Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLudwika Kłodziński Został zmieniony 11 lat temu
1
ComStrat Gra kierownicza Mgr Tomasz Pisarek
2
Przebieg gry 1. Analiza 3. Analiza 4. Sprężenie zwrotne
2. Podejmowanie decyzji CZAS Początek
3
Determinanty sukcesu Decyzje Zespołu Decyzje konkurencji Rynek
Ekonomia Środowisko
4
Produkt Robot humoidalny o nastepujących funkcjach: -elegancka
-sportowa -edukacyjna -praktyczna
5
Typy konsumentów 1/3 Typ 1 - Konserwatysta
Jest to konsument, który wykazuje tendencję do zakupu towarów podstawowych i który zwraca uwagę raczej na produkty o korzystnym stosunku ceny do jakości niż na nowinki techniczne.
6
Typy konsumentów 2/3 Typ 2 - Naśladowca
To konsument, który jest zainteresowany nowościami technicznymi na rynku, ale nie ryzykuje zakupu, czekając na wybór innowatora. Korzystny stosunek ceny do jakości i usprawnienia techniczne okazują się być dla niego równie ważne.
7
Typy konsumentów 3/3 Typ 3 - Innowator
To konsument dysponujący większymi funduszami, zainteresowany i posiadający wiedzę o nowinkach technicznych. Wykazuje on tendencję do większej niezależności i podejmowania ryzyka przy zakupie towarów, dlatego też jest bardziej podatny na nowości. Taki konsument jest także w pewien sposób obligowany statusem zawodowym
8
Nie ma konsumenta o nazwie półwariat
Typy konsumentów Nie ma konsumenta o nazwie półwariat Półwariat płaci dużo za słaby sprzęt
9
Podział rynku Konserwatyści” stanowią ok. 34 % rynku,
„Naśladowcy” ok. 42 % rynku, „Innowatorzy” ok. 24 % rynku, segmenty znajdują się na różnych etapach rozwoju, można z dużym prawdopodobieństwem zakładać, że będą obserwowane znaczne zmiany w stopie ich wzrostu. Będzie to spowodowane zarówno ich wewnętrznym potencjałem jak i określoną odpowiedzią na inicjatywy marketingowe przedsiębiorstw
10
RAPORT NA TEMAT PREFERENCJI KONSUMENCKICH
Ankieta została przeprowadzona wśród 3500 osób w rejonie ankietera, z których: 1 % Posiadało już co najmniej jednego robota; 2 % Rozważało możliwość jego zakupu w ciągu następnych 12 miesięcy; 18 % Rozważało możliwość jego zakupu w ciągu następnych 5 lat; 76 % Nie miało zamiaru dokonywać zakupu w najbliższym czasie i/lub nie rozważało go; 3 % Nie wiedziało / nie słyszało o robotach / nie rozumiało pytania.
11
Analiza wiekowa
12
Analiza socjo-ekonomiczna
13
Korzyści z posiadania robotów
35 % Dodatkowy wolny czas; 20% Rozrywka / sport; 15% Towarzystwo; 10% Okazja do samodoskonalenia; 5% Inne korzyści; 15% Nie wiem.
14
Zakres wykorzystania robota
90 % Używało robotów do uciążliwych prac domowych (pranie bielizny, prasowanie, zmywanie naczyń, sprzątanie, gotowanie, usługiwanie, proste naprawy, itd.); 85 % Używało robotów do uciążliwych prac poza domem (prace ogrodowe, mycie samochodu, proste naprawy, itd.); 60 % Wykorzystywało roboty do gier w domu (szachy, warcaby, tenis stołowy, bilard, scrable, monopol, itd.); 50 % Wykorzystywało roboty do gier na świeżym powietrzu (tenis, golf, krykiet, piłka nożna, hokej, itd.); 40 % Wykorzystywało roboty do celów edukacyjnych, muzycznych lub konwersacyjnych; 35 % Używało robotów do pilnowania dzieci i domu; 30 % Wykorzystywało roboty jako służących (podających jedzenie i napoje, otwierających drzwi, itd.); 25 % Używało robotów do innych celów.
15
Zastosowanie robota
16
Segmentacja rynku
17
Wybór materiałów
18
Pożądane cechy robotów 1/2
95 % Brak konieczności ładowania baterii (tak jak jest teraz); 95 % Niezawodność; 95 % Sztuczna inteligencja (a więc uniknięcie programowania); 90 % Brak konieczności konserwacji (bez konieczności obsługi technicznej); 90 % Łatwiejsze metody programowania; 85 % Programowanie głosem (robot reaguje tylko na zaprogramowane głosy); 80 % Zdolność mówienia, w sposób naturalny jak człowiek;
19
Pożądane cechy robotów 2/2
75 % Wzrokowe rozpoznawanie i reagowanie na właściciela, jego rodzinę i przyjaciół; 75 % Ciepła, przyjacielska „osobowość”; 70 % Szerszy zakres umiejętności i udogodnień; 65 % Pewność, że robot nie jest niebezpieczny; 60 % Wygląd bardziej przypominający istotę ludzką; 50 % Bardziej atrakcyjny; 40 % Większa moc i/lub szybkość ruchów; 35 % Cichsze i łagodniejsze ruchy; 30 % Wygląd bardziej futurystyczny;
20
Projekty badawcze 1/2
21
Projekty badawcze 2/2
22
PODATNOŚĆ NA ZMIANY CEN
23
PRZYSZŁY POPYT NA ZESPÓŁ
Szt. Rok Rok Rok Rok Rok Rok Rok Rok Rok Rok Rok
24
Decyzje zespołu
25
Wyniki działalności
26
Wyniki działalności
27
Wyniki działalności
28
Wyniki działalności
29
Wyniki działalności
30
Wyniki działalności
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.