Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Światowych Dni Młodzieży 2016
Mobilne Centrum Światowych Dni Młodzieży 2016 Propozycja współpracy
2
Pięć lokalizacji na południu Polski:
Opis projektu Mobilne centrum Światowych Dni Młodzieży (ŚDM) zorganizowane zostanie w namiocie stawianym w różnych miastach południowej Polski na czas kilku miesięcy. Młodzież szkolna zyska możliwość bezpośredniego zetknięcia się z tematem ŚDM oraz przesłaniem dla współczesnego młodego człowieka. Będzie to miejsce integrujące, mające na celu edukację młodych ludzi, wsłuchanie się w ich potrzeby oraz odpowiedź na nie. Aby centrum spełniło swoje cele, musi właściwie korespondować z preferencjami młodego człowieka – być atrakcyjne zarówno w formie, jak i wyrazie. Pięć lokalizacji na południu Polski: Bielsko-Biała, Czechowice-Dziedzice, Oświęcim, Żywiec oraz Cieszyn Mamy świadomość, iż to ludzie tworzą atmosferę danego miejsca, dlatego wolontariusze działający w mobilnym namiocie ŚDM zostaną właściwie przygotowani, by zarażać przechodniów wyjątkową atmosferą, która zostanie stworzona wewnątrz namiotu, a która pozwoli skutecznie dotrzeć do młodych osób zarówno z tematyką chrześcijańską, jak też obyczajową.
3
każdorazowo na okres minimum 2 miesięcy,
Cel przedsięwzięcia Promocja Światowych Dni Młodzieży Ewangelizacja młodzieży Integracja, zbudowanie silnej społeczności Edukacja młodzieży w zakresie kulturalnym, etycznym oraz obyczajowościowym Stworzenie „Centrum wspierania młodych” Realizacja unikalnego w skali kraju projektu, mogącego być doskonałą okazją dla Partnerów na atrakcyjne zaangażowanie CSR Dzięki umiejscowieniu namiotu w centralnych punktach 5 podbeskidzkich miast, każdorazowo na okres minimum 2 miesięcy, projekt pozwoli skutecznie dotrzeć zarówno do miejscowej społeczności, jak i do odwiedzających miasta turystów. Szacuje się, że podczas całego okresu realizacji, z namiotem będzie miało szansę zetknąć się min młodych osób. Przedsięwzięciu będą towarzyszyć działania promocyjne BTL, internetowe oraz w mediach społecznościowych. młodych osób
4
Struktura namiotu Przed namiotem znajdzie się miejsca przyjęcia, gdzie podawane będą gorące napoje i prowadzone pierwsze rozmowy informacyjne, mające na celu zachęcenie młodych ludzi do odwiedzenia wnętrza obiektu. Wnętrze namiotu będzie wielofunkcyjną salą audiowizualną z ekranem, na którym wyświetlane będą filmy, konferencje, koncerty, rekolekcje oraz materiały partnerów. W namiocie będą się odbywać spotkania z ciekawymi gośćmi, rozmowy, wykłady, warsztaty oraz modlitwy w intencji młodych. Część namiotu zostanie zaaranżowana na biuro oraz miejsce do spotkań indywidualnych.
5
Trochę historii Idea ustanowienia ŚDM zrodziła się w 1985 r. podczas spotkania Papieża Błogosławionego Jana Pawła II z młodymi całego świata na placu przed bazyliką św. Jana na Lateranie. To właśnie Papież był pomysłodawcą i gospodarzem pierwszych ŚDM w 1985 r. w Rzymie w których uczestniczyło ok 300 tys. młodych, a odbyły się one z okazji ogłoszenia przez Organizację Narodów Zjednoczonych Międzynarodowego roku młodzieży. Jednak pierwsze spotkanie Papieża z młodymi miało miejsce rok wcześniej w 1984 r. z okazji Nadzwyczajnego Jubileuszu Odkupienia. W 1986 r. w Niedzielę Palmową Papież oficjalnie ogłosił Niedzielę Palmową Światowym Dniem Młodzieży. Światowe dni młodzieży odbyły się w Rzymie (1984, 1985, 2000), Buenos Aires (1987), Santiago de Compostela (1989), Częstochowie (1991), Denver (1993), Manili (1995), Paryżu (1997) i Toronto (2002). Po śmierci Jana Pawła II, papież Benedykt XVI przewodniczył spotkaniom w Kolonii (2005), Sydney (2008) i Madrycie (2011). W lipcu 2013 r. miało miejsce ostatnie spotkanie międzynarodowe w Rio de Janeiro, gdzie z młodzieżą spotkał się papież Franciszek. On także ogłosił, że następne spotkanie młodych odbędzie się w 2016 roku w Krakowie.
6
Propozycja współpracy
Mecenas Projektu Logotyp nadrukowany na zewnętrznej powierzchni namiotu – 4 ściany, format duży Możliwość przeprowadzenia dwóch spotkań z przedstawicielami Partnera Możliwość prezentowania swoich materiałów promocyjnych wewnątrz namiotu (na ekranie multimedialnym oraz dedykowanym standzie Obecność logotypu na plakatów Promocja Partnerstwa na stronie internetowej oraz na profilach społecznościowych na facebooku Koszt partnerstwa: dotacja zł Partner Projektu Logotyp nadrukowany na zewnętrznej powierzchni namiotu – 2 ściany, format średni Możliwość przeprowadzenia jednego spotkania z przedstawicielami Partnera Możliwość prezentowania swoich materiałów promocyjnych wewnątrz namiotu (na dedykowanym standzie) Obecność logotypu na plakatów Promocja Partnerstwa na stronie internetowej oraz na profilach społecznościowych na facebooku Koszt partnerstwa: dotacja zł
7
Propozycja współpracy barterowej
Przyjaciel Namiotu Logotyp nadrukowany na zewnętrznej powierzchni namiotu – 2 ściany, format średni Możliwość prezentowania swoich materiałów promocyjnych wewnątrz namiotu (na dedykowanym standzie Obecność logotypu na plakatów Promocja Partnerstwa na stronie internetowej oraz na profilach społecznościowych na facebooku Potrzeby barterowe to m.in. : Wynajęcie lub zakup namiotu Multimedia: Rzutnik wraz z elektrycznie podnoszonym ekranem, laptop Oświetlenie wewnętrzne oraz zewnętrzne namiotu Umeblowanie namiotu – meble biurowe, stoły, krzesła Podłoga namiotu Nasz projekt może wydawać się śmiałym pomysłem, jednak jego realizacja przyniesie niewspółmierne korzyści tak w sferze edukacyjnej, duchowej, jak i formacyjnej. Stanie się on również wspaniałą wizytówką naszej diecezji, wychodzącej naprzeciw młodym pokoleniom. Mobilny namiot o tak zaaranżowanej w niecodzienny sposób przestrzeni po zakończeniu ŚDM mógłby cały czas służyć duszpasterstwu młodzieży w edukacji i ewangelizacji młodych.
8
Zapraszamy do współpracy
Kontakt ks. dr Mirosław Szewieczek Koordynator Projektu Zapraszamy do współpracy Diecezjalne Centrum ŚDM Bielsko-Biała Ul. Wita Stwosza 35 Bielsko-Biała
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.