Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJudyta Tałaj Został zmieniony 9 lat temu
1
PRZEWODNIK DLA FIRMY
2
Podstawowe korzyści CRM zawiera różne wzorce współpracy między stronami, najbardziej popularną formą jest angażowanie klientów firmy w dofinansowywaniu określonych organizacji niedochodowych poprzez ich decyzje zakupowe względem produktów danej firmy uczestniczącej w kampanii.
3
Podstawowe zyski to: Przyciągnięcie i zatrzymanie klientów – pomaga on w budowaniu długotrwałych relacji z klientami. Badania owych wysiłków dowiodły poparcie jakie deklarują klienci dla firm działających na rzecz spraw socjalnych. Wyróżnienie na rynku – dla wielu firm CRM może być źródłem stworzenia alternatywnego wizerunku i promocji, formą wyróżnienie wśród podobnych na rynku, poprzez oferowanie klientowi możliwości przyczynienia się do czegoś więcej niż tylko dochodu dla firmy. · Osiąganie nisz rynkowych – partnerstwo we współpracy z organizacją niedochodową może pomóc firmom w połączeniu się ze specyficznymi rynkami demograficznymi i geograficznymi. · Motywowanie i zdobywanie lojalności pracowników – angażowanie pracowników w działania na rzecz społeczności pomagają im we własnym rozwoju i zwiększają lojalność względem firmy · Wzmocnienie misji firmy – CRM zwiększa zaangażowanie wszystkich grup interesu w promowaniu misji społecznej odpowiedzialności firmy. · Wsparcie społeczne – wszelkie badania dowodzą iż wśród wszystkich interesariuszy, społeczność lokalna jest siłą krytyczną, jej wsparcie i zdobycie poparcia często decyduje o być lub nie być dla firmy.
4
Program CRM wykorzystywać w sposób świadomy, przestrzegając kroków postępowania tj. planowanie, przygotowanie, zaangażowanie, monitoring i analiza zwrotna działań. Istotne jest: · Identyfikacja właściwych celów (sprawy) – ważne jest aby połączyć wartości kampanii z kluczowymi zasadami firmy. · Wybór odpowiedniego partnera – jest to najistotniejszy element CRM, tak samo ważny jak sam wysiłek marketingowy. Należy rozważyć reputację i społeczne postrzeganie organizacji oraz zakres jej rynków docelowych. · Ustalenie warunków partnerstwa – stworzenie formalnego dokumentu określającego wielkość i sposób dotacji, cel i sposób alokacji pieniędzy i wszelkie kroki zapobiegawcze w przypadku wystąpienia problemów. · Zapewnienie bezpieczeństwa prawnego – ustalenie zakresu odpowiedzialności względem wynikłych problemów. · Przekazanie wiadomości – najbardziej efektywne kampanie CRM to te oparte na prostej i jasnej formule czytelnej dla otoczenia. Klienci nie tylko muszą znać naturę sprawy, ale również muszą czuć się zaangażowani aby aktywnie uczestniczyć w programie. Partnerzy muszą dołożyć wysiłku aby cel kampanii był logiczny dla odbiorcy. ·
5
Czym jest dobra praktyka? Dobre praktyki to dobrowolne działania i programy podejmowane przez firmy, które: Dotyczą konkretnych obszarów funkcjonowania firmy (HR, marketing, produkcja, R&D) bądź całej firmy, podnosząc jakość i efektywność jej działań Są skierowane do jednej lub wielu grup interesariuszy (pracownicy, dostawcy, klienci, społeczność lokalna...) Stanowią nowe podejście i przynoszą korzyści firmie, tworzą wartość dodaną dla niej samej bądź jej otoczenia Mają określone kryteria sukcesu, które są weryfikowane
6
Jak wybrać dobrą praktykę? Firma może zgłosić program bądź działanie skierowane do wybranej grupy interesariuszy (pracownicy, NGO, klienci, itd.) bądź zdefiniować działania prowadzone w jednym z tematów/obszarów: rynek, miejsce pracy, społeczność, środowisko, zarządzanie i raportowanie.
7
Rynek Rynek jest jednym z najważniejszych obszarów biznesu w ogóle, choć też najsłabiej rozumianym z punktu widzenia odpowiedzialnego biznesu. Sposób, w jaki firmy działają na rynku, jest ważną wskazówką pokazującą, jak potrafią one zintegrować oczekiwania różnych grup, do których docierają ze swoją główną strukturą organizacyjną i procesem decyzyjnym. Produkty i usługi: Jak firma minimalizuje negatywny wpływ produktu na społeczeństwo? Rozwiązania dla kontrowersyjnych produktów Jak mierzyć środowiskowy i społeczny wpływ produktów i usług? Jak łączyć cele biznesowe i społeczne w ramach promocji produktu?(CRM- cause related marketing/ marketing zaangażowany społecznie) Czy firma wdraża systemy postępowania w sytuacjach konfliktowych na linii klient – firma? Jak funkcjonuje taki mechanizm?
