Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Udział MSP w 6.Programie Ramowym oraz poszukiwanie partnerów do współpracy Aneta Maszewska, Ewelina Słysz – Krajowy Punkt Kontaktowy Poznań, 20.06.2006.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Udział MSP w 6.Programie Ramowym oraz poszukiwanie partnerów do współpracy Aneta Maszewska, Ewelina Słysz – Krajowy Punkt Kontaktowy Poznań, 20.06.2006."— Zapis prezentacji:

1 Udział MSP w 6.Programie Ramowym oraz poszukiwanie partnerów do współpracy Aneta Maszewska, Ewelina Słysz – Krajowy Punkt Kontaktowy Poznań, 20.06.2006 – Unia wspiera transport

2 Założenia Specjalne projekty dla MSP - Cooperative Research - Collective Research 15% budżetu Priorytetów Tematycznych - projekty zintegrowane (IP) - STREPS - sieci doskonałości NoE 2,1 miliarda euro

3 CRAFT KonkursZłożonych wniosków (ogółem) Złożonych wniosków z udziałem PL Przeszło ewaluację Uzyskało Dofinansowanie (ogółem) Finansowa ne (PL) Stopień sukcesu (ogółem) FP6-2002-SME-1 6571272271192618% FP6-2002-SME-1 94217239286119% FP6-2003-SME-1 848214361922711% FP6-2003-SME- COOP 758207339852711% OGÓŁEM 320554013193829112%

4 KonkursZłożone (etap I) Złożone (etap II) PL – złożone w II etapie Finanso wanych ogółem Stopień sukcesu (ogółem) Finansowane z PL FP6-2002-SME-2 11750142421%7 FP6-2003-SME-2 26510516218%5 FP6-2004-SME-COLL 265109403513%14 OGÓŁEM 647264648012%27 Collective Research

5 Liczba uczestników w 6.PR w programie Horyzontalne działania badawcze na rzecz MSP

6 Polska i inne nowe kraje członkowskie w projektach CRAFT

7 Wnioski Polska jest zdecydowanym liderem spośród nowych krajów członkowskich Problem nadsubskrypcji – stopień sukcesu spadł do kilkunastu procent Nikła obecność polskich przedsiębiorstw w projektach typu IP i NoE, powodem jest m.in. niski stopień wydatków przemysłu na badania ok. 0,3 mld euro oraz brak współpracy ze sferą B+R

8 1. Pamiętać o wadze i uniwersalnym charakterze branży w skali krajowej i europejskiej. 2. Organizować się, poszukując środków finansowych, dla działań zbiorowych wykorzystując chwytliwe nowinki np. foresight, platformy technologiczne, klastry( konkurs PARP). 3. Wykorzystywać i promować własne inicjatywy zbiorowe,występując o regranting większych środków finansowych ( dla inicjatyw typu projekty celowe NOT, i inne. 4. Korzystać z pomocy projektów, mających na celu ułatwienie przedsiębiorstwom z danej branży odnalezienie się w środowisku projektów badawczych UE: HUNPOL-TRANS, EURO-TRANS, DonQPol 5. Tworzyć kontakty pomiędzy komercyjnymi ośrodkami transferu technologii i instytucjonalnymi sieciami tego typu dla wzajemnej stymulacji. Co możemy zrobić

9 Gdzie szukać informacji i partnerów do współpracy? Serwis CORDIS Partners – darmowy serwis internetowy, którego głównym zadaniem jest pomoc w znalezieniu partnerów do projektów badawczych, umożliwia publikację własnego profilu http://cordis.europa.eu/partners-service/dc CORDIS MarketPlace – darmowy serwis internetowy, w którym można znaleźć wyniki projektów badawczych i rozwoju technologicznego oraz poszukać nowych możliwości i kontaktów komercyjnych dotyczących innowacyjnych technologii http://cordis.europa.eu/marketplace Espacenet – serwis prowadzony przez Europejski Urząd Patentowy. Pozwala zweryfikować czy opracowana technologia została już gdzieś opracowania i opatentowana. http://ep.espacenet.com

10 Specjalny serwis informacyjny dla MSP http://sme.cordis.lu/home/index.cfm Prawa własności intelektualnej http://www.ipr-helpdesk.org Serwis poświęcony 7.PR http://www.europa.eu.int/comm/research/future/documents_en.cfm#specificprogs Competitiveness and Innovation Framework Programme 2007-2013 (CIP) http://www.europa.eu.int/comm/enterprise/enterprise_policy/cip/index_en.htm#ict Inne strony

11 Zespół ds. MSP Krajowy Punkt Kontaktowy ul. Świętokrzyska 21, 00-049 Warszawa tel.: + 22 828 74 81 fax: + 22 828 53 70 http://www.6pr.pl/n/s/1/index.html W razie pytań prosimy o kontakt :


Pobierz ppt "Udział MSP w 6.Programie Ramowym oraz poszukiwanie partnerów do współpracy Aneta Maszewska, Ewelina Słysz – Krajowy Punkt Kontaktowy Poznań, 20.06.2006."

Podobne prezentacje


Reklamy Google