Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Czysty transport miejski

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Czysty transport miejski"— Zapis prezentacji:

1 Czysty transport miejski
Możliwości i warunki finansowania projektów transportowych z funduszu CIVITAS II 6 Programu Ramowego UE

2 Inicjatywa CIVITAS II kierowana jest do ambitnych miast, zainteresowanych wprowadzeniem nowoczesnych rozwiązań w transporcie miejskim, w tym strategii zrównoważonego transportu miejskiego

3 CIVITAS I

4 CIVITAS II - Cele testowanie innowacyjnych strategii
i zintegrowanych rozwiązań obejmujących: politykę transportową i technologie utrzymanie (lub poprawa) obecnego udziału środków transportu, zwłaszcza w odniesieniu do „środków alternatywnych”

5 CIVITAS II - Zakres technologie i dostępna infrastruktura
(pojazdy, rodzaje paliw, stacje paliwowe) narzędzia polityczne

6 Technologie Cel: poprawa jakości usług transportowych poprzez obniżenie emisji i redukcję hałasu transport pasażerski i przewozy ładunków: efektywny energetycznie ekonomiczny czysty wykorzystujący paliwa alternatywne

7 Technologie - czysty transport
wymiana filtrów w pojazdach służb oczyszczania miasta zakup pojazdów o napędzie elektrycznym do dystrybucji towarów w centrum miasta

8 Technologie - czysty transport
wprowadzenie autobusów i taksówek na CNG poprawienie połączeń pomiędzy centrami i odległymi częściami miast

9 Strategie zarządzania popytem
wjazd tylko dla pojazdów ekologicznych wydzielenie pasów tylko dla autobusów

10 Strategie zarządzania popytem
promocja ruchu rowerowego – wytyczenie ścieżek rowerowych wiodących do centrum miasta ograniczenia wjazdu dla samochodów osobowych, zwiększenie częstotliwości kursowania trolejbusów ograniczenia czasu parkowania dla ciężarówek

11 Pozyskiwanie środków na cele transportowe
Cel: wprowadzenie Strategii Zintegrowanych Opłat – zmniejszenie zatłoczenia zwiększenie korzystania z transportu publicznego ustanowienie schematów opłat za parkowanie i korzystanie z transportu publicznego zapewnienie miejsc parkowania dla osób korzystających z transportu publicznego

12 Pozyskiwanie środków na cele transportowe
opracowanie strategii partnerstwa publiczno-prywatnego dla budowy i eksploatacji infrastruktury drogowej redukcja NOx i cząstek stałych poprzez wprowadzenie zachęt cenowych dla firm transportowych na zakup ciężarówek z napędem CNG

13 integracja transportu publicznego i rowerowego
Zbiorowy transport pasażerski - stymulowanie poprawy świadczonych usług integracja transportu publicznego i rowerowego

14 Zbiorowy transport pasażerski - stymulowanie poprawy świadczonych usług
transport rzeczny zintegrowana karta miejska

15 Nowe formy korzystania i własności samochodów
„car-pooling” Innowacyjne ‘miękkie’ środki zarządzania mobilnością kampania promująca zrównoważoną mobilność

16 Nowe koncepcje dystrybucji towarów
wykorzystanie istniejącej infrastruktury logistyka B2B i B2C opracowanie modelu finansowania modernizacji taboru w kierunku napędu CNG zachęty dla przewoźników w celu poprawy wskaźnika wykorzystania taboru w przewozach wewnątrz miasta

17 Systemy zarządzania transportem i usługi dla podróżujących
system informacji na przystankach o dostępnych połączeniach

18 Systemy zarządzania transportem i usługi dla podróżujących
wprowadzenie systemów sterowania ruchem, co prowadzi do zwiększenia przepustowości dróg system informacji w czasie rzeczywistym zarządzanie taborem za pomocą systemu GPS usprawnienia w systemie opłat za transport publiczny

19 CIVITAS Forum – kontakty i dyskusje
Celem jest rozpowszechnianie informacji i dobrych praktyk. Forum otwarte jest dla wszystkich zainteresowanych

20 Kto może uczestniczyć? preferowane miasta średniej wielkości (do 500 tysięcy mieszkańców) zwłaszcza miasta z Krajów Kandydujących pary miast: miasto-lider – w tej roli mile widziane miasta z Krajów Kandydujących miasto-naśladowca

21 Budżet i dofinansowanie
50 milionów euro badania 50% inwestycje 35% zarządzanie projektem 100% (<7% dofinansowania UE)

22 Oczekiwane rezultaty zaproponowany pakiet działań powinien doprowadzić do istotnych zmian w zakresie udziału różnych środków transportu w realizacji potrzeb transportowych oraz zmniejszenia zatłoczenia i korków ulicznych w całym mieście lub na wybranym obszarze miasta rekomendacje dotyczące zmian w zakresie polityki transportowej w miastach

23 Ważne terminy 17 czerwca 2003 otwarcie konkursu
termin zamknięcia – 17 grudnia 2003

24 Ważne adresy informacje
na stronie KPK: na stronie KE:


Pobierz ppt "Czysty transport miejski"

Podobne prezentacje


Reklamy Google