Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Strategie promocji
2
Celem stosowania promocji jest zmniejszenie lub wyeliminowanie dystansu pomiędzy produktem a konsumentem poprzez poinformowanie nabywców o ofercie istniejącej na rynku, miejscu i formie jej sprzedaży oraz poprzez pobudzenie jej skłonności do zakupu.
3
Instrumenty promocji różnią się od siebie pod względem promocyjnego oddziaływania na rynek.
Na tej podstawie wyróżnia się dwa typy strategii promocyjnych: push i pull.
4
Wybór strategii promocji polega na określeniu narzędzi promocji oraz sposobu, czasu i obszaru ich stosowania.
5
strategia push (pchaj)
polega na wykorzystaniu pośredników w aktywizacji sprzedaży
6
P U S H Producent Hurtownik Detalista Konsument
pchanie agresywna produktu promocja Hurtownik Detalista Konsument
7
Strategia push towarzyszy dystrybucji intensywnej i oznacza nakłanianie uczestników kanału dystrybucji (hurtowników, detalistów) do sprzedawania i promowania oferty producenta, tzw. „pchania” jej przez kanał.
8
Strategia push Używane są do tego celu: sprzedaż osobista
promocja sprzedaży.
9
Strategia push - zastosowanie
w przypadku produktów powszechnych, mało zróżnicowanych cenowo i jakościowo oraz niewyróżniających się marką.
10
Strategia pull (ssanie produktu)
Polega na tworzeniu popytu na produkt przez oddziaływanie bezpośrednio na nabywcę.
11
P U L L Producent Hurtownik Detalista Konsument
ssanie produktu ssanie agresywna produktu promocja Hurtownik Detalista Konsument
12
Strategia pull Służą temu: Reklama Sponsoring Public relations
13
Strategia pull Nabywca pod wpływem promocji poszukuje produktu w sklepach i tym samym wyzwala aktywność u pośredników handlowych, którzy zamawiają produkt u producenta.
14
Strategia pull dotyczy w szczególności produktów markowych zaspakajających potrzeby wyższego rzędu.
15
Pytania 1. Jakie funkcje spełnia promocja w działalności przedsiębiorstwa? 2. Czym różni się strategia push od strategii pull?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.