Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałZygfryd Brudnicki Został zmieniony 11 lat temu
1
gdzie: P-cena jednostkowa sprzedaży K-koszt całkowity produkcji
Formuły ustalania cen A. Formuła „ Koszt plus narzut od kapitału przedsiębiorstwa” gdzie: P-cena jednostkowa sprzedaży K-koszt całkowity produkcji M-kapitał przedsiębiorstwa x-rozmiary produkcji w okresie t r-stopa zwrotu kapitału
2
B. Koszt plus narzut zysku
gdzie: P-cena jednostkowa produktu(w zł) z-narzut zysku jednostkowego(w %) K(x)-całkowity koszt własny produktu(usługi) x-rozmiary produkcji danego wyrobu(usługi)
3
Ceny a punkt równowagi S - wartość sprzedaży,
S = P x c S - wartość sprzedaży, P - ilość sprzedanych wyrobów, c - jednostkowa cena sprzedaży wyrobu. Ceny jednostkowe oferowanego wyrobu powinny być cenami akceptowanymi przez rynek oraz pozwalającymi uzyskać firmie zrównanie utargu (sprzedaży) z poniesionymi kosztami. Koszty całkowite można obliczyć według wzoru: Kc = Ks + P x kjz KC - całkowite koszty produkcji, KS - koszty stałe, kZ - jednostkowe koszty zmienne P x c = Ks +P x kjz
4
Próg rentowności ilościowy...
5
Próg rentowności wartościowy..
6
Stopień wykorzystania zdolności produkcyjnej
7
Zm = Pm x c – ( Ks + Pm x kjz ) Gdzie: Pm-produkcja max
Zysk brutto..... Zm = Pm x c – ( Ks + Pm x kjz ) Gdzie: Pm-produkcja max
8
Rys. 9.3. Graficzne wyznaczanie progu rentowności.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.