Cele i zakres tematyczny szkoleń są dostosowane do potrzeb uczestników Programy nauczania są opisane w języku efektów uczenia się Programy szkoleniowe są oparte na aktualnej, rzetelnej wiedzy i realizowane w adekwatnej do celów formie Instytucja szkoleniowa prowadzi działania wspierające utrwalanie efektów uczenia się Instytucja szkoleniowa systematycznie bada rezultaty prowadzonych szkoleń
13
Standardy dotyczące kompetencji i rozwoju kadry szkoleniowej
Instytucja szkoleniowa dysponuje kadrą odpowiedzialną za merytoryczną jakość usług. Wiedza teoretyczna i praktyczna kadry szkoleniowej jest odpowiednia do zakresu szkoleń oraz ich celów edukacyjnych Kadra szkoleniowa posiada kompetencje społeczne i metodyczne związane z kształceniem osób dorosłych Kadra szkoleniowa aktywnie uczestniczy w działaniach rozwojowych i aktualizuje własne kompetencje Kadra szkoleniowa wnosi wkład w popularyzację wiedzy i wymianę dobrych praktyk w zakresie LLL
14
Standardy dotyczące infrastruktury, organizacji i obsługi klienta
Instytucja szkoleniowa zapewnia uczestnikom rzetelną obsługę i sprawną organizację szkolenia Instytucja organizuje szkolenia w warunkach zapewniających komfort uczestników i higienę pracy umysłowej Instytucja planuje czas szkolenia w sposób sprzyjający komfortowi uczestników i higienie pracy umysłowej Instytucja szkoleniowa dysponuje różnorodnymi środkami technicznymi i materiałami wspierającymi uczenie Instytucja szkoleniowa jest przygotowana do reagowania na nieprzewidziane sytuacje i zastrzeżenia klientów
15
Standardy dotyczące zarządzaniem jakością usługi szkoleniowej
Instytucja szkoleniowa dysponuje strategią określającą jej sposób działania i kierunki rozwoju Instytucja szkoleniowa publikuje rzetelną informację o oferowanych usługach Instytucja szkoleniowa stosuje systemowe rozwiązania wspierające wysoką jakość świadczonych usług Instytucja szkoleniowa upowszechnia wiedzę o dobrych praktykach w zapewnianiu jakości szkoleń Instytucja szkoleniowa oferuje usługi w zgodzie z obowiązującymi normami prawnymi i wymogami narzucanymi przez zewnętrzne regulacje
16
WERYFIKACJA PROJEKTU MAŁOPOLSKICH STANDARDÓW
Plany IV kw. 2010/2011 WERYFIKACJA PROJEKTU MAŁOPOLSKICH STANDARDÓW Pilotaż: firm szkoleniowych Recenzenci: szkoleniowcy, psycholog, socjolog. Rozpoczęcie konsultacji społecznych
17
Plany 2011 3. Konsultacje prawne 4. Konsultacje ekonomiczne 5. Konsultacje naukowe (uniwersytety) WPROWADZENIE UWAG DO TREŚCI STANDARDÓW 6. Spotkania warsztatowe z inst. szkoleniowymi, pracodawcami, decydentami i in. PONOWNE WPROWADZENIE UWAG DO TREŚCI STANDARDÓW
18
Plany 2011 Pilotażowe sprawdzanie standardów w procedurach wyboru firm szkoleniowych – np. procedura zamówień publicznych Promocja standardów wśród firm szkoleniowych, przedsiębiorców, mieszkańców małopolskich
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.