Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDorofiej Gawlik Został zmieniony 11 lat temu
1
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego w regionie
2
Zły model współpracy Szkoła Nauka Opieka Zakład pracy Praca Samodzielność bariera merytoryczna bariera mentalna gwałtowna zmiana
3
Skutki takiej współpracy Niedopasowanie profili kształcenia do potrzeb rynku pracy Nie uwzględnienie w programach kształcenia oczekiwań pracodawców Obniżenie rangi kształcenia zawodowego Wzajemne obciążanie się odpowiedzialnością, a przecież w dobie społeczeństwa informacyjnego (wiedzy) istnieje potrzeba kształcenia przez całe życie i dlatego wszyscy ponosimy za nie odpowiedzialność
4
łagodne przejście Współpraca Dobry model współpracy Nauka Opieka Szkoła Praca Samodzielność Zakład pracy
5
Oczekiwane efekty takiej współpracy Dopasowanie profili kształcenia do potrzeb rynku pracy Uwzględnienie w programach kształcenia oczekiwań pracodawców Opracowanie modelowego rozwiązania: szkoła kształci ogólnozawodowo zakład pracy włącza się w organizację praktyk, stwarza także możliwości organizowania zajęć specjalistycznych z wykorzystaniem współczesnych technologii w ścisłej współpracy organizowanie dla osób dorosłych kursów na określone stanowisko pracy
6
Zainicjowaliśmy taką współpracę CKPiDN, Wektor Consulting oraz Victoria Training (Warszawa) przygotowały projekt Nowa jakość w zarządzaniu firmą w ramach SPORZL, działanie 2.3. Rozwój kadr nowoczesnej gospodarki, którego jednym z celów jest organizacja kursów dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach z uwzględnieniem konieczności ciągłego podnoszenia kwalifikacji pracowniczych Warto opracować także projekt badawczy nt. wzmocnienia więzi pomiędzy instytucjami szko- leniowymi edukacyjnymi a podmiotami rynku pracy
7
Cele projektu Chcę się uczyć i pracować Poprzez organizację (płatnych dla ucznia oraz opiekunów w zakładzie pracy) czterotygodniowych praktyk wakacyjnych, opracowanie modelowej współpracy pomiędzy edukacją a rynkiem pracy zakłady pracy są wybierane w drodze przetargu (opiekunowie praktyk posiadają przygotowanie pedagogiczne) uczniowie z mieleckich szkół ponadgimnazjalnych są kwalifikowani przez agencję zatrudnienia (motywacja i predyspozycje) każdy dzień praktyki jest precyzyjne zaplanowany – uczeń poznaje organizację zakładu pracy, wykonuje pracę, opisuje jej przebieg w dzienniku praktyk na zakończenie uczeń otrzymuje list referencyjny i zaświadczenie o odbytej praktyce
8
Dalsze szczegóły projektu Czas trwania projektu: 2005-2007 Praktyki w firmach branży mechanicznej, budowlanej, elektrycznej, gastronomicznej, bankowej i rolniczej W takim samym stopniu oferta praktyk powinna trafić do uczniów z miasta oraz gmin powiatu mieleckiego Projekt będzie upowszechniony na terenie województwa podkarpackiego wśród firm z Doliny Lotniczej
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.