Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKrzyś Góralski Został zmieniony 11 lat temu
1
Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza, marketing i reklama. GWP Gdańsk 2002 Antonides G. Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki. PWE, Warszawa 2003
2
Warunkowanie klasyczne
Scena z życia kochającej się rodziny /bodziec bezwarunkowy/ Zastępcza przyjemność /reakcja bezwarunkowa/ Czekolada firmy X Bodziec warunkowy Przyjemność Reakcja warunkowa
3
Proces decyzyjny – podejście klasyczne
4
Schemat sytuacji wyboru konsumenta
potrzeby zasoby skłonności dobra dostępne możliwości preferencje WYBÓR
5
Orientacja przeżyć i doświadczeń Orientacja behawioralna
Orientacja decyzyjna Orientacja przeżyć i doświadczeń Orientacja behawioralna Otoczenie konsumenta Informacja, cechy produktu, ceny, korzyści ekonomiczne Symbole, obrazy, tematyka afektywna Otoczenie fizyczne, uwarunkowania kulturowo społeczne, czynniki sytuacyjne Czynniki interweniujące Przekonania, pamięć, reakcje poznawcze, zaangażowanie, przetwarzanie informacji Afekt, reakcje emocjonalne, odczucia, wyobrażenia, fantazje brak Motywy zachowań konsumenckich Zakupy produktów z pobudek utylitarnych Zakupy impulsywne, konsumpcja symboliczna, poszukiwanie różnorodności Zakupy pod wpływem otoczenia, efekty : snoba, owczego pędu, Veblena, konsumpcja fundamentalna
6
Model Nicosii Predyspozycje konsumenta Postawy Cechy firmy
Doświadczenie Poszukiwanie produktów Motywacja Konsumpcja Zachowania nabywcze Decyzja
7
Model Howarda - Shetha Zmienne marketingowe cena jakość Percepcja
dostępność Percepcja poszukiwanie informacji uwaga zniekształcenia spostrzegania Składowe uczenia motywy postawy intencje satysfakcja ZAKUP Zmienne społeczne rodzina grupy społ. klasy społ.
8
Model Engela-Blacwella- Kollata
Bodziec Przetwarzanie informacji Umysł konsumenta Rozpoznanie potrzeby Otoczenie społeczne ekonomiczne Ocena alternatyw Zachowania pozakupowe Decyzja
9
Przekonania, normy i wartości
Model Andreasena Przekonania, normy i wartości Postawy wobec innych produktów Ograniczenia Źródła informacji i postawy wobec nich Filtrowanie informacji Przekonania Odczucia Predyspozycje Poszukiwanie i wybór Inni konsumenci podejmujący decyzje wyboru
10
Model przeniesienia afektu /affect transfer model/
Wiedza o reklamie Postawa wobec reklamy Wiedza o marce Postawa wobec marki Wybór marki
11
Model mediacji dwukanałowej / dual mediation model/
Wiedza o reklamie Postawa wobec reklamy Wiedza o marce Postawa wobec marki Wybór marki
12
Model mediacji wzajemnej /reciprocal mediation model/
Wiedza o reklamie Postawa wobec reklamy Wiedza o marce Postawa wobec marki Wybór marki
13
Model oddziaływań niezależnych / independent influences model/
Wiedza o reklamie Postawa wobec reklamy Wiedza o marce Postawa wobec marki Wybór marki
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.