Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Dr Tadeusz Lis Badania Systemowe „EnergSys”
SYSTEMOWA OCENA EKONOMICZNYCH ASPEKTÓW CRM Ciekawe wnioski dla roztropnych inwestorów Dr Tadeusz Lis Badania Systemowe „EnergSys”
2
ZADANIE Zwiększyć efektywność działania całej firmy poprzez systemowe wdrażanie rozwiązań podporządkowanych idei CRM..
3
Główna teza Warunkiem koniecznym opłacalności inwestowania w system CRM jest umiejętność jego bardzo ścisłego powiązania ze wszystkimi obszarami działania firmy
4
Pięć klas pytań jako konsekwencja wdrożenia CRM
Czy stosowane technologie są wystarczająco elastyczne? Czy nasze produkty są atrakcyjne rynkowo ? Jak duży jest margines swobody w kształtowania cen ? Czy nasze łańcuchy decyzyjne są optymalne (time to market)? Czy prawidłowo wykorzystujemy sygnały (pozytywne i negatywne) otoczenia społeczno-prawnego?
5
Czy odpowiedź jest łatwa ?
NIE - PONIEWAŻ PRZED NAMI STOI TALERZ SPAGHETTI
6
Co zatem możemy zrobić ? Znaleźć metodę wiarygodnej oceny ekonomicznych skutków wdrożenia systemu CRM Stosować ją konsekwentnie w fazie: a) planowania inwestycji w CRM b) eksploatacji systemu CRM
7
Istota Metody - modelujemy dokładnie 5 podsystemów
Społeczno- Polityczny Organizacyjny Technologiczny Rynkowy Finansowy
8
Dwa kluczowe pytania Jak od modelu jakościowego firmy sterowanej przez dane z systemu CRM przejść do modelu ilościowego ? Jak z modelu ilościowego uzyskać gwarancję spójności danych, z badaniami scenariuszowymi włącznie ?
9
PRZYKŁADOWE WYNIKI ANALIZY -
GŁÓWNE CZYNNIKI WZROSTU PRZYCHODÓW
11
ZMIANY STRUKTURY NAKŁADÓW INWESTYCYJNYCH (KOSZTÓW)
13
CAŁOŚCIOWA OCENA OPŁACALNOŚCI
15
PRZYKŁADY ANALIZY STABILNOŚCI INWESTYCJI
(UPROSZCZENIE - NAKŁADY NA CRM SĄ STAŁE)
16
Przychody 110 mln zł
17
Przychody 90 mln zł
18
Przychody 70 mln zł
19
Podsumowanie - wnioski dla praktycznych inwestorów
Opłacalność inwestycji w CRM powinna być rozpatrywane wyłącznie w kontekście całościowym firmy Jeżeli modelowe obliczenia wykryły obszary potencjalnych zagrożeń (technologia, organizacja, finanse...) - inwestujemy wyłącznie w pasywny CRM, Jeżeli odkryliśmy rezerwy gwarantujące skok jakościowy - inwestujemy dodatkowo w aktywny CRM
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.