Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dr Tadeusz Lis Badania Systemowe „EnergSys”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dr Tadeusz Lis Badania Systemowe „EnergSys”"— Zapis prezentacji:

1 Dr Tadeusz Lis Badania Systemowe „EnergSys”
SYSTEMOWA OCENA EKONOMICZNYCH ASPEKTÓW CRM Ciekawe wnioski dla roztropnych inwestorów Dr Tadeusz Lis Badania Systemowe „EnergSys”

2 ZADANIE Zwiększyć efektywność działania całej firmy poprzez systemowe wdrażanie rozwiązań podporządkowanych idei CRM..

3 Główna teza Warunkiem koniecznym opłacalności inwestowania w system CRM jest umiejętność jego bardzo ścisłego powiązania ze wszystkimi obszarami działania firmy

4 Pięć klas pytań jako konsekwencja wdrożenia CRM
Czy stosowane technologie są wystarczająco elastyczne? Czy nasze produkty są atrakcyjne rynkowo ? Jak duży jest margines swobody w kształtowania cen ? Czy nasze łańcuchy decyzyjne są optymalne (time to market)? Czy prawidłowo wykorzystujemy sygnały (pozytywne i negatywne) otoczenia społeczno-prawnego?

5 Czy odpowiedź jest łatwa ?
NIE - PONIEWAŻ PRZED NAMI STOI TALERZ SPAGHETTI

6 Co zatem możemy zrobić ? Znaleźć metodę wiarygodnej oceny ekonomicznych skutków wdrożenia systemu CRM Stosować ją konsekwentnie w fazie: a) planowania inwestycji w CRM b) eksploatacji systemu CRM

7 Istota Metody - modelujemy dokładnie 5 podsystemów
Społeczno- Polityczny Organizacyjny Technologiczny Rynkowy Finansowy

8 Dwa kluczowe pytania Jak od modelu jakościowego firmy sterowanej przez dane z systemu CRM przejść do modelu ilościowego ? Jak z modelu ilościowego uzyskać gwarancję spójności danych, z badaniami scenariuszowymi włącznie ?

9 PRZYKŁADOWE WYNIKI ANALIZY -
GŁÓWNE CZYNNIKI WZROSTU PRZYCHODÓW

10

11 ZMIANY STRUKTURY NAKŁADÓW INWESTYCYJNYCH (KOSZTÓW)

12

13 CAŁOŚCIOWA OCENA OPŁACALNOŚCI

14

15 PRZYKŁADY ANALIZY STABILNOŚCI INWESTYCJI
(UPROSZCZENIE - NAKŁADY NA CRM SĄ STAŁE)

16 Przychody 110 mln zł

17 Przychody 90 mln zł

18 Przychody 70 mln zł

19 Podsumowanie - wnioski dla praktycznych inwestorów
Opłacalność inwestycji w CRM powinna być rozpatrywane wyłącznie w kontekście całościowym firmy Jeżeli modelowe obliczenia wykryły obszary potencjalnych zagrożeń (technologia, organizacja, finanse...) - inwestujemy wyłącznie w pasywny CRM, Jeżeli odkryliśmy rezerwy gwarantujące skok jakościowy - inwestujemy dodatkowo w aktywny CRM


Pobierz ppt "Dr Tadeusz Lis Badania Systemowe „EnergSys”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google