Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKlimek Witek Został zmieniony 11 lat temu
1
Zwiększenie dostępu do edukacji przedszkolnej dzieci z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego KONFERENCJA PRASOWA PODSUMOWANIE REALIZACJI PROEJKTU Polkowice, 29 grudnia 2010 r.
2
Tytuł projektu: Zwiększenie dostępu do edukacji przedszkolnej dzieci z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionie Działanie: 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie: 9.1.1 Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej Lider projektu: Związek Gmin Zagłębia Miedziowego Związek Gmin Zagłębia Miedziowego Gminy Partnerskie: Chocianów, Gaworzyce, Grębocice, Jerzmanowa, Pęcław, Polkowice, Przemków, Radwanice Okres realizacji projektu 20 lipca 2009 r. – 31 grudnia 2010 r. Koszt całkowity projektu: Kwota dofinansowania: 1.667.869,15 zł 1.417.688,78 zł
3
Utworzono19 punktów przedszkolnych na terenach wiejskich w których bawiło i uczyło się 378 dzieci w wieku 3 - 5 lat (w tym dwoje niepełnosprawnych)
4
PRZEMKÓW - Wysoka, Piotrowice RADWANICE - Radwanice, Buczyna, Sieroszowice, Strogoborzyce JERZMANOWA - Jerzmanowa, Jaczów POLKOWICE - Trzebcz, Tarnówek, Jędrzychów, Kaźmierzów, Sucha Górna GRĘBOCICE - Obiszów, Stara Rzeka CHOCIANÓW - Szklary Dolne, Parchów GAWORZYCE - Gaworzyce PĘCŁAW - Pęcław
5
Punkty przedszkolne stanowiły tzw. inną / alternatywną formę wychowania przedszkolnego Punkty działały w dni powszednie przez 3 do 4 godzin w okresie od 28.09.2009 r. do 23.12.2010 r. z wyłączeniem ferii zimowych i wakacji Punkty działały w dni powszednie przez 3 do 4 godzin w okresie od 28.09.2009 r. do 23.12.2010 r. z wyłączeniem ferii zimowych i wakacji Zajęcia były prowadzone przez wykwalifikowanych nauczycieli-wychowawców Zajęcia były prowadzone przez wykwalifikowanych nauczycieli-wychowawców W punktach realizowano podstawę programową W punktach realizowano podstawę programową Każde dziecko otrzymywało drugie śniadanie i napoje Każde dziecko otrzymywało drugie śniadanie i napoje W całym okresie projektu we wszystkich punktach zapewniono wsparcie logopedy W całym okresie projektu we wszystkich punktach zapewniono wsparcie logopedy Przez rok czasu w 14 punktach zorganizowano dodatkowo zajęcia z języka angielskiego Przez rok czasu w 14 punktach zorganizowano dodatkowo zajęcia z języka angielskiego
6
Punkty wyposażono w kolorowe meble: Regały Regały Krzesełka i stoliki Krzesełka i stoliki Wykładziny Wykładziny Biurko i krzesło dla nauczyciela Biurko i krzesło dla nauczyciela Wieszaki szatniowe Wieszaki szatniowe Kąciki tematyczne Kąciki tematyczne Wszystkie mebelki posiadały wymagane atesty i certyfikaty
7
Zakupiono zabawki i gry planszowe, pomoce dydaktyczne oraz materiały plastyczne i piśmiennicze
8
Dzieci miały czas na ZABAWĘ oraz …
9
… NAUKĘ (w tym przypadku z ćwiczenia z logopedą)
10
Przy współudziale rodziców organizowano okolicznościowe występy i zabawy, jak np.: JASEŁKA, …
11
… Dzień babci i dziadka oraz inne
12
Cel główny projektu: wyrównywanie szans oraz niwelowanie dysproporcji edukacyjnych wśród dzieci w wieku 3-5 lat, jak również zapewnienie im dobrego startu w edukację
13
LP.Wskaźnik Uzyskany wynik (%) 1. zapewnienie 315 dzieciom w wieku 3 – 5 lat lepszego startu w edukację przedszkolną 120 2. wzmocnienie potencjału intelektualnego dzieci uczestniczących w projekcie 85 3. zmniejszenie poczucia nierówności intelektualnej w stosunku do dzieci, które uczęszczają do przedszkola 87 4. zniwelowanie różnic w zakresie podstawowych umiejętności wśród dzieci, które nie funkcjonują prawidłowo w systemie oświaty 87 5. wzrost świadomości rodziców, zwłaszcza z rodzin patologicznych i dysfunkcyjnych w zakresie wagi edukacji ich dzieci 91 Określone w projekcie wskaźniki monitorowano przy pomocy badań ewaluacyjnych kierowanych do kadry pedagogicznej i rodziców dzieci
14
LP.Wskaźnik Uzyskany wynik (%) 6. zwiększenie wiedzy dzieci i rodziców na temat prawidłowego funkcjonowania w rodzinie i społeczeństwie 96 7.wzrost atrakcyjności przedszkolnego nauczania na rynku pracy136 8. wzrost samooceny dzieci w związku z nabytymi umiejętnościami i doświadczeniami 92 9. wzbogacenie słownictwa dziecka i jego wiedzy ogólnej o otaczającym świecie 86 10. lepszy rozwój sfery emocjonalno – społecznej dziecka poprzez zajęcia w grupie 95 Określone w projekcie wskaźniki monitorowano przy pomocy badań ewaluacyjnych kierowanych do kadry pedagogicznej i rodziców dzieci
15
GMINA CHOCIANÓW SZKLARY DOLNE i PARCHÓW
16
GMINA GAWORZYCE GAWORZYCE
17
GMINA GRĘBOCICE OBISZÓW i STARA RZEKA
18
GMINA JERZMANOWA JERZMANOWA i JACZÓW
19
GMINA PĘCŁAW PĘCŁAW
20
GMINA POLKOWICE JĘDRZYCHÓW, KAŹMIERZÓW, SUCHA GÓRNA, TARNÓWEK i TRZEBCZ
21
GMINA PRZEMKÓW PIOTROWICE i WYSOKA
22
GMINA RADWANICE RADWANICE, BUCZYNA, SIEROSZOWICE i STROGOBORZYCE
23
www.projekty.polkowice.eu/zgzmprzedszkola
24
Związek Gmin Zagłębia Miedziowego ul. Mała 1 59-100 Polkowice tel. (076) 840-14-90 faks. (076) 840-14-99 biuro@zgzm.pl Koordynator Projektu Koordynator Projektu Paweł Rudkowski - 507-960-126 biuroprojektu911@zgzm.polkowice.pl biuroprojektu911@zgzm.polkowice.pl
25
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.