Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
TIK w pracy nauczyciela
Izabela Olszak Zespół Szkół nr 1 w Bełżycach Lublin,
2
Plan prezentacji 1. Cyfrowa Szkoła – Aktywna Edukacja
2. ‘Uczenie się przez doświadczenie’ – model Davida A. Kolba 3. Przykłady ćwiczeń online
3
1. CYFROWA SZKOŁA Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (TIK) Program przygotowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji Wsparcie finansowe na wyposażenie szkół i uczniów w nowoczesne pomoce dydaktyczne, szkoły zobowiązane są wykonać określone w programie zadania związane m.in. z doskonaleniem nauczycieli w zakresie stosowania Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych w procesie nauczania oraz prowadzeniem lekcji z wykorzystaniem TIK.
4
AKTYWNA EDUKACJA Program prowadzony w ramach projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach”. Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Liderem programu jest Ośrodek Rozwoju Edukacji, natomiast Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie pełni rolę partnera odpowiedzialnego za stronę merytoryczną.
5
DLA KOGO? Nauczyciele i dyrektorzy szkół podstawowych i gimnazjalnych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę oraz doskonalić umiejętność wykorzystania nowoczesnych technologii w swojej pracy. Aktywna edukacja - zespoły składające się z dyrektora, koordynatora szkolnego oraz trzech lub czterech koordynatorów przedmiotowych.
6
DLACZEGO WARTO UCZESTNICZYĆ?
Fascynacja uczniów nowościami w zakresie TIK. Spełnianie potrzeb uczniów. W unijnej perspektywie finansowej na lata 2014–2020 planowane są istotne środki na cyfryzację szkół.
7
ZAKRS DZIAŁAŃ SPRZĘT ORGANIZACJA METODYKA WSPÓŁPRACA
8
W JAKI SPOSÓB? 1. Kurs internetowy 2. Spotkania sieci współpracy 3. Konferencje programowe 4. Dobre praktyki 5. Poradniki TIK i samouczki
9
PLATFORMA CYFROWEJ SZKOŁY
11
SPOTKANIE KOORDYNATORÓW 15.03.2014
KONCEPCJA UCZENIA SIĘ PRZEZ DOŚWIADCZENIE Davida Kolba, amerykańskiego teoretyka metod nauczania.
12
UCZENIE SIĘ PRZEZ DOŚWIADCZENIE
Źródło:
13
Czuć, obserwować, myśleć, robić –
u Kolba te czasowniki oznaczają aktywności, spontanicznie i cyklicznie stosowane w procesie zdobywania wiedzy.
14
ZALECENIA DYWERGER - dostaną wiele ciekawych przykładów z życia
ASYMILATOR - będą mogli poświęcić na zapoznanie się z materiałem teoretycznym tyle czasu, ile tylko będą potrzebowali KONWERTER – odpowiednie są symulacje AKOMODATOR - liczne ćwiczenia z informacjami zwrotnymi
15
PRZYKŁADY ĆWICZEŃ
17
PRZYKŁADY ĆWICZEŃ
19
PRZYKŁADY ĆWICZEŃ otatoes
21
PRZYKŁADY ĆWICZEŃ
23
PRZYKŁADY ĆWICZEŃ
27
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.