Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSeweryna Andrejczuk Został zmieniony 10 lat temu
1
KONFERENCJA NAUKOWA INTEROPERACYJNOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ PROJEKTÓW e-ZDROWIE z udziałem przedstawicieli projektów regionalnych e-Zdrowie w ramach Projektu „Elektroniczna Platforma Gromadzenia, Analizy i Udostępniania zasobów cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych” (P1) Warszawa, 20-21 grudnia 2010 Slawomir Ulankiewicz, su@resultmaker.com Roman Bronowski, SKG S.A., rb@skg.plsu@resultmaker.comrb@skg.pl Interoperacyjność podstawą sukcesu eHealth w Danii
2
Plan wystąpienia Dlaczego Dania jest najlepsza ? Podział terytorialny Wachlarz usług dla obywateli Pozycja w UE Dalsze kroki
3
Wykorzystanie e-Zdrowia w Danii na tle pozostałych krajów UE przedstawione 20 grudnia / G.Bliźniuk
4
Dlaczego Dania jest najlepsza ? Digitaliser.dk ukierunkowanie na standaryzację i digitalizację całej administracji publicznej Jasny podział kompetencji w eGov pomiędzy Ministerstwami, Regionami, Gminami Medcom, infrastruktura IT, SDSD.dk strategia regionalna Regioner.dk kompetencje regionalne Sundhed.dk portal obywateli Elementy (indicators) brane w eHealth z zakresu interoperacyjności: Transfer wyników badań Transfer danych rozliczeniowych pacjentów Transfer danych medycznych do innych placówek eRecepta i transfer do apteki Desision Support System, który powinien ciągnąć dane o pacjencie i wiedzę (np. z repozytorium ścieżek klinicznych)
5
Główni aktorzy eZdrowie w Danii Czterech graczy - jeden wspólny cel
6
Sektor zdrowia w Danii Reforma terytorialna kraju
7
Strukturalna reforma sektora zdrowia w Danii Medcom National IT structure
8
Usługi dla obywateli wykonywane przez 4 aktorów
9
Przypadek 1 / rak piersi Marie Nielsen
10
Przypadek 2 / rehabilitacja po operacji biodra Johannes Hansen
11
Przypadek 3 / telemedycyna Nancy Berggren
12
Wachlarz usług eZdrowie
13
Dania wygrywa w zakresie wykorzystania usług eZdrowia
14
Strategy Joint projects and projects launched by individual players, including government agencies, regions, municipalities, providers/suppliers, GPs, MedCom and sundhed.dk. Action plan 1: A staff tool for supporting healthcare quality and productivity Action plan 2: Improving services and involving citizens and patients Action plan 3: Common infrastructure
15
Fazy rozwoju EHR systemu Częściowe wdrożenie EHR Uporządkowania danych medycznych Projekt SUP (Standaryzowane dane pacjenta)
16
Decision Support Systems Projekt unifikacji treści klinicznych 450 ścieżek klinicznych
17
Formułowanie duńskiej wizji: EHR zorientowany na procesy Efektywne wykorzystanie zasobów Zapewnienie wysokiego poziomy minimalnej jakości Ciągły rozwój i podwyższanie tej jakości Wykorzystanie współpracy międzynarodowej
18
Private sector Patients are entitled to treatment in the private healthcare sector if the public sector cannot offer the necessary treatment within the deadline specified Private hospitals, etc. must be comprised by the digitalisation strategy
19
Centres of expertise National expertise, for example within architecture, security or standards Centers of expertise may provide consultancy services in connection with projects run by individual healthcare players (such as government agencies, regions, municipalities and GPs)
20
Danish ambitions Introduce electronic patient records at all hospitals within a few years BUT........
21
Listen to advices.....
22
Standardyzacja i harmonizacja Standardyzacja przed harmonizacją Harmonizacja na poziomie danych Harmonizacja procesów Radykalne zmiany współpracy eGov/Business Przejrzystość danych Audyt na zasadzie PULL & PUSH
23
Najważniejsze obszary e-Zdrowia Benchmarking ICT use among General Practitioners in Europe, 2008, empirica – report for EC
24
Przychodzi kobieta do lekarza Bazy wiedzy EHR Historia, wyniki Diagnoza, wyniki, zalecenia
25
Koszty błędów medycznych Raport Institute of Medicine (Harvard study, 1999): –Ok. 4% zaburzeń zdrowotnych jest powodowanych przez błędy w opiece zdrowotnej, –… z czego ponad 13% pacjentów umiera (inne badania mówią o kilkudziesięciu tysięcy zgonów rocznie w USA). –Koszty społeczne i finansowe są ogromne, finansowe w USA liczone w miliardach $. PwC Health Research Institute (2005): –Ok. 20% błędów medycznych jest spowodowane brakiem rzetelnej informacji o pacjencie.
26
Specyfika procesów wspomagania podejmowania decyzji medycznych Co tydzień przybywa kilka tysięcy doniesień naukowych istotnych dla skuteczności i jakości opieki medycznej Lekarz ma zwykle tylko kilka minut na postawienie diagnozy i zalecenie dalszej terapii. Informacja i możliwe warianty dalszej terapii muszą być podawane automatycznie bez konieczności wyszukiwania ich przez lekarza. Proces sterujący wymianą informacji musi być dynamiczny, typu Human-Centric Processes (Human Interaction Management), a nie typu standardowego BPM. Lekarz musi mieć możliwość dynamicznej zmiany ścieżki postępowania i natychmiastowego stworzenia swojej własnej gałęzi workflow.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.