Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałStefan Działowski Został zmieniony 10 lat temu
1
Kongres Rozwoju Obszarów Wiejskich Kuźnia Napoleońska, 4 września 2014r.
2
to jedna z najbardziej efektywnych form edukacji. Pozwala uzyskać w bardzo krótkim czasie oraz z pierwszej ręki (od osób/podmiotów realizujących) dużą ilość wiedzy dotyczącej bardzo praktycznych działań.
3
jest przekazywana w atrakcyjnej formie, a więc łatwo przyswajalna i dobrze zapamiętywana (bo kojarzona z obrazami miejsc, których dotyczy, osobami prezentującymi tematykę, a także emocjami uczestników wyjazdu) obejmuje także doświadczenia realizujących podmiotów, zarówno pozytywne jak i negatywne, co pozwala uczestnikom wizyty na krytyczną analizę wykonalności przedsięwzięcia i uniknięcie, często kosztownych błędów
4
oprócz pozyskania wiedzy, może być nawiązanie przez jej uczestników kontaktów, a w rezultacie – także współpracy z odwiedzanymi podmiotami.
5
1. znalezienia i pozyskania dla realizacji wizyty partnera/partnerów – gospodarzy wizyty, którzy: realizują działania będące przedmiotem zainteresowania uczestników wizyty są zainteresowani realizacją wizyty posiadają umiejętności zorganizowania jej u siebie (merytoryczne, logistyczne) identyfikują się z celami wizyty i jej organizatorem (= odpowiedni poziom zaangażowania)
6
2. współpracy obu stron przy opracowaniu programu wizyty (uwzględniającego oczekiwania odwiedzających i możliwości, a czasem także oczekiwania, odwiedzanych) 3. w przypadku wizyt zagranicznych - pozyskania kompetentnego tłumacza/ moderatora, który zna nie tylko język, ale też rozumie zagadnienia będące tematem wizyty
7
4.odpowiedniego doboru uczestników, tak by były to osoby faktycznie zainteresowane tematem wizyty, a ich liczba nie utrudniała zbytnio realizacji wizyty (maksymalnie 25 osób)
8
5. współpracy obu stron przy realizacji programu wizyty (w tym umiejętności wspólnego rozwiązywania pojawiających się w trakcie wizyty problemów)
9
Na zlecenie KSOW w ramach PROW 2007- 2013 LGD zrealizowała wizyty w: Irlandii (2009) Finlandii (2010, 2014) Holandii (2011) Danii (2012) Węgier (2013)
10
dotyczące osi 4 PROW Leader, organizowane przez LGD Partnerstwo Zalewu Zegrzyńskiego obejmowały w każdym przypadku 3 typy elementów:
11
1. spotkania z narodową Instytucją Zarządzającą, oraz regionalnymi instytucjami, poświęcone systemowi/ zasadom zarządzania Leaderem w danym kraju 2. spotkania z LGD (jedną lub więcej) prezentujące wdrażanie Leadera z ich perspektywy 3. wizytacje wspartych przez LGD projektów w obszarach: rozwoju przedsiębiorczości, rozwoju infrastruktury społecznej, waloryzacji zasobów kulturowych i przyrodniczych obszaru LGD.
12
Często obejmowały też spotkania z samorządami lokalnymi, zaangażowanymi w realizację Leadera (ich tematyka zwykle obejmowała także funkcjonowanie samorządów w danym kraju)
13
Wyjazd na Litwę oraz przyjazd grup litewskich i słowackich do Polski; Wyjazdy polskiej młodzieży do Finlandii i młodzieży fińskiej do Polski; Wyjazdy przedsiębiorców polskich i przyjazd przedsiębiorców fińskich z sektora turystyki. Wyjazd polskich samorządów do Finlandii
14
Niemiec i Słowacji Województw: lubelskiego podkarpackiego małopolskiego opolskiego
15
Wśród w sumie kilkudziesięciu wizytowanych projektów były m.in.: agroturystyczny projekt Dungourney Farm, Irlandia (farma przekształcona w ośrodek rekreacji dla rodzin (m.in.: skansen, mini- zoo, restauracja) ośrodek opieki społecznej w gospodarstwie De Kleine Hoeve, Holandia mleczarnia-browar Gundestrup, Dania
16
szkoła w Nellim przekształcona w ośrodek turystyczny, Finlandia, projekty młodzieżowe realizowane przez 4H Laponia, Finlandia projekty w Kozard (Węgry): świetlica wiejska, kaplica, Duchowy Szlak Częstochowa-Medjugorje, Park Wiejski, Ośrodek Kultury Paloc, domy gościnne itd.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.