Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
XXI Sejm Dzieci i Młodzieży
Realizatorzy projektu: Adrianna Tracz Weronika Czechowska
2
Czym jest Sejm Dzieci i Młodzieży?
Jest to projekt edukacyjny, dzięki któremu 1 czerwca r. możemy zasiąść w ławach poselskich na posiedzeniu Sejmu. Najpierw jednak czeka nas zadanie rekrutacyjne składające się z 2 etapów: badania oraz poszukiwania rozwiązań.
3
Dlaczego zgłosiłyśmy się do projektu, czyli jakie są nasze cele?
Zarażanie pozytywną energią społeczność lokalną; Zachęcanie mieszkańców do zmian i przekonanie ich, że każdy z nas może nią być; Kształtowanie lokalnego patriotyzmu; Poznawanie zmieniających się potrzeb mieszkańców; Wymienianie się doświadczeniami i poglądami ze społecznością.
4
Początki czyli zgłoszenie się do projektu Plan działania
Plan projektu: Początki czyli zgłoszenie się do projektu Plan działania Poszukiwania partnerów/sojuszników Rozpropagowanie akcji Badanie na skierniewickim Rynku Wyciągnięcie wniosków i podsumowanie akcji
5
Początki – czyli zgłoszenie się do projektu
O projekcie dowiedziałyśmy się w szkole, a szczegółowych informacji zasięgnęłyśmy ze strony internetowej XXI Sejmu Dzieci i Młodzieży.
6
Plan działania Ustaliłyśmy miejsce i czas naszego badania, a przede wszystkim jego formę. Nasz wybór padł na badanie nr 4 - ,,Pocztówka do przeszłości”. Zebrałyśmy informację o założycielu naszego miasta – Janie Sprowskim przygotowując ciekawostki i notki biograficzne, które posłużą nam w happening’u Wykonałyśmy atrapę skrzynki na listy
7
Poszukiwanie partnerów/sojuszników
Nawiązałyśmy współpracę z Izbą Historii Skierniewic. Wydrukowałyśmy tam przedwojenne i powojenne pocztówki naszego miasta. Uzyskałyśmy zgodę Urzędu Miasta na przeprowadzenie akcji na skierniewickim Rynku w sobotę 28 marca 2015r.
8
Poszukiwanie partnerów/sojuszników
Nawiązałyśmy też współpracę z działem promocji Urzędu Miasta, w którym uzyskałyśmy gadżety do naszej sobotniej akcji Wspierała nas również nasza klasa
9
Rozpropagowanie akcji
Zależało nam na powiadomieniu jak największej liczby osób. Przygotowałyśmy: Wydarzenie na Facebook’u Plakaty rozwieszone w Państwowej Szkole Muzycznej, na miejskich słupach i w szkołach gimnazjalnych
10
Nasza sobotnia akcja W sobotę – 28 marca 2015r. o godzinie rozstawiłyśmy nasze stoisko. Chciałyśmy przyciągnąć uwagę wielu osób przechodzących przez Rynek, więc przygotowałyśmy z pomocą naszej klasy transparenty oraz kupiłyśmy balony.
11
Postawiłyśmy uczestnikom badania pytania badawcze:
Nasza sobotnia akcja Postawiłyśmy uczestnikom badania pytania badawcze: Czy jest takie wydarzenie/miejsce/rzecz w centrum miasta, którą możemy się pochwalić? Czy centrum miasta, na przestrzeni naszej historii, rozwija się w kierunku młodych? Jak, patrząc na centrum naszego miasta, miałaby wyglądać jego przyszłość? Ich zadaniem było odpowiedzieć na te pytania adresując pocztówkę do Jana Sprowskiego.
12
W zamian za wypełnienie pocztówki uczestnicy otrzymywali:
Nasza sobotnia akcja W zamian za wypełnienie pocztówki uczestnicy otrzymywali: breloczek w kształcie jabłka (symbolu Skierniewic jako stolicy nauk ogrodniczych) Słodki poczęstunek – jabłko i kawałek skierlotki Ciekawostkę o naszym mieście i jego założycielu
13
Wnioski Przed przeczytaniem pytań badawczych wyjaśniłyśmy uczestnikom badania, że dotyczy ono centrum naszego miasta (przyjęłyśmy, że jest to promień ok. pół kilometra od skierniewickiego Rynku/ulice do niego przyległe). Na zadane przez nas pytania mieszkańcy reagowali podobnie, dzięki czemu mogłyśmy sformułować konkretne wnioski:
14
Wnioski Mieszkańcy są dumni przede wszystkim z ostatnio zmodernizowanego parku miejskiego oraz coraz popularniejszego Święta Kwiatów, Owoców i Warzyw Według mieszkańców brakuje zorganizowanych imprez dla dzieci i młodzieży (np. warsztatów, happening'ów) Zwracają też uwagę na niewielką liczbę koncertów dla młodych Mieszkańcy są pełni obaw o przyszłość przestrzeni dla dzieci i młodzieży Tylko 1/3 uczestników badania jest zadowolona z kierunku, w jakim rozwija się centrum Skierniewic
15
Plan działania Bardzo zmartwiły nas wnioski wyciągnięte z pocztówek, dlatego przede wszystkich chcemy skupić się na propagowaniu historii naszego miasta. Według nas, przeszłość jest bardzo ważna, ponieważ dzięki niej przynależymy do społeczności.
16
Nasz plan działań: 1. stworzenie na Skierniewickim rynku Ławki Historii, 2. zorganizowanie pieszej wycieczki po centrum naszego miasta dla najmłodszych 3. powołanie Klubu Młodego Historyka w ramach którego zorganizujemy wykłady i zajęcia 4. promowanie miejskich zabytków poprzez zorganizowanie akcji Noc Muzeów 5. wystosowanie wniosku do budżetu obywatelskiego z pomysłem dofinansowania przedsięwzięć Młodzieżowej Rady Miasta
17
Zdjęcia
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.