Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Czysty transport miejski
Możliwości i warunki finansowania projektów transportowych z funduszu CIVITAS II 6 Programu Ramowego UE
2
Inicjatywa CIVITAS II kierowana jest do ambitnych miast, zainteresowanych wprowadzeniem nowoczesnych rozwiązań w transporcie miejskim, w tym strategii zrównoważonego transportu miejskiego
3
CIVITAS I
4
CIVITAS II - Cele testowanie innowacyjnych strategii
i zintegrowanych rozwiązań obejmujących: politykę transportową i technologie utrzymanie (lub poprawa) obecnego udziału środków transportu, zwłaszcza w odniesieniu do „środków alternatywnych”
5
CIVITAS II - Zakres technologie i dostępna infrastruktura
(pojazdy, rodzaje paliw, stacje paliwowe) narzędzia polityczne
6
Technologie Cel: poprawa jakości usług transportowych poprzez obniżenie emisji i redukcję hałasu transport pasażerski i przewozy ładunków: efektywny energetycznie ekonomiczny czysty wykorzystujący paliwa alternatywne
7
Technologie - czysty transport
wymiana filtrów w pojazdach służb oczyszczania miasta zakup pojazdów o napędzie elektrycznym do dystrybucji towarów w centrum miasta
8
Technologie - czysty transport
wprowadzenie autobusów i taksówek na CNG poprawienie połączeń pomiędzy centrami i odległymi częściami miast
9
Strategie zarządzania popytem
wjazd tylko dla pojazdów ekologicznych wydzielenie pasów tylko dla autobusów
10
Strategie zarządzania popytem
promocja ruchu rowerowego – wytyczenie ścieżek rowerowych wiodących do centrum miasta ograniczenia wjazdu dla samochodów osobowych, zwiększenie częstotliwości kursowania trolejbusów ograniczenia czasu parkowania dla ciężarówek
11
Pozyskiwanie środków na cele transportowe
Cel: wprowadzenie Strategii Zintegrowanych Opłat – zmniejszenie zatłoczenia zwiększenie korzystania z transportu publicznego ustanowienie schematów opłat za parkowanie i korzystanie z transportu publicznego zapewnienie miejsc parkowania dla osób korzystających z transportu publicznego
12
Pozyskiwanie środków na cele transportowe
opracowanie strategii partnerstwa publiczno-prywatnego dla budowy i eksploatacji infrastruktury drogowej redukcja NOx i cząstek stałych poprzez wprowadzenie zachęt cenowych dla firm transportowych na zakup ciężarówek z napędem CNG
13
integracja transportu publicznego i rowerowego
Zbiorowy transport pasażerski - stymulowanie poprawy świadczonych usług integracja transportu publicznego i rowerowego
14
Zbiorowy transport pasażerski - stymulowanie poprawy świadczonych usług
transport rzeczny zintegrowana karta miejska
15
Nowe formy korzystania i własności samochodów
„car-pooling” Innowacyjne ‘miękkie’ środki zarządzania mobilnością kampania promująca zrównoważoną mobilność
16
Nowe koncepcje dystrybucji towarów
wykorzystanie istniejącej infrastruktury logistyka B2B i B2C opracowanie modelu finansowania modernizacji taboru w kierunku napędu CNG zachęty dla przewoźników w celu poprawy wskaźnika wykorzystania taboru w przewozach wewnątrz miasta
17
Systemy zarządzania transportem i usługi dla podróżujących
system informacji na przystankach o dostępnych połączeniach
18
Systemy zarządzania transportem i usługi dla podróżujących
wprowadzenie systemów sterowania ruchem, co prowadzi do zwiększenia przepustowości dróg system informacji w czasie rzeczywistym zarządzanie taborem za pomocą systemu GPS usprawnienia w systemie opłat za transport publiczny
19
CIVITAS Forum – kontakty i dyskusje
Celem jest rozpowszechnianie informacji i dobrych praktyk. Forum otwarte jest dla wszystkich zainteresowanych
20
Kto może uczestniczyć? preferowane miasta średniej wielkości (do 500 tysięcy mieszkańców) zwłaszcza miasta z Krajów Kandydujących pary miast: miasto-lider – w tej roli mile widziane miasta z Krajów Kandydujących miasto-naśladowca
21
Budżet i dofinansowanie
50 milionów euro badania 50% inwestycje 35% zarządzanie projektem 100% (<7% dofinansowania UE)
22
Oczekiwane rezultaty zaproponowany pakiet działań powinien doprowadzić do istotnych zmian w zakresie udziału różnych środków transportu w realizacji potrzeb transportowych oraz zmniejszenia zatłoczenia i korków ulicznych w całym mieście lub na wybranym obszarze miasta rekomendacje dotyczące zmian w zakresie polityki transportowej w miastach
23
Ważne terminy 17 czerwca 2003 otwarcie konkursu
termin zamknięcia – 17 grudnia 2003
24
Ważne adresy informacje
na stronie KPK: na stronie KE:
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.