Pobierz prezentację
OpublikowałWisław Leszko Został zmieniony 11 lat temu
1
Diagnoza edukacyjna Znaczenie Rodzaje Narzędzia Analiza
2
Diagnoza pedagogiczna:
rozpoznanie jakiegoś zdarzenia czy sytuacji w celu zdobycia dokładnych informacji i przygotowanie do działań naprawczych.
3
Funkcje diagnozy: poznawcza wyjaśniająca optymalizująca
4
Cechy dobrej diagnozy:
trafność rzetelność komplementarność obiektywizm dokładność
5
Diagnoza: Element procesu ewaluacyjnego
6
Diagnozowanie: Pozwala na dostrzeżenie w porę luk, opóźnień, błędów w edukacji ucznia i podjęcie prób ich usunięcia.
7
Cele praktyczne diagnozowania:
dostarczenie uczniom i nauczycielom informacji wyjaśniającej przebieg i wyniki uczenia się, podnoszenie trafności oceniania szkolnego.
8
Po co diagnozujemy? Kiedy diagnozujemy?
Ocena poziomu wiedzy uczniów Planowanie dalszej pracy. Dostosowanie programu do potrzeb i możliwości uczniów. Prognozowanie sukcesów. Na początku roku szkolnego w każdej klasie i na każdym przedmiocie. Na koniec roku szkolnego w każej klasie i na każdym przedmiocie.
9
Ocenianie w trakcie diagnozy:
Ocena diagnozy Ocena szkolna etykietuje wydaje opinię o uczniu symbol informacja opinia o wyniku
10
Rodzaje diagnoz ze względu na cel:
wstępna formatywna sumatywna
11
„Dobra” diagnoza odpowiada na pytania:
Jak jest ? porównując z tym Jak być powinno ? i wskazać Jak można wykonać to lepiej?
12
Diagnoza edukacyjna: rodzaj diagnozy ………………………….……
z zakresu ……………………………… (nazwa przedmiotu) klasa ………………………….…… upośledzenie ……………………………… opracował/a ……………………………… cel diagnozy: ………………………….…… rodzaj narzędzia ………………………….……
13
Diagnoza edukacyjna: Sprawdzane umiejętności Uzyskane punkty
Punkty możliwe do uzyskania Współczynnik łatwości I umiejętność (wpisać nazwę) II umiejętność (wpisać nazwę) III umiejętność (wpisać nazwę)
14
Diagnoza edukacyjna: modalna rozstęp średnia klasy
15
Diagnoza edukacyjna: analiza rozwiązania poszczególnych zadań prognoza
16
Łatwość zadań: ŁATWOŚĆ umiejętności Badana umiejętność
Współczynnik – przedział opis 0,00- 0,19 bardzo trudne 0,20- 0,49 trudne 0,50- 0,69 umiarkowanie trudne 0,70- 0,89 łatwe 0,90- 1,00 bardzo łatwe
17
Diagnoza jako kontrola postępów w nauce
istota procesu kształcenia
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.