Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Zagrożenia !!! powstanie konfliktów co do podziału funkcji między partnerami i koordynacji ich działań możliwość uzależnienia się od partnera i ograniczenie własnej niezależności Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
2
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Dziedziny współpracy Badania i rozwój Wprowadzanie nowego produktu na rynek Wspólne projektowanie, realizacja i uruchomienie produkcji Modernizacja technologii Współdziałanie na zasadzie franczyzy Wspólne zaopatrzenie Wspólna produkcja Współpraca w dziedzinie dystrybucji Współpraca w realizacji strategii marketingowej Współpraca w dziedzinie serwisu Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
3
Zewnętrzne metody realizacji strategii rozwoju firmy
Fuzje Połączenia przedsiębiorstw Przejęcia Alianse strategiczne Zewnętrzne metody realizacji strategii rozwoju przedsiębiorstw Podział przedsiębiorstw Sprzedaż części przedsiębiorstwa Tworzenie nowych przedsiębiorstw Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
4
Trzy główne formy współpracy
ALIANSE STRATEGICZNE Długofalowe porozumienia między firmami, które dotyczą całości podejmowanych działań lub tylko niektórych ich elementów np. dystrybucji, badań marketingowych. Zawierane są między firmami o podobnym potencjale, które nie tracą osobowości prawnej - KOOPERACJA FUZJE Dobrowolne połączenia dwóch lub większej liczby firm. Łączące się firmy tracą osobowość prawną- KONCENTRACJA PRZEJĘCIE (lub wykup) polega na wrogim, niechcianym połączeniu się firm- KONCENTRACJA Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
5
Rodzaje połączeń przedsiębiorstw
Połączenia przedsiębiorstw Fuzje Przejęcia Konsolidacja Inkorporacja
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.