Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBogusław Wrzos Został zmieniony 11 lat temu
1
TUTORING – CZY METODY TUTORINGU OKSFORDZKIEGO MOGĄ BYĆ ZASTOSOWANE W POLSKIEJ SZKOLE?
Marcin Szala wicedyrektor Szkół ETE im. Alberta Schweitzera SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole?
2
Czym jest tutoring? Spotkanie Uczeń-Mistrz Praktyka oksfordzka
- cotygodniowe spotkania z danego przedmiotu spotkania tygodniowo - na każde spotkanie przygotowany esej/zestaw zadań Cel tutoringu oksfordzkiego - efektywna nauka, zdolność samodzielnego zdobywania wiedzy - poczucie pewności siebie, umiejętność argumentacji SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole?
3
Unikalne cechy tutoringu w Oksfordzie
wybrani, najlepsi studenci długa tradycja przeszkolona kadra poziom uniwersytecki SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole?
4
Rodzaje tutoringu Tutoring naukowy Tutoring artystyczny
Tutoring rozwojowy SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole?
5
Potrzeby polskiej szkoły
Raport o Kapitale Intelektualnym Polski (2008) Zajmujemy wśród 16 krajów europejskich, które objęte są porównaniem: 13. miejsce dla pokolenia dzieci i młodzieży; 13. miejsce dla pokolenia studentów; 14. miejsce dla pokolenia dorosłych; 16. miejsce dla pokolenia seniorów. SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole?
6
Potrzeby polskiej szkoły
Raport o Kapitale Intelektualnym Polski (2008) małe zróżnicowanie oferty edukacyjnej w ramach systemu, szkoły i klasy ograniczone możliwości dopasowania sposobu i programu uczenia do potrzeb i talentów ucznia jeden model szkoły, jeden program dla wszystkich powoduje, że szkoła nie jest dobra dla nikogo SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole?
7
Problem przeciętnego ucznia
Najlepsi Uczniowie – praca z uczniem utalentowanym Uczniowie sprawiający trudności – zajęcia wyrównawcze Uczeń przeciętny SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole?
8
Tutoring rozwojowy określenie indywidualnego planu rozwojowego
wzmocnienie pozytywnych cech przełożenie nacisku z rozwiązywania problemów na osiągnięcie celów możliwość wykorzystania narzędzi tutoringu w pracy z uczniem zdolnym, czy problemowym SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole?
9
Polskie doświadczenie
Kolegium Tutorów – Program we wrocławskich gimnazjach Szkoły ETE w Gliwicach i Zespoł Szkół Katolickich w Zabrzu SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole?
10
Wnioski dla polskiej szkoły
Cel edukacji: - wiedza, umiejętności, charakter Narzędzia tutoringu mają szerokie możliwe zastosowanie - eseje, dyskusja, plan rozwoju, pozytywne wzmocnienie Cel szkoły: - aby każdy uczeń w jak największym stopniu zrealizował swój potencjał Aby to osiągnąć musimy stworzyć przestrzeń, która to umożliwi! SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERA GFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.