Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJulitta Piechociński Został zmieniony 11 lat temu
1
Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011
Składowa Lekcja Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011
2
Jedną z możliwości oferowanych przez platformę Moodle jest Lekcja
Jedną z możliwości oferowanych przez platformę Moodle jest Lekcja. Zostanie tutaj zaprezentowana na przykładzie doświadczeń Centrum Kształcenia Ustawicznego (CKU) in Siedlce
3
CKU w Siedlcach jest placówką kształcenia dorosłych, tj
CKU w Siedlcach jest placówką kształcenia dorosłych, tj. osób w wieku ponad 18 lat. Jest to zespół, w skład którego wchodzą następujące rodzaje szkół: liceum ogólnokształcące, uzupełniające liceum ogólnokształcące, technikum, technikum uzupełniające, szkoły policealne. CKU oferuje kształcenie w takich zawodach, jak zawodach technik administracji, technik handlowiec, technik obsługi turystycznej, technik spedytor, technik informatyk, technik archiwista.
4
Część zajęć w szkole policealnej prowadzonych jest na platformie Moodle, co sprawia, że kształcenie dla osób zamieszkałych daleko od siedziby szkoły, pracujących w kraju lub za granicą jest bardziej dostępne.
5
Zanim Moodle zostało wprowadzone do CKU jako narzędzie w procesie nauczania, nauczyciele wzięli udział w kursie E-learning sposobem na problemy kształcenia ustawicznego.
6
Składowa lekcja umożliwia przedstawienie danego tematu w sposób zbliżony do lekcji prowadzonej w sposób tradycyjny. Umożliwia ona łączenie wiedzy teoretycznej z ćwiczeniami praktycznymi; pozwala też na bieżącą samokontrolę stopnia opanowania materiału.
7
Na kolejnych slajdach zostanie zaprezentowany przykład lekcji realizowanej w ramach przedmiotu Marketing usług turystycznych dla szkoły policealnej w zawodzie technik obsługi turystycznej. Zacznijmy od utworzenia składowej na Moodle.
8
lekcji z listy rozwijanej
Celem dodania lekcji z listy rozwijanej Dodaj składową wybieramy Lekcja
9
W kreatorze należy wpisać temat lekcji oraz ustalić jej parametry
10
Parametry lekcji Jeżeli celem lekcji jest podanie nowego materiału należy ją ustawić jako lekcję ćwiczeniową, pozwolić uczniom na jej powtarzanie i zmienianie odpowiedzi na pytania. Lekcję można chronić hasłem oraz udostępnić ją w określonym terminie.
11
Zapisz zmiany i wyświetl
Po ustaleniu parametrów lekcji naciskamy przycisk Zapisz zmiany i wyświetl
12
Wstawianie treści Po naciśnięciu przycisku Save and display w edytorze wstawiania lekcji otworzy się okno zawierające temat lekcji i między innymi pytanie Co chcesz zrobić najpierw? Lekcja składa się z tzw. stron, które są dostępne po wybraniu opcji Wstaw Tabelę Rozgałęzień (patrz następny slajd).
13
Wstaw Tabelę Rozgałęzień
Wybieramy opcję Wstaw Tabelę Rozgałęzień
14
W kolejnym oknie podajemy tytuł strony oraz wpisujemy jej treść
15
Po wpisaniu treści tworzymy przyciski nawigacji umożliwiające przejście do następnej strony, strony poprzedniej lub też zakończenie lekcji Tutaj wpisujemy treść przycisku Tutaj wybieramy rodzaj przycisku
16
Po utworzeniu przycisków wstawiamy utworzoną stronę wybierając opcję
Wstaw Tabelę Rozgałęzień
17
z treścią tj. Tabelę wątków
Możemy wstawić kolejną stronę z treścią tj. Tabelę wątków
18
Treść tej strony zilustrujemy zdjęciem
Treść tej strony zilustrujemy zdjęciem. W celu jego wstawienia wybieramy ten przycisk
19
Pojawia się okienko dialogowe, które poprzez przycisk Przeglądaj umożliwia wskazanie zdjęcia do przesłania na Moodle
20
Po wskazaniu zdjęcia, które chcemy zamieścić na stronie wpisujemy alternatywny tekst
21
Strona ze wstawionym zdjęciem
22
Teraz możemy wstawić stronę z pytaniem, które będzie sprawdzało stopień opanowania materiału
23
W tym oknie wybieramy rodzaj pytania
W przypadku pytania wielokrotnego wyboru z kilkoma odpowiedziami prawidłowymi musimy zaznaczyć tą opcję
24
Następnie wpisujemy nazwę pytania
oraz jego treść
25
wpisujemy odpowiedzi do wyboru
komentarz tutaj decydujemy, na którą ze stron chcemy skierować ucznia po udzieleniu odpowiedzi
26
Wykorzystując Tabelę Rozgałęzień możemy uczniom zadawać zadania do wykonania, jak w widocznym poniżej przykładzie (uzupełnienie formularza)
27
przesłanie pracy domowej do oceny wybieramy
Umożliwiając uczniom przesłanie pracy domowej do oceny wybieramy Zadanie – Prześlij plik z listy rozwijanej Dodaj składową
28
Składową lekcja na każdym etapie można edytować
Składową lekcja na każdym etapie można edytować. Można ją również testować zmieniając rolę z nauczyciela na studenta. Prezentacja przedstawia tylko podstawowe jej możliwości.Można więc za jej pomocą podawać nowe treści, wstawiać zdjęcia, sprawdzać wiedzę, zadawać prace domowe do wykonania. Osoby zainteresowane wykorzystaniem tej składowej zachęcam do poznawania jej tajników.
29
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.