Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLudwika Pabian Został zmieniony 10 lat temu
1
Stowarzyszenie Lambda Warszawa Bezpieczniejsze Związki
Agnieszka Górska Marcin Capiga
2
Misja Stowarzyszenia Lambda Warszawa
Budowanie pozytywnej tożsamości lesbijek, gejów, biseksualistów i transseksualistów oraz kształtowanie wobec nich akceptacji społecznej
3
Cele Stowarzyszenia Lambda Warszawa
Szerzenie tolerancji społecznej wobec zjawiska homoseksualizmu. Kształtowanie pozytywnej świadomości kobiet i mężczyzn homoseksualnych. Propagowanie zasad postępowania zapobiegającego zakażeniu HIV i innym infekcjom przenoszonym drogą płciową. Przeciwdziałanie dyskryminacji, w szczególności dyskryminacji ze względu na orientację seksualną.
4
Bezpieczniejsze Związki
działa od 2000 roku program profilaktyki HIV/AIDS i STI wśród MSM obecnie 8 pracowników i wolontariuszy
5
Grupa odbiorców mężczyźni homoseksualni mężczyźni biseksualni
mężczyźni heteroseksualni podejmujący zachowania homoseksualne mężczyźni świadczący usługi seksualne dla mężczyzn
6
Harm reduction zmiana stylu życia seksualnego nie zawsze jest najważniejszym i najbardziej odpowiednim sposobem pomocy klientowi; klient jest w stanie kierować swoim zachowaniem i wpływać na jego zmianę pomoc klientowi w jego obecnej sytuacji niektóre zachowania seksualne są bezpieczniejsze niż inne efektywne działanie w oparciu o środowisko i warunki, w jakich znajduje się klient włączanie klientów w tworzenie strategii i sposobów pomocy
7
Cele zapobieganie nowym zakażeniom HIV i STI wśród MSM
zwiększanie wiedzy o ryzyku zakażenia HIV i STI zmiana zachowań seksualnych na bardziej bezpieczne
8
Metody działania outreach drop-in center streetworking partyworking
internet drop-in center
9
Streetwork nieformalne miejsca spotkań parki ulice
dworce i ich okolice toalety publiczne
10
Streetwork klienci mężczyźni prostytuujący się
klienci mężczyzn prostytuujących się mężczyźni poszukujący anonimowego seksu
11
Streetwork oferta dostarczanie materiałów
udzielanie informacji na temat: bezpieczniejszych zachowań seksualnych negocjacji bezpieczniejszych zachowań seksualnych z partnerem lub klientem punktów anonimowego testowania innych form pomocy oferty organizacji doraźne wsparcie i poradnictwo
12
Streetwork wyzwania praca w miejscach publicznych obawy klienta
przed identyfikacją przed służbami porządkowymi przed utratą klientów problemy towarzyszące: bezdomność uzależnienia konflikt z prawem
13
Partywork miejsca: kluby sauny agencje towarzyskie inne
14
Partywork klienci osoby korzystające z życia środowiska
wyższy status socjoekonomiczny osoby pod wpływem alkoholu i narkotyków mężczyźni prostytuujący się
15
Partywork oferta dostarczanie materiałów
udzielanie informacji na temat: bezpieczniejszych zachowań seksualnych negocjacji bezpieczniejszych zachowań seksualnych z partnerem lub klientem punktów anonimowego testowania innych form pomocy ofert organizacji doraźne wsparcie i poradnictwo warsztaty bezpieczniejszego seksu szkolenia dla barmanów
16
Partywork wyzwania praca w miejscu zabawy tłum i hałas
alkohol i narkotyki miejsca tylko dla mężczyzn sauny i darkroomy brak porozumienia z klubem
17
Internet miejsce pracy ? czaty fora serwisy randkowe
ogłoszenia internetowe komunikatory
18
Internet klienci grupa niezwykle zróżnicowana
wciąż powiększająca się grupa osób świadczących usługi seksualne często osoby niepełnoletnie
19
Internet oferta udzielanie informacji na temat:
bezpieczniejszych zachowań seksualnych negocjacji bezpieczniejszych zachowań seksualnych z partnerem lub klientem punktów anonimowego testowania innych form pomocy oferty organizacji doraźne wsparcie i poradnictwo?
20
Internet wyzwania brak kontaktu bezpośredniego
brak komunikacji pozawerbalnej duże ryzyko manipulacji problemy techniczne nowy obszar działania
21
Drop-in center miejsce Stowarzyszenie Lambda Warszawa ul. Hoża 50/40
czwarte piętro, drzwi po lewej od schodów
22
Drop-in center klienci
„stała” grupa klientów korzystających również z ofert innych organizacji klienci, z którymi nawiązano kontakt w wyniku outreach osoby szukające alternatywnych sposobów spędzania czasu raczej niższy status socjoekonomiczny
23
Drop-in center oferta rozdawnictwo materiałów edukacyjnych, profilaktycznych oraz podstawowej pomocy materialnej stworzenie alternatywnego, bezpiecznego miejsca spotkań (możliwość skorzystania z kuchni, pralki) wspieranie pozytywnej tożsamości kilienta, wspieranie w roli edukacja poradnictwo interwencja kryzysowa skierowanie do „przyjaznych” specjalistów
24
Drop-in center wyzwania praca z grupą częsty, długotrwały kontakt
zacieranie się granic zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom spotkań
25
Liczby (luty-czerwiec 2007)
Streetwork + partywork 1120 klientów 56 dyżurów, 336 godzin pracy 2379 rozdanych prezerwatyw, pozostawionych w miejscach pracy 997 rozdanych lubrykantów, 1110 pozostawionych w miejscach pracy
26
Liczby (luty-czerwiec 2007)
Internet 57 dyżurów, 171 godzin pracy 527 kontaktów 1227 rozesłanych informacji
27
Liczby (luty-czerwiec 2007)
Drop-in center łącznie 172 uczestników (w tym ok. 30 objętych stałą opieką) 18 dyżurów, 54 godziny pracy 915 rozdanych prezerwatyw 170 rozdanych lubrykantów 168 rozdanych zup
28
Plany na przyszłość pozyskanie nowych źródeł finansowania
rozszerzenie działalności na większą liczbę miejsc rozwój poradnictwa przez Internet wymiana doświadczeń z innymi organizacjami w Polsce i za granicą doskonalenie i standaryzacja form pracy inwestowanie w rozwój i edukację pracowników
29
Dziękuję za uwagę!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.