Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wsparcie eksportu i inwestycji w ramach projektu WRPO 1.5

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wsparcie eksportu i inwestycji w ramach projektu WRPO 1.5"— Zapis prezentacji:

1 Wsparcie eksportu i inwestycji w ramach projektu WRPO 1.5
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

2 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
Projekt „Kompleksowa promocja gospodarki i inwestycji w Wielkopolsce” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i z budżetu Samorządu Województwa Wielkopolskiego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

3 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
Adres internetowy Elektronicznej Bazy Ofert Inwestycyjnych Województwa Wielkopolskiego: eBOI stanowi specjalistyczną bazę informacyjną dla przedsiębiorców i inwestorów. Dzięki pomocy lokalnych samorządów oraz współpracy ze Stowarzyszeniem Gmin i Powiatów Wielkopolski zebrane zostały dane na temat 210 terenów. Administratorem eBOI jest UMWW – gwarancja jakości dostępnych informacji. eBOI w języku polskim i angielskim. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

4 Aktualizacja eBOI: Informacje zawarte w Bazie będą stale aktualizowane w celu zapewnienia potencjalnym inwestorom najbardziej aktualnych danych o regionie. Miasta i gminy – przez cały rok UMWW poprzez ciągły nadzór dedykowanego pracownika oraz raz w roku na zlecenie aktualizacji przez zewnętrznego wykonawcę Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

5 Promocja eBOI: Targi: MIPIM Cannes, Expo Real w Monachium oraz podczas misji gospodarczych. Artykuły w gazetach m.in. w Financial Times (fdi Magazine) – dystrybucja na MIPIM, Expo Real. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

6 Projekt kluczowy „Kompleksowa promocja gospodarki i inwestycji w Wielkopolsce”
Działania w i 2010 r.: - działania promocyjne zagraniczne - udział w targach i misjach gospodarczych: 1. misja gospodarcza do Brazylii (2-8 listopada 2009): Parana i São Paulo 2. misja gospodarcza do Indii (17-25 stycznia 2010): Maharasztra 3. targi inwestycyjne MIPIM (16-10 marca 2010) Francja (Cannes) 4. misja gospodarcza do Brazylii (21-28 marca 2010): São Paulo i Goias 5. misja gospodarcza do Indii (2-9 maja 2010): Maharasztra 6. misja godpodarcza do Brazylii (9-16 maja 2010): São Paulo i Parana 7. misja gospodarcza do Kazachstanu (6-11 czerwca 2010): miasta Astana i Szymkent 8. misja gospodarcza do Brazylii (28 sierpnia-6 września 2010): Sao Paulo, Goias i Parana 9. targi Equipotel 2010 (10-17 Września 2010) Brazylia (Sao Paulo) 10. targi inwestycyjne Expo Real 2010 (4-6 października 2010) Niemcy (Monachium) 11. misja naukowa do Kazachstanu (17-21 października 2010): miasta Astana, Ałmaty

7 Rezultaty misji Oddziaływanie na rozwój przedsiębiorstw, w tym: polepszenie sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa, zwiększenie konkurencyjności na rynku globalnym poprzez wzmocnienie know-how kadry zarządzającej Oddziaływanie na rozwój uczelni wyższych, w tym: możliwość współpracy we wspólnych projektach naukowych, promocja studiów anglojęzycznych wśród obcokrajowców, rozszerzenie oferty praktyk studenckich dla studentów wielkopolskich uczelni na uczelnie pozaeuropejskie Oddziaływanie na rozwój samorządów lokalnych, w tym: wzmocniona promocja terenów inwestycyjnych, zwiększenie świadomości proinwestycyjnej władz lokalnych oraz doboru materiałów promocyjnych Wpływ udziału przedstawiciela Zarządu Województwa w misjach gospodarczych na zwiększenie konkurencyjności województwa na rynku globalnym to m.in.: - wzmocnienie pozycji regionu wśród potencjalnych inwestorów - podniesienie jakości organizowanych spotkań dla przedsiębiorców - wzmocnienie rozpoznawalności wielkopolskich klastrów

8 Branża/opis targów/Nazwa konferencji
Data Nazwa targów Branża/opis targów/Nazwa konferencji Miasto/Kraj Międzynarodowa Wystawa Żywności Napojów FOODEX JAPAN; Battery Show Japan 2011 (WPHI) spożywcza; energie odnawialne - sprzęt do przetwarzania energii słonecznej (ogniwa i panele fotowoltaiczne); budownictwo ekologiczne; technologie przetwórstwa; baterie wielokrotnego ładowania Tokio, Japonia CeBIT IT Hanower, Niemcy Targi Inwestycyjne MIPIM inwestycyjna i handlowa Cannes, Francja Misja do Brazylii połączona z udziałem w targach kosmetyki, ogólnobranżowe Sao Paulo, Brazylia Misja gospodarcza do Włoch połączona z udziałem w międzynarodowych targach meblowych SALONE INTERNAZIONALE DEL MOBILE 2011 targi meblowe, design Mediolan, Włochy

9 Branża/opis targów/Nazwa konferencji
Data Nazwa targów Branża/opis targów/Nazwa konferencji Miasto/Kraj 19–26.06. Targi Paris Air Show lotnicza Paryż, Francja Misja gospodarcza do Brazylii połączona z udziałem w targach TecnoCarne technologie w przemyśle mięsnym Sao Paulo, Brazylia Misja gospodarcza do Kazachstanu ogólnobranżowa Ałmaty, Szymkent Kazachstan Targi EXPO REAL handlowe i inwestycyjne Monachium, Niemcy Misja Gospodarcza do Rosji połączona z udziałem w targach Międzynarodowa, specjalistyczna wystawa artykułów spożywczych Sankt Petersburg, Rosja

10 Informacje o misjach i targach dostępne są na stronach www. umww
Informacje o misjach i targach dostępne są na stronach Kryterium udziału w misji gospodarczej stanowi kolejność zgłoszeń Zgłoszenie następuje poprzez przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (mail, faks, poczta) Warunkiem organizacji misji jest zawarcie umów z co najmniej 5 uczestnikami Organizator pokrywa koszty: noclegów (ze śniadaniem), transportu wewnętrznego na terenie danego kraju, organizacji spotkań (w tym zapewnienie lokali), tłumaczeń oraz zapewnia opiekę nad uczestnikami misji. Dofinansowanie może otrzymać tylko jedna osoba reprezentująca dane przedsiębiorstwo uczestniczące w misji. Koszty podroży z Polski do kraju, do którego organizowana jest misja oraz koszty wyżywienia i wszelkie inne koszty związane z misją, Beneficjent pokrywa ze środków własnych. Propozycje targów i kierunków misji konsultowane są z instytucjami otoczenia biznesu, klastrami i placówkami WPHI; W roku bieżącym: istnieje jeszcze możliwość zgłoszenia propozycji konkretnej misji przez grupę 5 przedsiębiorców, wówczas ogłoszony zostanie nabór, po zakończeniu naboru i podpisaniu umów przez co najmniej 5 przedsiębiorców, zostanie zorganizowana dana misja gospodarcza; Nabory na misje gospodarcze i targi w roku 2012 zostaną ogłoszone pod koniec 2011 r. oraz na początku roku: prosimy śledzić uważnie informacje na stronach internetowych;

11 Dziękuję za uwagę Magdalena Noske Departament Gospodarki
(061) Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego


Pobierz ppt "Wsparcie eksportu i inwestycji w ramach projektu WRPO 1.5"

Podobne prezentacje


Reklamy Google