Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGabryŝ Pacek Został zmieniony 11 lat temu
1
Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego Ewa Puciata
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie Międzywydziałowe Studium Turystyki i Rekreacji
2
Cele szczegółowe pracy: Charakterystyka pojęcia produktu turystycznego
Cel główny pracy: Charakterystyka czynników wpływających na sukces produktów turystycznych Małopolski Cele szczegółowe pracy: Charakterystyka pojęcia produktu turystycznego Opis wybranych produktów turystycznych województwa małopolskiego Charakterystyka atrakcyjności turystycznej, działań promocyjnych, źródeł informacji o regionie oraz struktury zarządzania Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
3
Hipotezy badawcze Małopolskie produkty turystyczne są znane
i rozpoznawane przez turystów. Sukces produktów turystycznych Małopolski wynika nie tylko z dużej atrakcyjności turystycznej, ale również z szerokiej promocji i informacji turystycznej. Główne czynniki przyciągające turystów do Krakowa to: walory kulturowe i „moda na Kraków”. Kampanie billboardowe Krakowa i Małopolski zwracają uwagę odbiorców i zapadają im w pamięć. Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
4
Charakterystyka pojęcia produktu turystycznego
różne ujęcia, cechy, składniki, wymiary, klasyfikacje, markowe produkty turystyczne, tendencje w kształtowaniu się produktu turystycznego na świecie, krajowy produkt turystyczny. Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
5
Elementy warunkujące kształtowanie produktów turystycznych
1. Atrakcyjność turystyczna walory turystyczne zagospodarowanie turystyczne dostępność komunikacyjna 2. Działania promocyjne reklama public realtions targi turystyczne kampanie promocyjne Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
6
Elementy warunkujące kształtowanie produktów turystycznych
3. Informacja turystyczna Środki informacyjne Punkty informacji turystycznej 4. Zarządzanie turystyką Zadania samorządów w zakresie turystyki Regionalne i lokalne organizacje turystyczne Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
7
Charakterystyka wybranych produktów turystycznych województwa małopolskiego
produkt turystyczny - rzecz produkt turystyczny - usługa Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
8
Charakterystyka wybranych produktów turystycznych województwa małopolskiego
produkt turystyczny - obiekt produkt turystyczny - szlak Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
9
Charakterystyka wybranych produktów turystycznych województwa małopolskiego
produkt turystyczny - wydarzenie produkt turystyczny -impreza Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
10
Charakterystyka wybranych produktów turystycznych województwa małopolskiego
produkt turystyczny - obszar Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
11
Co zapewnia sukces produktów turystycznych Małopolski ?
Atrakcyjność turystyczna Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
12
Co zapewnia sukces produktów turystycznych Małopolski ?
Działalność promocyjna Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
13
Co zapewnia sukces produktów turystycznych Małopolski ?
Informacja turystyczna Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
14
Co zapewnia sukces produktów turystycznych Małopolski ?
Zarządzanie turystyką Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
15
Badanie znajomości produktów turystycznych oraz działań promocyjnych regionu
ankietowani: turyści na Rynku Głównym w Krakowie badani za pośrednictwem Internetu obszary badania: atrakcyjność Małopolski znajomość atrakcji turystycznych regionu znajomość kampanii promocyjnych Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
16
Atrakcyjność turystyczna Małopolski względem innych województw
Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
17
Atrakcyjność turystyczna Krakowa w porównaniu do innych polskich miast
Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
18
Imprezy odbywające się według respondentów w Krakowie
Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
19
Szlaki turystyczne przebiegające według respondentów przez obszar Małopolski
Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
20
Czynniki motywujące do przyjazdu do województwa małopolskiego
Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
21
Znajomość billboardów promujących Kraków i Małopolskę
Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
22
Skuteczność billboardów w opinii respondentów
Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
23
Wnioski w oparciu o wyniki badania
Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
24
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Czynniki warunkujące sukces produktów turystycznych województwa małopolskiego EWA PUCIATA
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.