Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMieczysław Woś Został zmieniony 11 lat temu
1
Kierunki rozwoju marketingu w usługach transportowych
2
Wraz ze zmianami zachodzącymi w otoczeniu, zmieniają się wymagania konsumentów i ich wrażliwość na bodźce marketingowe. Następstwem tych przemian i wzrostu świadomości nabywczej konsumentów są zmiany w wykorzystaniu instrumentów marketingu-mix
3
Produkt konkurowanie cechami produktu konkurowanie ceną i cechami produktu konkurowanie jakością, usługami dodatkowymi plasowanie usług redefiniowanie kategorii usługi transportowej
4
Cena kosztowa formuła kształtowania cen konkurenci jako punkt odniesienia wartości dostrzegane przez nabywcę indywidualna opcja cenowa złożonej usługi
5
Dystrybucja spedytorzy jako pośrednicy spedytor jako centra powstawania kosztów spedytorzy jako klienci spedytorzy jako partnerzy zharmonizowany łańcuch wartości
6
Promocja intensywna i agresywna reklama, w zakresie usług – akwizycja intensywna promocja sprzedaży ukierunkowany i zintegrowany system komunikowania wspieranie dodatkowych korzyści
7
Personel stawianie na sprzedaną ilość przedstawiciel firmy integracja z firmą – sprzedaż, misja firmy doradca, akwizytor, dbałość o wizerunek doradca, partner, ranga autorytetu i wiarygodności
8
Proces świadczenia usługi
parametry techniczne, wysokie koszty, brak ingerencji klienta w proces nieznaczny udział klienta w tworzeniu usług interakcje z klientem, udział klienta w procesie świadczenia usługi partnerstwo, prosument, sprawność i profesjonalizm
9
Świadectwo materialne
zaspokojenie potrzeb bieżących, bez wyróżnień logo, nieznaczne wyróżnienie wizerunek, marka, styl wizerunek, prestiż, pozycjonowanie
10
Na podstawie analizy trendów charakteryzujących przyczyny i kategorie zmian w zachowaniach konsumentów, do kierunków rozwoju działań marketingowych należy zaliczyć: rozwój marketingu partnerskiego, rozwój marketingu interakcyjnego, a w tym szczególnie doskonalenie obsługi klientów, pogłębianie i wykorzystywanie wiedzy, którą dysponuje personel firmy, dostęp do pełnej i rzetelnej informacji, rozwój marketingu społecznego w celu pozyskania akceptacji społecznej otoczenia, doskonalenie i rozwój komunikacji interaktywnej w procesach negocjacji i dialogu z podmiotami otoczenia.
11
Marketing partnerski w przedsiębiorstwach transportowych to:
tworzenie nowej wartości dla klienta, udział indywidualnego klienta w określaniu i tworzeniu głównych korzyści (efektem jest usługa tworzona głównie z klientem), projektowanie i dostosowanie procesów, technologii, działań promocyjnych i ludzi tak, aby tworzyły one wartość oczekiwaną przez klienta, budowanie trwałej więzi między nabywca a sprzedawcą opartej na partnerstwie i zaufaniu, analiza aktywności nabywczej klientów oraz ich lojalności, rozszerzanie działań marketingowych na relacje z otoczeniem, czego efektem jest dążenie do budowy „łańcucha partnerstwa”.
12
Podstawowe czynniki wpływające na bliskość firmy z klientem:
1) jakość produktu – usługi, 2) jakość procesów zorientowanych na klienta, 3) elastyczność w relacjach z klientami, 4) jakość porad udzielanych przez sprzedawców, 5) otwartość podczas informowania klienta, 6) przyjmowanie i respektowanie uwag od klientów, 7) kontakty z pozostałym personelem spoza sprzedawców.
13
Efektem marketingu społecznego są przeobrażenia na rynku usług transportowych w zakresie np. doboru gałęzi transportu, konkretnego środka transportu (z katalizatorem spalin) lub z możliwością załadunku produktów w konkretnych opakowaniach, nowoczesność środków transportu itp. Pogarszający się stan środowiska naturalnego to jeden z najważniejszych problemów społeczeństw początku XXI wieku. Potrzeba troski społecznej o środowisko naturalne zmusza przedsiębiorczych producentów do uruchomienia wielu możliwości innowacyjnych.
14
Nowym kierunkiem na rynku usług transportowych może stać się marketing zorientowany czasowo i na współpracę z klientami. Oznacza on zdynamizowanie działań marketingowych w firmie , przejście do konstruktywnego dialogu z klientami, prowadzonego na bieżąco (w odpowiednim czasie), uwzględniającego zdobycze nowoczesnej technologii
15
Znacząca przewaga konkurencyjna może leżeć w zdolności do szybszego uczenia się i dokonywania szybszych zmian. Istotnym więc elementem staje się konkurowanie o przywództwo intelektualne, o optymalne łączenie kluczowych cech konkurencyjności oraz o udział w rynku. Na rynku usług transportowych istotne staje się konkurowanie o potencjał ludzki zaangażowany w proces rozwoju firmy. W wiedzy personelu upatrują źródeł sukcesu rynkowego w przyszłości.
16
Ciągłe doskonalenie produktów prowadzi do ich porównywalności, zacierania się różnic pomiędzy najlepszymi i tymi doskonalącymi się. Konieczny jest nowoczesny marketing polegający na zdobywaniu coraz dokładniejszej wiedzy o tym, czego klient oczekuje. Atutem w tej walce będzie precyzja informacji. Narzędziami wiodącymi w pozyskiwaniu i przetwarzaniu informacji stały się: Internet, urządzenia do odczytywania danych, automatyzacja procesów świadczenia usług itp. Dla przedsiębiorstw podejmujących działania, liczą się w zasadzie dwa atrybuty informacji: dostępność i pewność.
17
Stała obserwacja rynku, koncentrująca się na zrozumieniu potrzeb i motywacji klientów, firm transportowych, przewidywaniu działań konkurencji, możliwości udziału klientów w procesie rozwoju usług oraz analiza udziału w rynku są warunkiem uzyskania względnie trwałej przewagi konkurencyjnej
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.