8
Rynek Dostawcy: Czy firma dba o to, by dostawcy przestrzegali standardów i zasad, którymi kieruje się firma, by z jednej strony zapewnić sobie jakość produktów i usług, a z drugiej być pewnym, że przestrzegają zasad odpowiedzialnego biznesu? Czy firma edukuje swoich partnerów biznesowych, by mieć wysokiej jakości, lojalnych dostawców i pomaga im w optymalizowaniu ich podejścia do odpowiedzialnego biznesu? Czy dostawcy włączani są w działania społeczne firmy, by lepiej budować z nimi relacje? Na jakich zasadach się to odbywa? Marketing: Jak prowadzić etyczną politykę informacyjno-promocyjną w celu zatrzymania lojalnych klientów? (etyczna reklama)? W jaki sposób zapewnić firmie politykę, która przestrzega praw konsumentów?
9
Miejsce pracy Pracownicy są największą siłą wpływającą na firmę, oni są jej najlepszymi „ambasadorami”. Odpowiedzialny biznes w stosunku do pracowników oznacza, iż kreatywność i entuzjazm pracowników są odpowiednio wykorzystywane, dobra praca jest należycie wynagradzana, zasady oceny są przejrzyste, a szanse awansu są równe i niezależne od płci. Satysfakcja pracowników powinna zostać uznana za jeden z głównych celów firmy. Dobre praktyki w tym obszarze odpowiadają na pytania: Czy firma bada poziom satysfakcji pracowników i kultury organizacyjnej w firmie? Jak wygląda ten proces? Czy firma podejmuje działania, aby środowisko pracy było przyjazne dla pracowników? Jak wygląda taka polityka w firmie? Czy firma inicjuje, promuje i nagradza odpowiedzialne i innowacyjne postawy pracowników? Jaką formę przyjmuje to w firmie?
10
Społeczność Zaangażowanie społeczne biznesu to często najbardziej widoczna część działań firmy w ramach odpowiedzialnego biznesu. Może obejmować ona różnorodne formy aktywności, ale zawsze dotyczy podejmowania przez firmę zagadnień społecznych i udział w rozwiązywaniu problemów społecznych i zawsze, bez względu na program czy narzędzia, przynosi korzyści zarówno społeczeństwu jak i samej firmie. Czy firma współtworzy i współrealizuje strategię rozwoju lokalnego i regionalnego? W jaki sposób działania firmy sprzyjają integracji społecznej, w tym wyrównywaniu szans osób pochodzących ze środowisk defaworyzowanych? Czy firma poprzez program inwestycji społecznych (zaangażowania społecznego związanego z celami biznesowymi) buduje swoje relacje ze społecznością oraz z obecnymi i przyszłymi klientami? Czy firma angażuje przedstawicieli społeczności lokalnej w proces tworzenia strategii i włącza ich w struktury zarządzania (np. jako członków rady nadzorczej)?
11
Środowisko Pojęcie zrównoważonego rozwoju dotyczy równowagi pomiędzy rozwojem ekonomicznym i integracją społeczną a zachowaniem zdrowego środowiska dla przyszłych pokoleń. Chodzi o rozwiązania, w których wraz z rozwojem gospodarczym nie następuje degradacja środowiska naturalnego i minimalizowany jest negatywny wpływ firmy na otoczenie, co wymaga wielu wysiłków na rzecz wprowadzania produkcji i wzorów konsumpcyjnych przyjaznych dla środowiska. Czy firma redukuje wysoki poziom wytwarzania odpadów i prowadzi system segregacji odpadów? W jaki sposób realizowana jest polityka ekologiczna firmy? Jakie rozwiązania przyjazne środowisku są wdrażane w miejscu pracy? Czy firma realizuje projekty lub programy wspierające edukację ekologiczną pracowników i/lub społeczności lokalnej? Czy firma podejmuje działania, by wydajniej i bardziej zrównoważenie zużywać zasoby naturalne?
12
Zarządzanie i raportowanie W zarządzaniu firmą coraz częściej poszukuje się takich rozwiązań, które są społecznie odpowiedzialne, ekologicznie przyjazne i ekonomicznie wartościowe jednocześnie. Odpowiedzialny biznes jest narzędziem zarządzania, które pozwala wykorzystywać proces budowania dialogu z interesariuszami w celu doskonalenia strategii rozwoju firmy, wpływa na lepszą koordynację wewnętrzną w firmie oraz wzrost wiarygodności i pozytywnych relacji z otoczeniem. Czy strategia firmy jest zgodna z misją i wizją przedsiębiorstwa? Jak firma realizuje swoją misję i wartości w praktyce? Czy odpowiedzialny biznes wdrażany jest na wszystkich poziomach funkcjonowania firmy? Jak funkcjonuje struktura wspierająca ten proces? Czy firma opracowuje i publikuje zintegrowany raportu społecznej odpowiedzialności? Jak wygląda proces tworzenia takiego dokumentu? Czy firma włącza standardy certyfikowane do systemu zarządzania? W jaki sposób są one stosowane?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.